Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ok, als ik meer weet laat ik van me horen.Klopt, de starmotor is anders (lange schacht)maar zo te zien zijn tandwielen 8 hetzelfde. Beide sets werken volgens mij volgens dezelfde principes.
Succes
Eppo Karsijns sent me this:
Hi there!
Some more news from the top of Holland.
The starter gives a lot of trouble as it I read reactions on your site.
Here is my solution. It's only fifteen minutes work annd kosts only a few Euro's:
Remove the starter wire from connector (6).
Remove bolt no. (4b)
Then remove both bolts no. (5) and no.(4a).
Loosen the tail (1) and the body (2) but keep them together.
The planetary housing (3) is connected to the engine from the inside.
It will not fall on the floor!
Place shim (7) (Genuine Yamaha no.: 1J7-17537-YO-30) in front of the body.
Attach it with some grease.
Replace all parts in opposite order.
The shims are not originally made for this engine but for a
four-cylinder supersport from the eighties. (Which one,
I don't know. This may be a nice prize question.)
Fifteen minutes and, BINGO!! No more starting problems!
buiten dat je 13 jaar te laat komt, staat er maar 1 waarheid in je tekst, ik heb ze onderlijnd. zelf beter eens kijken voor je iets post.Het probleem ligt niet zo zeer aan de startmotor. Echter aan de frictieklemmen.
Als de startmotor draait, zal het wormtandwiel zich richting de starterkrans begeven. Hier zal het weerstand ervaren en zodoende enkel een ratelend geluid geven. Door het wormwiel te remmen (frictieklem) zal de kracht, om de weerstand van het inslaan in de starterkrans te overwinnen, vergroten. En zal de motor rondgedraaid worden.
Geheel geruisloos is dit systeem nooit.
Dus wat is de oplossing voor dit vraagstuk? Een goede startmotor en de frictieklemmen op de juiste voorspanning.
Zie uw garagehandboek .