Stark Varg MX

Wat zegt je gevoel over op straat met de stark rijden en verbruik? 60 - 80km/uur, bochtjes etc?
 
Oprecht geen idee. Met dat vermogen zou ik me moeilijk kunnen gedragen, maar ik verwacht net zoiets als de Zero DS die ik heb. Ong 10km/kW. Dus zo'n 60km bij je aan de wet houden. En ik kan me niet voorstellen dat iemand zich met dit ding aan de wet kan houden. Dus eerder 30 a 40 km.
 
Vandaag weer 4 rondes op Heerde gedaan met de Stark, dit maal veel muller/drassig wat toch aardig meer van de accu vroeg. Ook was de zand hillclimb dusdanig pittiger dat die veel vaker moest.

Als met al met 4% accu terug gekomen de laatste ronde.
Wel iets opgevallen wat wel verwacht en verteld was, maar ik nu heb kunnen ervaren. Als je in hoog vermogen de kraan flink open draait zie je het accu percentage flink zakken. Komt die dan onder de 10% neemt het vermogen serieus af. Wel een beetje raar gevoel als je flink op het gas de geulen in gaat en het vermogen langzaam afneemt.
Kom je uiteindelijk echt bij de 10% ga je op brommer snelheden de bult op en hou je op het rechte stuk weinig over, maar je bespaart zo wel accu zodat je hem uit kunt rijden.
Ben je gestart met een volle accu en hoe lang heb je gereden?
Ik herinner me dat ze zeiden dat je er een volle MX GP manche mee zou kunnen rijden aan een GP tempo.
 
Ik ben in de herst nog door een bizar diepe plas gereden met mijn S1000RR.
Voeten zo ver mogelijk omhoog en toch direct natte sokken.
Maar hier hoef je niet bang te zijn dat je luchtfilter vol loopt. :+
 
Nee geen electrisch voor mij dank je.
Als het ooit zover komt dat het niet anders kan.
Heel misschien,maar ik denk dat ik dan andere hobby zoek.
Vindt mijn 500 zoals ik hem nu heb eigenlijk de perfecte vakantie fiets.
Otr rij ik niet meer.
Daarvoor had ik de 300exc.
Ik hou van verbrande benzine.
Succes met solderen pas op dat je de print niet te heet stookt.
Eerst tin wegzuigen met geweven koperdraad.
Ik ben uiteraard ook helemaal ICE fan en heb ook nog een aantal 2T enduro's hier. Maar geloof mij maar, na een paar rondjes mis je niks aan het geluid, het gaat immers om het rijden. Mensen hebben het er ook vaak over dat het voor de fans totaal niet spannend is om naar te kijken. Ik vraag ze dan altijd of ze wel eens een MTB downhill wedstrijd hebben gezien...
Het vervangt op dit moment de enduro nog niet, de range is er gewon niet, maar in de cross is het gewoon superieur. Net als de 2/4T destijds. Als er echte toppers op gaan rijden en winnen gaat de hele zooi zo over. Het is nooit verboden geweest om 2T te rijden in de cross, maar toch waren ze bijna uitgestorven.
 
Iemand al zijn Stark Varg op kenteken gezet? Die van mij wordt binnen 4-6 weken geleverd als ik nu betaal.

Maar ik wil zeker weten of het lukt om hem op kenteken te zetten. Anders houdt het op.

Dank.

Gr,
Adri
 
Iemand al zijn Stark Varg op kenteken gezet? Die van mij wordt binnen 4-6 weken geleverd als ik nu betaal.

Maar ik wil zeker weten of het lukt om hem op kenteken te zetten. Anders houdt het op.

Dank.

Gr,
Adri
Ik weet van niemand die het heeft.
Je moet op voor individuele keuring. Zonder ombouw ongeveer rekening houden met 1,5K.

Edit: Waarom perse een kenteken? Ik had het ook graag gewild, maar de toepassingen zijn dan wel eeg beperkt voor hem.
 
Laatst bewerkt:
Hebben we eerder gehoord toch? Iets met de eerste Yamaha 400 4T die mee deed en direct won...
En toen waren binnen 5 jaar de 2 takten bijna uitgestorven, niet omdat ze verboden waren, maar omdat iedereen een viertakt wilde.

Heel benieuwd wat hier gaat gebeuren.
 
Als ik een demodag kan regelen, zou er dan belangstelling voor zijn?

Op een crossbaan of op een off-road terrein iig. Toegang zal dan sowieso betaald moeten worden en wellicht wil de dealer ook een onkosten vergoeding als er niks gekocht wordt.
Die kan dan mogelijk buiten de Starks ook Surron UltraBee en LightBee meenemen.
 
Als ik een demodag kan regelen, zou er dan belangstelling voor zijn?

Op een crossbaan of op een off-road terrein iig. Toegang zal dan sowieso betaald moeten worden en wellicht wil de dealer ook een onkosten vergoeding als er niks gekocht wordt.
Die kan dan mogelijk buiten de Starks ook Surron UltraBee en LightBee meenemen.
Of ik harddrugs wil proberen, wetend hoe dat afloopt 😉 .
Heeft dezelfde dealer geen Talaria?
 
Ik neem dat aan als een ja...?

Nope, maar de Talaria is natuurlijk hetzelfde. Al heeft Talaria natuurlijk alleen de ''LightBee''.
Talaria zijn voormalig Surron medewerkers die Surron hebben verlaten met de bouwtekeningen in de hand.
 
1709750365411.png


Jammer weer...

Verder heerlijk gereden op Emmen. Zo veel kunnen rijden als ik wilde mits ik hem tussendoor elke keer maar aan de lader zette *O*

Op Emmen hebben ze stroompunten welke nu nog gratis gebruikt kunnen worden voor crossers. Dat wordt tzt wel betaald, maar opzich terecht ook. Anders had ik de generator aangeslingerd, al staat dat toch een beetje slordig midden in een windmolenpark en naast een zonnepanelen veld met je elektrische crosser 8)7
 
Op een mailtje of er sterkere ophanging was voor de zijstandaard was het antwoord dat daar aan gewerkt wordt en dat deze in komende maanden verwacht wordt. Wordt ook langer zodat hij fatsoenlijk staat.

Deze wordt onder garantie voor nu vervangen.

Gister trouwens op Emmen een Fantic 125 die zonder benzine stond met de Stark terug gesleept naar de paddock.
Dat gaat hij nog heel lang moeten horen.

Test Title | New memes, Jeremy clarkson, Reactions meme
 
Laatst bewerkt:

Als hij nou eens grip kon houden reed hij nog veel sneller weg. Binnenkort maar eens schoepenband er op, net als die Yamaha.
 
Haha eigenlijk wel een maffe hobby ook he, maar voor mij is juist het mooie om te kijken wat er wel/niet lukt.

Stiekem ook wel jaloers op jouw versie van de hobby. Stuk beter voor de levensverwachting, al kan er met zo'n zandgrond als hierboven ook weinig misgaan eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan