Suzuki Gladius SFV650 #1 - een moet de eerste zijn!

Hoi!

Mijn vriendin verkoopt haar Suzuki Gladius ABS, misschien zijn er hier mensen die er eentje zoeken. De motor is van 2010 en heeft nog geen 3500 km op de teller. Er zitten valblokken, bobbins en een origineel windscherm op. Je vindt hem terug bij de Te koop rubriek: Te koop: Zgan Suzuki Gladius ABS

Groeten van Marijn
 
Laatst bewerkt:
Hier is net een mooie Gladius van 2010 met slechts 5100 km aangeschaft voor mijn echtgenote. :)
een mooie stoere zwarte, met kort kontje en led achterlicht. 8-)

opvallend hoeveel van deze motoren worden aangeboden met zeer lage km standen....

groet,

Pieter
 
Hallo luitjes! Hier maar even een update van mij om weer wat leven in het forum te blazen, het blijft zo stil! Hier hebben we alweer een lekker ritje achter de rug. Samen met mn vriendin zijn we 2 weken geleden naar de Superbikes op het TT circuit in Assen gereden. Jezus wat gaan die lui hard! Op de weg ernaartoe- en er weer vandaan moet ik zeggen dat de Gladius en vooral de wind behoorlijk vermoeiend kan werken maar daar hebben alle nakeds last van. Voor ons was het ritje 2 uur heen en 2 uur terug en dan heb je het echt wel gehad. Wel een lekkere route. Het was een mooie kans voor mn vriendin om haar nieuwe windscherm op de Gladius uit te proberen, die had er dan ook een stuk minder last van. Ik heb daarentegen mooi mn nieuwe 2 delige motorpak kunnen testen in de kleuren van de Gladius...hahahaha..Kost wat maar dan heb je ook wat.

Over kosten gesproken en ter info: ik was ongeveer 590 euro lichter na de grote beurt op 12000 km inclusief 2 nieuwe banden. Het was het waard! Ik heb gekozen voor de Conti Road Attack 2 banden, deze zijn volgens de bandentest van vorig jaar de beste op droog wegdek, erg goed op nat en geroemd om de perfecte handling. Deze banden geven echt een enorm verschil met de verschrikkelijk slechte banden (de standaard geleverde Dunlop Qualifiers) die er nog op zaten sinds nieuw. De handling van de Conti's is echt fantastisch, de Gladius wordt in bochten zo gemakkelijk te plaatsen als een brommer en de grip is vele malen beter. Mijn vriendin heeft de Dunlop Qualifiers er nog opzitten, je ziet duidelijk dat de ronding van de Conti's ook anders is dan de Dunlops. Met die laatse hebben mn vriendin en ik beide alleen maar slechte ervaringen eigenlijk. Met de Dunlops gaf mijn Gladius in snel genomen bochten (en hellingshoek) altijd het gevoel om te willen vallen net als je je eigen grenzen een beetje op wil zoeken. Op nat wegdek ging de motor zlef met zeer aangepaste snelheid glijden. Niet goed voor je zelfvertrouwen. De Conti's zijn perfect en geven geen kick. Wat banden al niet kunnen doen voor de handling! Maargoed, dat is dus even mijn verhaal. Zijn er nog mensen die weereens zin hebben in een meeting trouwens?
 
De Road Attack 2 is een supergoede band! lekker licht sturend en goede grip!
vorig jaar op het Midland circuit een training gedaan in de stromende regen, en ook bij echt snel bochtenwerk nog geen glijdertje gemerkt!
en best netjes qua prijs!
 
Hoi Suzuki Gladius rijders en rijdsters,

Voor iemand die nog een top Gladius zoekt, heb ik de mijne te koop. Door tijdgebrek staat hij bijna alleen maar in de garage. Dit jaar maar 2 keer een ritje kunnen maken. Ik heb hem in 2011 zelf nieuw gekocht, en er sindsdien maar 8700 km op gereden. De motor is in volledige nieuwstaat met de prachtige rood/zwart kleuren. De optie's zal ik hieronder vermelden.

Suzuki Gladius ABS van oktober 2011
Kilometerstand 8700 km

Optie's:

Arrow uitlaat (prachtige sound)
Puig winscherm
Verstelbare rem en koppeling handel
Korte kentekenplaat houder
Spiegels met geïntegreerde led knipperlichten
Led achterlicht
Rim stripping
Achterwiel hugger
Garmin Zumo navigatie systeem met vaste voeding
Aansluiting voor Optimate acculader
BMC luchtfilter
Gladius tankpad
Prima Michelin Pilot Power 2ct banden
Haakse ventielen (voor makkelijk controleren bandenspanning)

Voor de mensen die nieuwsgierig geworden zijn, kan je me bellen op tel. 0613206613

Groet, Eric.
 
Laatst bewerkt:
Zo, al weer even geleden dat ik hier langs ben geweest, het is ook behoorlijk rustig geworden :P

De Gladius sterft ook een langzame dood, zoals wel te verwachten was komt er geen vernieuwd model(had ik stiekem wel op gehoopt) maar komt er een vernieuwde SV650:
ZmcbankJcpB.jpeg


Meer media en info:
De Suzuki SV650A – de allround V-twin-motor

Een paar eerste indrukken van mij:
-Strakke, kleinere frame covers :Y
-Mooiere en kleinere voetsteunplaten :Y
-Die van de passagier zien er dan in vergelijking weer een beetje cheap uit :N
-Stuk behuizing motorblok bij de koppeling zwart geverfd en de rest niet :/
-Andere achterlichten in een strak kontje *O*
-Inhoud benzinetank van een kleine 14.5 liter naar 13 liter :? :?
-Nog steeds die kleine remklauwen :N
-8 jaar later nog steeds die ondermaatse Dunlop Qualifiers eronder :N :N :X :X



In een aantal landen is er een recall geweest voor de 2013 en 2014 modellen:
Multiple Suzuki Models Recalled for Valve Tappet and Cam Wear - Motorcycle.com News

Ben zelf meer van naked bikes, maar moet zeggen dat dit toch erg strak gedaan is:
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar november nog een nieuwe gladius gekocht ;) Ben nu op zoek naar een vervangdemper, heeft iemand ervaring met een demper van sc project op de gladius ?

full
 
Goedenavond!

Ik zelf rij een MV Agusta maar mijn vriendin een Gladius. en ik moet zeggen, rij daar ook graag op :o
Nu heeft ze op een site van een Amerikaan een gladius gezien waar er korte voetsteunen op zitten.
Weet iemand waar deze te koop zijn? dat staat namelijk wel erg mooi!:D

al vast bedankt!
 
Dear all,

Ben de gelukkige bezitter van een nieuwe Suzuki Gladius, een van de laatste twee die in België nog in het matzwart konden worden besteld.

Heb enkel de achterkant met achterlicht onmiddellijk vervangen (Ermax undertail met Ermax wit led achterlicht) en kijk nu uit naar een windscherm voor snelweggebruik wanneer de motor gerodeerd zal zijn.

Heeft iemand al enige ervaring met onderstaand Ermax sportscherm ? In tegenstelling tot vele andere schremen vind ik de looks niet storend voor een naked bike doch ik vraag me af of 22 cm wel volstaat om resultaat te hebben.

ermax: product

Beste groeten,

Roel
 
Dear all,

Ben de gelukkige bezitter van een nieuwe Suzuki Gladius, een van de laatste twee die in België nog in het matzwart konden worden besteld.

Heb enkel de achterkant met achterlicht onmiddellijk vervangen (Ermax undertail met Ermax wit led achterlicht) en kijk nu uit naar een windscherm voor snelweggebruik wanneer de motor gerodeerd zal zijn.

Heeft iemand al enige ervaring met onderstaand Ermax sportscherm ? In tegenstelling tot vele andere schremen vind ik de looks niet storend voor een naked bike doch ik vraag me af of 22 cm wel volstaat om resultaat te hebben.

ermax: product

Beste groeten,

Roel

Hoi Roel,

Ik heb zelf ook zo'n zelfde formaat schermpje, misschien nog iets kleiner, maar voor mij scheelde het toch heel veel hoor! Ik heb hem destijds aangeschaft voor snelwegrijden, vooral bij de vakanties naar het buitenland had ik behoorlijk last van mijn armen. Het is nu echt een stuk minder geworden en goed te doen.
Tijdens het rijden heb ik wel eens last van "turbulentie" als er harde wind staat, maar tijdens het rijden kan ik hem stellen.

Hier dus alleen maar zeer goede ervaringen :)

Groeten Sandy

Ps. In de OP zie je het schermpje
 
Laatst bewerkt:
Zo, even de boel opschudden hier. Vanmorgen heb ik mijn Honda Deauville in Zwolle kunnen inruilen op een Gladius van 2013. Wat een wereld van verschil is dit. Ben er erg blij mee. Dat het een vrouwenmotor zou zijn kan me gestolen worden. Rijden is echt genieten. Leuk vermogen zonder direct illegale snelheden te rijden. Heerlijk wendbaar, je denkt hem de bocht door. En alles werkt gewoon zoals het moet, geen rammeltjes en andere mankementen. Vanmorgen stapte ik met een glimlach van de motor af. Kan niet wachten om weer te rijden.

Paar dingen ga ik er nog aan doen. Er zal een IXIL Hyperlow uitlaatje onder komen. Daar heb ik een keer een proefrit mee gemaakt en dat verhoogt het rijplezier wel een beetje. En veiliger want men hoort me aan komen rijden. De standaard uitlaat is behoorlijk stil.
Verder ga ik zelf het kettingsmeersysteem wat in dit topic staat proberen te maken. Spaart me de helft van de uitlaat uit ten opzichte van een merk systeem.

Straks heb ik een standaard uitlaat over. Net 6000 km oud. Iemand interesse?

full
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal!

Het is weer "even" geleden dat ik hier was 😱 maar nu breek ik toch weer even in in mijn eigen topic 🤣

Ik heb deze week mijn Suzuki Gladius verkocht, ik reed zo weinig meer dat ik heb toch maar weg heb gedaan.
10 jaar heel veel plezier van gehad hoor, dus ik heb er geen spijt van.

Ik zal hier waarschijnlijk nog minder aanwezig zijn dan tot nu toe het geval was, daarom wens ik jullie allemaal veel plezier en veilige kilometers met jullie Gladius :W

Groetjes Sandy
 

Bijlagen

  • 4.PNG
    4.PNG
    399 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Hey allemaal!

Het is weer "even" geleden dat ik hier was 😱 maar nu breek ik toch weer even in in mijn eigen topic 🤣

Ik heb deze week mijn Suzuki Gladius verkocht, ik reed zo weinig meer dat ik heb toch maar weg heb gedaan.
10 jaar heel veel plezier van gehad hoor, dus ik heb er geen spijt van.

Wat ik hier ook wilde posten is dat ik nog iemand zoek die het kofferrek en de topkoffer wil overnemen.
Het rek is geschikt voor de Gladius 2009-2016 modellen.
Zie advertentie: GIVI Topkoffer + rek (tbv Suzuki Gladius 2009-2016)

Ik zal hier waarschijnlijk nog minder aanwezig zijn dan tot nu toe het geval was, daarom wens ik jullie allemaal veel plezier en veilige kilometers met jullie Gladius :W

Groetjes Sandy
Hoi Sandy
Tijd geleden dat ik wat van jullie gehoord hebt.
Als je er niet mee rijd is het zonde, hoewel hij weinig kost als hem eenmaal hebt.
Maar iedere maand een ritje is toch wel het minimum vereiste om hem rijdbaar te houden.
En als daar ook geen tijd voor is, dan blijft verkopen over.
Groeten en wie weet tot ziens.
Ron en Richard
 
Aan het gebrek aan reacties te zien, niet veel meer denk ik 🤣
Maar voor mij is dit ook de eerste keer sinds een jaar oid dat ik op MF kijk, mogelijk zijn er meer inactieve MF'ers in dit topic met nog wel een Gladius.

Ik heb hem nog steeds, ook nog steeds tevreden mee.
Blijf ook een fan van het V-twin geluid. Recent kort gereden op een boxer en inline-4, die ook zeker hun charmes hebben, maar denk dat de V-twin toch wel mijn favoriet blijft.
Mocht ik een keer een flinke financiële meevaller hebben, dan is er wel een kans dat ik wat anders ga kopen.
De Monster blijf ik een mooie fiets vinden, en de MV Brutale. Die laatste is dan weer geen V-twin, maar heb sowieso nog nooit een triple gereden, ben benieuwd wat ik van dat geluid ga vinden.
 
Ik gebruik m eigenlijk om mee op vakantie te gaan en om hier wat in de buurt te rijden. Fijn in de alpen passen en toch nog vlot genoeg met comfortabele veren. Ik heb meerdere motoren maar dit is mijn 1e v-twin.
Mooi geluid inderdaad met ixil dempertje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan