Suzuki GS 500 Topic #5

Status
Niet open voor verdere reacties.
alst u

full
 
Vandaag vol vermogen carbs. erop gezet *O*

Hij loopt alleen 'iets' te hard stationair (3500 toeren :X )

Hij trekt echt bijzonder goed nu, had ik niet eens van m'n GS verwacht :9 De top ligt nu zo rond de 160 (170 plat erop). Is dat normaal voor een GS of heb ik nog steeds problemen...

Het rijd echt prachtig zo, maar ik ga toch ff proberen de 25KW set in de nieuwe carbs. te bouwen.

Ik dacht trouwens dat er ook kleinere sproeiers in de 25KW kit zouden zitten, maar bij beide carbs. zit er 135 in :?

PS. Zit bij jullie ook elke keer de buitenste schroefjes van de vlotterbakken vast? :X
 
Ik hoop dat de Thundercat's wat in prijs zakken in een jaar. Die zitten nu achter in de 3000 / 4000 euro. Maar rond die prijsklasse is er gigantisch veel te koop. CBR, ZX6R (eerste type). Misschien wel een Fireblade :9~ :9~

VFR lijkt me ook wel wat, iets meer tour. En die Allroad's als de TDM vind ik ook wel mooi.
Nog iemand die een Thundercat wil....wat is dat toch? :N




;)
 
Vraagje:

Ik ga mijn motor in de volgende (attachment) kleuren spuiten.
Wat kan ik nou het beste doen:
De zooi helemaal zwart spuiten, en dan met vyniel bestickering de strepen plakken, of
De strepen afplakken etc en de kleuren gewoon spuiten.

bedankt alvast!
*D

Bijlage: kleur.JPG
 
Vraagje:

Ik ga mijn motor in de volgende (attachment) kleuren spuiten.
Wat kan ik nou het beste doen:
De zooi helemaal zwart spuiten, en dan met vyniel bestickering de strepen plakken, of
De strepen afplakken etc en de kleuren gewoon spuiten.

bedankt alvast!
*D


Mijns inziens kun je de strepen het beste afplakken en de kleuren spuiten.
Begin dan wel met wit op de ondergrond en zwart erover heen, andersom is meer werk.

Succes
 
Heb ook al betere dagen gekend dan vandaag.

Sinds een week heb ik wat problemen met het starten van mn gs. Toen er uiteindelijk startkabels aan te pas moesten komen, merkte ik dat de batterij te laag geladen was. Kheb een nachtje de batterij opgeladen, maar na een paar dagen weeral startkabels nodig. Dan maar eens het voltage van de batterij gemeten met een draaiende motor (5000tpm). Dat er maar 11.6 volt opgemeten werd, deed al vermoeden dat het probleem wel eens ernstiger kon zijn dan een slechte batterij... En inderdaad. Heb mn gs net naar de dealer gedaan en blijkt dat de spanningsregulator kapot is.

Aangezien een nieuwe redelijk wat kost, vroeg ik me af of hier niemand zo een 2dehands regulator liggen heeft? Of misschien heeft iemand een idee waar ik een dergelijk stuk voor een prijsje kan vinden?

groeten

Geen idee of iemand anders al ge-reply'd heeft, maar ik heb er een liggen die goed zou moeten zijn. Ik kan hem bij interesse ff voor je nakijken. Meel me maar ff bij interesse.
 
Vraagje:

Ik ga mijn motor in de volgende (attachment) kleuren spuiten.
Wat kan ik nou het beste doen:
De zooi helemaal zwart spuiten, en dan met vyniel bestickering de strepen plakken, of
De strepen afplakken etc en de kleuren gewoon spuiten.

bedankt alvast!
*D

met zon kleurenpatroon zou ik gaan voor stickers, t zijn toch alleen maar rechte lijnen. ik weet niet hoe breed je ze wilt maken, maar volgens mij kun je goede stickerrollen krijgen tot iets van 3 cm breed.
als je toch wilt gaan spuiten idd eerst beginnen met wit, en dan de donkerdere kleuren overheen. sowieso zal je eerst een grondlaag (zeker op de metalen delen) moeten spuiten, en dies over t algemeen ook wit. je moet wel fine liner tape aanschaffen, das tape die ervoor zorgt dat je een mooi recht randje krijgt, normale schilderstape geeft een rommel. duur spul, maar wel gaaf. succes drmee iig! :)
 
Vandaag vol vermogen carbs. erop gezet *O*

Hij loopt alleen 'iets' te hard stationair (3500 toeren :X )

Hij trekt echt bijzonder goed nu, had ik niet eens van m'n GS verwacht :9 De top ligt nu zo rond de 160 (170 plat erop). Is dat normaal voor een GS of heb ik nog steeds problemen...

Het rijd echt prachtig zo, maar ik ga toch ff proberen de 25KW set in de nieuwe carbs. te bouwen.

Ik dacht trouwens dat er ook kleinere sproeiers in de 25KW kit zouden zitten, maar bij beide carbs. zit er 135 in :?

PS. Zit bij jullie ook elke keer de buitenste schroefjes van de vlotterbakken vast? :X

nee 160-170 is normaal voor de naked versie, want daarboven is er veel te veel wind.
(ik heb al 160 gehaald en kon nog verder gaan met 25kw :+ )
 
[me]The Beerhunter vind ruitjes op een naakte gs zóó'n afknapper '(
[/me]

:^

Naked moet ook naked blijven...

Hoelang moet je nog op je GS blijven zitten? Tot je het geld hebt of tot je 25kw eraf is? Thunderace is idd wel vet. Maar die zit voor mij een categorie te hoog....

Eigenlijk vind ik alles wel mooi -O-
 
ik vind veel mooi, maar niet alles

de er6n vind ik aartslelijk :r
terwijl ik de er6f mooi vind.

en dat ruitje op die gs vind ik wel mooi, maar een gewone oude ronde koplamp vind ik ook wel mooi (tenzij het twee ronde koplampjes zouden zijn zoals bij de speed four, is echt wel lelijk, of lichten à la BMW(dus wat rare vormen die totaal niet symmetrisch zijn)
 
Hoelang moet je nog op je GS blijven zitten? Tot je het geld hebt of tot je 25kw eraf is? Thunderace is idd wel vet. Maar die zit voor mij een categorie te hoog....
Het enige waar ik op zit te wachten is het vol vermogen rijbewijs ;)

categorie te hoog, in welke zin bedoel je?

Eigenlijk vind ik alles wel mooi -O-
Zelf zou ik het liefst voor een v-twin gaan. tl1000r, sl1000, sp1 (al is die buiten het budget helaas). Alleen zijn dat soort fietsen bijna niet normaal te rijden. Om het nog een beetje leuk te houden met het rijden met wat minder weer en de o zo fijne spits in dit landje toch maar een 4 cylinder.

Eissen: een sport/tour fiets met de neiging naar sport, een bult vermogen, een shitload aan koppel, een ruime motor zodat ik de 1.97 kwijt kan, en iets waarmee je met wat kleine aanpassingen ook nog gigantisch lekker mee kunt sturen.

RF900, VFR750 en de thunderace waren eigenlijk diegene die over bleven.

RF900: eerlijk gezegd afgeschreven vanwege het oudere concept

VFR750: V4 blok, heerlijk, kan niet kapot, echter een fiets die je overal tegen komt en wat mij betreft iets te zwaarlijvig is (230 drooggewicht tegenover 198 droog van een ace) en minder vermogen/koppel als de ace

Ace: 4 in lijn, wat 'saaier' als de V4.... totdat het vermogen er in knalt... niet zwaar voor een sport/tour fiets (droog dus 198kg), royale motor qua afmetingen maar met de kont een klein stukje opgehoogt schijn je er ondanks het 'logge' uiterlijk goed mee te kunnen gooien. Fiets die niet op iedere straathoek staat. Het enige nadeel is eigenlijk het yzf1000 blok wat er in ligt, en dan de modellen tot eind 98. Olieverbruik, na een bepaald serienummer een modificatie geweest zodat dat niet meer voor komt. Dus op zoek naar een ace vanaf eind 98.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan