Suzuki GS500 topic #21 - Vol gas de herfst in!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mijn kawa kwamen er blauwe steekvlammetjes uit het blok toen ik de uitlaat eraf had liggen, maar nu bleek na alles uit gesloten te hebben, de rechter bougi-dop niet goed te zijn, en te geleiden. zodoende de onvolledige ontbranding... :+

Volgens mij ben je nog een oorzaak vergeten, ik heb het even onderstreept in je bericht

:W :+
 
ach. ken ergere misdaden }) vandaag mijn motor even moeten test rijden om wat nieuwe brillen te testen. maar aangezien ik hem nog aan het verbouwen ben ontbrak er het nodige.

geen uitlaat, verlichting en veel meer _O-

Zonder uitlaat testen is juist leuk :P


Het is bij mij toch maar de gewone fiets geworden vandaag :+

Vanmiddag wordt de gs opgehaald, hopelijk heeftie snel tijd om hem te fixen. Gelijk maar alle 3 de boutjes vernieuwen voordat die anderen het ook begeven :+
 
Zonder uitlaat testen is juist leuk :P


Het is bij mij toch maar de gewone fiets geworden vandaag :+

Vanmiddag wordt de gs opgehaald, hopelijk heeftie snel tijd om hem te fixen. Gelijk maar alle 3 de boutjes vernieuwen voordat die anderen het ook begeven :+

vond het minder leuk dat hij trager was dan mijn gsje B|
 
Morgen even kijken of ik het achterlicht dieper kan laten liggen in de kappen om het vloeiender te laten verlopen. en met een zwarte verfbus de uitlaat bijspuiten hij begint roestig te worden.
En uiteraard nog even lekker rondtouren over de Veluwe
 
Beetje offtopic maar de meeste zijn wel technisch hier toch O-)

Iemand een idee hoe lang je met 5liter argon tig kan lassen ?
Wil mn elektrodeaparaat verkopen en een tig kopen maar heb geen zin in een grote fles in de schuur
 
Laatst bewerkt:
Beetje offtopic maar de meeste zijn wel technisch hier toch O-)

Iemand een idee hoe lang je met 5liter argon tig kan lassen ?
Wil mn elektrodeaparaat verkopen en een tig kopen maar heb geen zin in een grote fles in de schuur
:N geen las ervaring <30watt solderen kan ik best maar daarna houd mijn ervaring op.
 
Beetje offtopic maar de meeste zijn wel technisch hier toch O-)

Iemand een idee hoe lang je met 5liter argon tig kan lassen ?
Wil mn elektrodeaparaat verkopen en een tig kopen maar heb geen zin in een grote fles in de schuur

Een schatting van de verwachte duur durf ik zo niet te maken. Maar als je het houdt bij wat hobbywerk is dit echt voldoende voor thuis hoor. Het is niet zo dat ie vlot leeg is.

Zorg er wel voor dat je de gasstroom niet te hoog zet. In een omgeving waar je lekker uit de wind zit of zonder tocht heb je niet meer dan 5 tot 6 liter per minuut nodig om te lassen.

Een verhoging van een paar liter per minuut scheelt al enorm in de tijd.
 
Hallo allemaal,

Inmiddels een gsje gekocht, deed t prima maar begint nu problemen te geven. Reed laatst naar een vriend toe en hij begon raar te doen. Starten deed ie sowieso al moeilijk. Maar nu viel ie onderweg ook uit en uitlaat klapte ook beetje soort backfire ofzo(klinkt echt niet goed in ieder geval)? Verder trok ie onderweg voor geen meter, bleef hangen rond de 6-7k rpm, hield in, bij stilstaan stationair wat ineens richting de 3k rpm gaat etc.
Nu heb ik al beetje opgezocht wat te kan zijn, vele zeggen carbs schoonmaken, kijken of ie valse lucht krijgt enz.
Ik wil m graag zelf maken maar wat is slim om als eerste na te kijken?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Inmiddels een gsje gekocht, deed t prima maar begint nu problemen te geven. Reed laatst naar een vriend toe en hij begon raar te doen. Starten deed ie sowieso al moeilijk. Maar nu viel ie onderweg ook uit en uitlaat klapte ook beetje soort backfire ofzo(klinkt echt niet goed in ieder geval)? Verder trok ie onderweg voor geen meter, bleef hangen rond de 6-7k rpm, hield in, bij stilstaan stationair wat ineens richting de 3k rpm gaat etc.
Nu heb ik al beetje opgezocht wat te kan zijn, vele zeggen carbs schoonmaken, kijken of ie valse lucht krijgt enz.
Ik wil m graag zelf maken maar wat is slim om als eerste na te kijken?

Ik zou de carburateurs maar eens schoonmaken en kijken of hij valse lucht trekt bij de intlaatrubbers. Grote kans van wel. Die rubbers zullen wel hard geworden zijn en gescheurd zijn. Dit kan je controleren door wat remreiniger of deodorant op de rubbers te spuiten terwijl de motor loopt. Een verandering in de toeren duidt op valse lucht.

Een GS'je is een heel simpele motor en er zullen nooit grote/gekke dingen kapot zijn als het blok geen rare tikken of bonken maakt. Zodra het blok gaat bonken of tikken is het opletten. Of al te laat.

Kijk eerst het brandstofsysteem maar eens na dus. Eventueel nieuwe bougietjes
 
Ok bedankt! Ik ga morgen even kijken naar die rubbers, kan ik daarr gewoon bij of moet er eerst wat los gehaald worden? Kom er net ook achter de de motor de hele tijd al op de pri stand heeft gestaan:(. Wat te doen??
 
Ok bedankt! Ik ga morgen even kijken naar die rubbers, kan ik daarr gewoon bij of moet er eerst wat los gehaald worden? Kom er net ook achter de de motor de hele tijd al op de pri stand heeft gestaan:(. Wat te doen??

Dat maakt niks uit. Er zijn er hier veel die op de Pri-stand rijden omdat het vacuumgedeelte van de benzinekranen vaak wat hapert. De Pri-stand zorgt ervoor dat de benzine de carburateurs kan bereiken zonder gebruik te maken van vacuum.

Die vacuumrubbers zijn de inlaatrubbers die op het motorblok gemonteerd zitten. Het zijn de rubbers tussen het blok en de carburateurs. Laat de motor draaien en spuit daar aan beide kanten maar eens flink wat deo ofzo op. Bij valse lucht gaat je motor direct harder lopen. Of in ieder geval in toeren varieren
 
030dm: Als je hem nou zou starten en zou gaan rijden loopt hij dan goed ( koud dus ) en als hij warm is loopt hij dan slechter? Bij mij was dit namelijk ook het geval met dezelfde klachten. Bij mij waren de zuigerveren versleten. Omdat de veren koud waren in het begin zorgde hij nog voor minimaal, maar voldoende compressie. Waren de veren eenmaal goed warm dan deden ze dit dus niet meer

Maar sluit vooral eerst het makkelijkste uit, dus controleer op valse lucht!
 
Laatst bewerkt:
Dat maakt niks uit. Er zijn er hier veel die op de Pri-stand rijden omdat het vacuumgedeelte van de benzinekranen vaak wat hapert. De Pri-stand zorgt ervoor dat de benzine de carburateurs kan bereiken zonder gebruik te maken van vacuum.

Die vacuumrubbers zijn de inlaatrubbers die op het motorblok gemonteerd zitten. Het zijn de rubbers tussen het blok en de carburateurs. Laat de motor draaien en spuit daar aan beide kanten maar eens flink wat deo ofzo op. Bij valse lucht gaat je motor direct harder lopen. Of in ieder geval in toeren varieren

Thanks! Maar hij heeft op de pri stand stil gestaan, en een aardig tijd ook! Las net ergens hier dat dat schade aan je motor kan geven als je m dan weer start omdat je motor in de tussen tijd helemaal vol gelopen is ?? Kan ik m nu wel gewoon starten?
Alvast bedankt!
 
Ik zou niet weten waarom dat niet mag?. Pri-stand kan geen kwaad hoor. Het kan alleen zijn dat als je de kraan op pri laat staan dat de carburateurs over lopen. Dan zie je de benzine onder je motor staan.
Dit is alleen het geval als de vlotternaalden niet goed meer afsluiten. Verder kan het geen kwaad hoor. Gewoon die motor starten en van alles proberen te noteren of op te sommen. Zolang er geen bonken en tikken te horen zijn kan er in mijn ogen niet veel gebeuren.

Pin me niet vast op mijn uitspraken, het zijn adviezen en ervaringen die ik met die GS'jes heb
 
Motorzaak vraagt 75euro om mijn gs weer op vol vermogen te zetten :')

Ik ga zelf wel kijken of ik ergens een rubbertje zie die niet op de tekening staat
Ik zag al dat bas een voledige carburateur aandbied voor 50 euro dus als het niet lukt is dat altijd nog goedkoper
 
Laatst bewerkt:
Dat kan,

Aan de onderkant van je veer zit een stelschroef, deze kun je met de bijbehorende sleutel, of als je die niet meer hebt een schroevendraaier verstellen. Staan ook getallen bij (meende 1 - 7 of tot en met 9)

[afbeelding]



Moet de veer van de motor af of kan dit als die gemonteerd zit? sorry voor het vragen hoor.
 
Motorzaak vraagt 75euro om mijn gs weer op vol vermogen te zetten :')

Ik ga zelf wel kijken of ik ergens een rubbertje zie die niet op de tekening staat
Ik zag al dat bas een voledige carburateur aandbied voor 50 euro dus als het niet lukt is dat altijd nog goedkoper
sturen ze het dan ook naar het rdw? anders staat er een verkeerd vermogen op het kenteken willen ze moeilijk doen :X
 
oke dankjewel ik ga zo even proberen :D en dan rondje rijden kijken voor het verschil

UPDATE : het is gelukt vering staat nu op 6
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan