Stuurdemper

daisho

Rookie
30 apr 2016
4
0
Hallo,
Met een maatje heb ik een discussie over het plaatsen van een stuurdemper op een fireblade van 2001. De 929, dus.
Hij wil dat er persé op hebben omdat hij bang is voor een tankslapper, maar volgens mij heeft dat op de openbare weg weinig nut zolang je niet als een idioot te keer gaat.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Ger
 
Als hij het per se wil omdat het hem een veilig gevoel geeft dan zeg ik lekker doen ;).
Of het nodig is? waarschijnlijk niet maar als iemand het stuur te krampachtig vasthoudt tijdens acceleratie kun je inderdaad een tankslapper krijgen.

Ik heb nog nooit een tankslapper gehad, niet op mijn 900rr met 16'' inch nerveus voorwiel en 5mm extra doorgestoken poten, ook niet op de 1000rr met 5mm extra doorgestoken poten en ik ga er flink mee te keer 8-).

Dus ja zinnig antwoord:
Nodig waarschijnlijk niet
Voelt goed dan ja

Motor gaat er niet per se fijner van rijden...
 
Ik kwam er laatst achter dat er ook één op de K100rs zitten..
Ding hangt erbij als een vaatdoek, moet ik nog een keer naar kijken, zal niet (??) standaard zijn denk ik zo.

Maar of het baat heeft betwijfel ik ook.
 
Op mijn BMW zit ook standaard een stuurdemper.. of het nodig is geen idee.. Hij was al een keer lek en vervangen onder garantie.
De volgende keer dat hij het begeeft trek ik hem eraf..

Het is nou ook niet bepaald een supersport .. meer een trage labrador.
 
tja... als je nog geen last van een schuddend stuurtje hebt gehad lijkt het me wat voorbarig.

Toevallig vorig jaar een stuurdemper op de circuitbrommer gezet, maandag eens testen of ie na de hugenholtz wat rustiger is geworden :t
 
Heb ook een Stuurdemper op mn brommer gezet.
Waarom? Kwam een keer met de schrik vrij…lekker vlot de bocht om, totdat er in de bocht een flinke kuil zat die ik niet had gezien. Ging allemaal maar net goed en hield haar net in de benen….
Maar om een slapperklapper te voorkomen zit ie er nu maar mooi op.
 
Mijn cbr 750 werd bij topsnelheid 170 onhandelbaar, paar beste speedwobbels gehad, blade heeft daar geen last van, 16 inch wiel vervangen door een 17 was met name voor de ruimere banden keus en de lagere prijs voor die banden. De 16 ging wel iets sneller rullen met remmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan