Suzuki GS500 topic #21 - Vol gas de herfst in!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat zit daar nog meer op dan? toch geen brandstofpomp e.d. mag ik hopen?
geen brandstof pomp. maar vanuit de luchtfilter loopt er een 2e slang van onder. die een vacuüm schakelaar schakelt of zoiets? en op de carbs zat naast een gasstand sensor nog een 2e blok elektronica erop. niet geïnspecteerd wat dat ooit kan dienen :N
 
Ik heb (Sinds kort) ook een GS!
Ik ben op zoek naar een ander uitlaatje.
Kan iemand mij vertellen waarvoor ik moet kijken?
wil je een officeel systeem of een slijptol systeem?

officieel is takkoni bij een aantal gemonteerd.

en slijptol is je bocht voor de uitlaat opmeten en daar een andere pijp met de goede diameter omheen schuiven
 
En hier nog een fototje!
6ib8es.jpg


Binnenkort maar eens goeie foto's maken *O*
 
Laatst bewerkt:
wil je een officeel systeem of een slijptol systeem?

officieel is takkoni bij een aantal gemonteerd.

en slijptol is je bocht voor de uitlaat opmeten en daar een andere pijp met de goede diameter omheen schuiven
Ik denk dat de slijptol manier het goedkoopste is...
Wat is de diameter? Want ik heb geen zin om heeeeelemaal met een schuifmaat naar beneden te lopen...
 
zo bijna al mijn motor verkocht heb nu nog de gs en de pitbike over,
hopen dat ik de gs dit jaar verkocht word anders maar inruilen
 
Ik heb er nog wel eentje voor je. Compleet nagelopen en opnieuw gevuld, ken je er weer een eind tegen.
Mag weg voor een leuk prijsje!

Afbeelding027_zps0bbf5482.jpg


Marc
 
Heren,

Ik heb sinds maandag ook me lichte rijbewijs, dus ben nu druk opzoek naar een GS :)
Een paar pagina`s terug zag ik dat je met een licht rijbewijs op 35kw mogen rijden? Want dan hoef ik ook niet naar een 25kw model te zoeken..

Meteen nog een vraag, heeft iemand ervaringen met het ophogen van een GS?
 
Heren,

Ik heb sinds maandag ook me lichte rijbewijs, dus ben nu druk opzoek naar een GS :)
Een paar pagina`s terug zag ik dat je met een licht rijbewijs op 35kw mogen rijden? Want dan hoef ik ook niet naar een 25kw model te zoeken..

Meteen nog een vraag, heeft iemand ervaringen met het ophogen van een GS?
Ik heb een klein artikel geschreven over het 25 35kw gebeuren: Stijn.nl
 
Heren,

Ik heb sinds maandag ook me lichte rijbewijs, dus ben nu druk opzoek naar een GS :)
Een paar pagina`s terug zag ik dat je met een licht rijbewijs op 35kw mogen rijden? Want dan hoef ik ook niet naar een 25kw model te zoeken..

Meteen nog een vraag, heeft iemand ervaringen met het ophogen van een GS?

ik heb alleen ervaring met het verlagen :+ maar heb wel mensen gehoord dat ze andere vering eronder hebben gedaan. En er zijn vast ook wel ipv grotere 'dogbones' kleinere te verkrijgen waardoor hij hoger wordt.

De nieuwere modellen gs, met bredere tank zijn al wat hoger dan de oudere. Ik heb hiervoor een nieuwer model gehad namelijk. En door de bredere tank is het ook een voor je gevoel gelijk wat grotere motor.
 
@Bouwput
Ja, ik heb het allemaal nog eens goed nagezocht, maar toch spreken veel mensen elkaar tegen waardoor het helemaal onduidelijk word.

Waar moet je eigenlijk op letten als je een 2dehands GS koopt?
Heb deze op het oog: http://www.motorshopper.nl/advertentie/20407/Suzuki-GS-500/Suzuki-GS-500E-Te-Koop.html

ziet er wel oke uit. Als je goed zoekt kan je ze goedkoper vinden maar dit is ook wel een goed prijsje. Kijk naar de slijtageonderdelen. schijven/remblokken, kettingset ed. Banden niet te vergeten. Hoe oud ze zijn en hoeveel profiel er nog op zit. Als je gaat rijden kijk of de motor rechtuit blijft gaan en geen afwijking heeft bij het remmen, dat hij niet erg gaat trillen als je hard remt, dan kan je schijf krom zijn. En er geen rare tikken uit het blok komen.

Ik had pas een gs uit 92 (94 eerste toelating) met minder km voor 500 euro. Alleen daar moest dan wel een nieuw bandensetje op. Dus dan ben je dat bedrag alsnog kwijt.
 
@Bouwput
Ja, ik heb het allemaal nog eens goed nagezocht, maar toch spreken veel mensen elkaar tegen waardoor het helemaal onduidelijk word.

Waar moet je eigenlijk op letten als je een 2dehands GS koopt?
Heb deze op het oog: http://www.motorshopper.nl/advertentie/20407/Suzuki-GS-500/Suzuki-GS-500E-Te-Koop.html

Die motor staat al zo lang op het internet dat ik er mijn twijfels over heb. Kan natuurlijk dat er niks mis mee is, maar volgens mij kan je inderdaad more bang for your buck krijgen.
 
Die motor staat al zo lang op het internet dat ik er mijn twijfels over heb. Kan natuurlijk dat er niks mis mee is, maar volgens mij kan je inderdaad more bang for your buck krijgen.
Ik was even 2 verkopers door elkaar aan het halen.
Hij had de motor ook op marktplaats staan, maar kreeg daar veel onzin boden, dus heeft hij hem er vanaf gehaald. Deze website was hij vergeten, dus vandaar dat hij er zo lang op staat.

De motor heeft vrijwel nieuwe banden en de remmerij/ketting is ook nog goed. Groot onderhoud heeft hij laten doen bij de dealer, en hij heeft laatst de olie vervangen. Het voordeel hiervan vind is dat ik de komende tijd geen onderhoud hoef te geven. Daarom betaal ik ook liever iets meer dan bijv. 600 waarbij ik nog bezig moet voor nieuwe banden..

De voorpoot zweette iets, is die makkelijk te fixen? De Yamaha XJ700 die ik nu heb staan heeft er ook last van, en die moet nog steeds los..

EDIT:
Hoe zit het eigenlijk met de tikken in het blok? Ik had gehoord dat de modellen voor 1992 te weinig ruimte hadden, waardoor ze tikken als ze koud zijn. Klopt dat? En als hij blijft tikken, is er dan serieus iets mis met de motor?
 
Laatst bewerkt:
heb net nieuwsbrief gekregen van motoport.
Zei zeggen dat het definitief is en dat als je al een licht rijbewijs hebt, dan mag je na 19 januari met dat lichte rijbewijs 35 KW rijden!
Enige verschil is dat het rijbewijs van de oude regeling na 2 jaar omgezet wordt naar vol vermogen *O*

Voor de mensen die van lezen houden:
http://www.rijksoverheid.nl/documen...08/01/nieuwe-regels-voor-het-rijbewijs-a.html
7 pagina's!

Makkelijke tabel vanaf pagina 5
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan