Stappenplan Online Bezwaar maken boete CJIB

@Sierra November: WOB verzoeken worden door juristen afgehandeld en niet door de opsporingsambtenaar. Deze zal hooguit op verzoek van de OvJ een aanvullend proces verbaal maken ten aanzien van jou bezwaarschrift. De WOB en de bezwaar / beroepsprocedure zijn 2 totaal verschillende procedures.

De meeste mensen vragen niet alleen de gegeven op maar gaan ook gelijk in bezwaar. Dat kost gewoon geld/manuren, of je het wilt of niet. Ik vind WOBben een goed iets, maar dan wel zinvol gebruiken graag.
 
Bedenk overigens wel dat de administratiekosten deels ontstaan zijn door het hoge aantal bezwaarschriften dat het CJIB ontvangt. Je kan dus zoveel mogelijk dwars gaan zitten, maar het enige gevolg hiervan is dat de kosten weer hoger gaan worden. Doe dit dus alleen wanneer je echt zeker weet dat de boete onterecht was. Niet omdat je het bedrag te hoog vind, de regel onzin is etc. Dat is geregeld bij het ministerie

Edit:
Tegen de administratiekosten kan je in bezwaar. Toch weer 7,- minder

Mijns inziens is dit onzin: Voor de wet mulder, was het niet zo'n geolied geautomatiseerd systeem als het nu is. En toen ging in principe iedereen in bezwaar, omdat alle overtredingen eerst behandeld moesten worden door het OM. Onze Roverheid heeft bewust voor dit geoliede wet Mulder systeem gekozen: Sindsdien gaat alles automatisch via het CJIB. En moeten wij maar bewijzen dat wij onschuldig zijn. Alles behalve democratisch dus!

Het is de vrijheid van een ieder om een Wob verzoek in te dienen, om te controleren of alles wel volgens de regels is gecontroleerd. Dat noemt men democratie.

Dat de Roverheid ons nu wil doen geloven dat dit extra kosten met zich mee brengt is dus echt bullshit! Ze besparen juist miljoenen door de Wet Mulder.
 
Ja, liever de individuele burger.

Als 3km te hard straks €5000 kost, krijgen we dan nog steeds moraalridders die roepen dat het je eigen schuld en volkomen terecht is? En dat dat soort hufters eigenlijk het recht niet zouden mogen hebben om bezwaar aan te tekenen?

:^

Hoe hoog moeten boetes voor stompzinnige "overtredingen" worden, voordat de moraalridder ook denkt dat het toch wel wat teveel van het goede is?
 
Van de administratiekosten: Lees dit dan even: http://www.schuldinfo.nl/index.php?...ws]=259&tx_ttnews[backPid]=1&cHash=5d21e39eaf

Let op: bezwaar maken mag. Misbruik van het procesrecht niet. Ik ben daar door de rechter en de OvJ al eens op aangesproken. Ik kon echter heel goed de bekeuring weerleggen dus won de zaak. Pas dus heel goed op dat je niet in bezwaar gaat, alleen maar om in bezwaar te gaan. Je kon daarmee nog wel eens van een koude kermis thuis komen.......

Ook de WOB is iets heel goeds. Heb hier vorige maand nog een hele leuke uitspraak mee gekregen over handhaving middels camera tbv de Wet Mulder. Dit mag juridisch dus niet. Ook hier geldt: maak geen misbruik van het procesrecht. Doe je dit wel dat zou de WOB nog wel eens behoorlijk kunnen worden uitgekleed door al het misbruik dat er van wordt gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Lees dit dan even: http://www.schuldinfo.nl/index.php?...ws]=259&tx_ttnews[backPid]=1&cHash=5d21e39eaf

Let op: bezwaar maken mag. Misbruik van het procesrecht niet. Ik ben daar door de rechter en de OvJ al eens op aangesproken. Ik kon echter heel goed de bekeuring weerleggen dus won de zaak. Pas dus heel goed op dat je niet in bezwaar gaat, alleen maar om in bezwaar te gaan. Je kon daarmee nog wel eens van een koude kermis thuis komen.......

De KR en de OvJ zijn sowieso meestal 2 handen op 1 buik. En proberen je te intimideren. Daar zijn juristen sowieso erg goed in :r
Pas in hoger beroep wordt er als je mazzel hebt echt naar je verhaal geluisterd. Degenen die vaker met dat bijltje gehakt hebben, weten dat ook wel.

Edit: Weet inderdaad wel waar je aan begint: Als je in hoger beroep gaat, dan kan je dus uiteindelijk 3x voorkomen, wat inhoud dat je 3x een (vakantie) dag kwijt bent. En daar is heel het circus op gebaseerd: Men probeert het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken om sowieso bezwaar aan te tekenen. Dat we nu online bezwaar kunnen maken, zal daar niets aan veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ( ben uiteraard geen expert ) .

Dat elke rechter , mocht het zo ver komen , best snapt dat je zeker wilt weten of een
bekeuring wel terecht is uitgeschreven.

We kennen allemaal de bekende manko's in de traject controle's , waarbij een foutmarge
gewoonweg werd geaccepteerd.

Als je een rekening van een bedrijf krijgt, controleer je ook toch eerst even of ie wel klopt ?

Dat ze bij onze overheid een stelletje incompetente prutsers zijn, en hoge kosten moeten maken
om jou van informatie te voorzien ... Tja.. Daar kan *jij* natuurlijk niks aan doen.


Hoe lastig is het om standaard bij een bekeuring een CC"tje van een ijk rapport mee te zenden, en een kopie van het certificaat van de BOA.

Oh shit.. zou ze zo maar op een idee kunnen brengen, 5% van de winst graag overmaken
naar het u bekende rekening nummer , CJIB
 
Ik denk ( ben uiteraard geen expert ) .

Dat elke rechter , mocht het zo ver komen , best snapt dat je zeker wilt weten of een
bekeuring wel terecht is uitgeschreven.

We kennen allemaal de bekende manko's in de traject controle's , waarbij een foutmarge
gewoonweg werd geaccepteerd.

Als je een rekening van een bedrijf krijgt, controleer je ook toch eerst even of ie wel klopt ?

Dat ze bij onze overheid een stelletje incompetente prutsers zijn, en hoge kosten moeten maken
om jou van informatie te voorzien ... Tja.. Daar kan *jij* natuurlijk niks aan doen.


Hoe lastig is het om standaard bij een bekeuring een CC"tje van een ijk rapport mee te zenden, en een kopie van het certificaat van de BOA.

Oh shit.. zou ze zo maar op een idee kunnen brengen, 5% van de winst graag overmaken
naar het u bekende rekening nummer , CJIB

Precies! Kleine moeite om dit mee te sturen. Maar ze spelen vieze spelletjes en intimideren jou vervolgens dat je "geen misbruik van het procesrecht mag maken" Pleur toch op.

Ben in het verleden 3x op kunnen komen dagen en daar deed men in totaal 4 jaar over! Bij de laatste zitting in hoger beroep kwam ineens de foto naar boven, die men de 4 jaar daarvoor zogenaamd niet had. Ik kreeg daarom een verlaging van de boete. Maar juridisch gezien had de OvJ gewoon niet ontvankelijk verklaard moeten worden.

Bij mij is het ze met bovenstaande gelukt: Ik ga bijna niet meer in bezwaar, ben er klaar mee! Betalen is goedkoper dan 3x een vrije dag nemen.
 
Laatst bewerkt:
De KR en de OvJ zijn sowieso meestal 2 handen op 1 buik. En proberen je te intimideren. Daar zijn juristen sowieso erg goed in :r
Pas in hoger beroep wordt er als je mazzel hebt echt naar je verhaal geluisterd. Degenen die vaker met dat bijltje gehakt hebben, weten dat ook wel.

:^

Zelf meegemaakt. OvJ en de kantonrechter deden een een-tweetje, mevrouw de kantonrechter werd boos nadat ik verontwaardigd reageerde op haar afwijzing van mijn verzoek tot overgave van documenten die in mijn voordeel spraken (lees: verdediging). Het enige moment dat je serieus wordt genomen is bij de kantonrechter als je een raadsman meeneemt, of in hoger beroep.

En waar ging het om? Een snelheidsoverschrijding onder strafrecht. _O- En dan als kantonrechter zijnde de meest basale regels van rechtspraak aan je laars lappen. Mijn raadsman (die niet bij de zitting in eerste aanleg aanwezig was) zei later na het lezen van het proces-verbaal van de zitting dat mevrouw de kantonrechter aan alle voorwaarden voldeed om gewraakt te worden. En net zoals mijn papieren geldig moeten zijn, moet de apparatuur van de verbalisant ook voorzien zijn van een geldige certificering.

Dit was in 2011, in januari 2013 hoger beroep behandeld en de zaak wordt nog steeds aangehouden door het OM om zo lang mogelijk tijd te rekken om te voorkomen dat er een vrijspraak komt vwb het niet op orde hebben van apparatuur als verbalisant zijnde. Een vrijspraak in deze casus is namelijk munitie voor iedereen die voor een snelheidsoverschrijding wordt vervolgd onder strafrecht.
 
Laatst bewerkt:
Van de administratiekosten: Lees dit dan even: http://www.schuldinfo.nl/index.php?...ws]=259&tx_ttnews[backPid]=1&cHash=5d21e39eaf

Let op: bezwaar maken mag. Misbruik van het procesrecht niet. Ik ben daar door de rechter en de OvJ al eens op aangesproken. Ik kon echter heel goed de bekeuring weerleggen dus won de zaak. Pas dus heel goed op dat je niet in bezwaar gaat, alleen maar om in bezwaar te gaan. Je kon daarmee nog wel eens van een koude kermis thuis komen.......

Ook de WOB is iets heel goeds. Heb hier vorige maand nog een hele leuke uitspraak mee gekregen over handhaving middels camera tbv de Wet Mulder. Dit mag juridisch dus niet. Ook hier geldt: maak geen misbruik van het procesrecht. Doe je dit wel dat zou de WOB nog wel eens behoorlijk kunnen worden uitgekleed door al het misbruik dat er van wordt gemaakt.

Hey, overgewaaid van FS? *D

De zaak waar jij het over hebt was de busbrug met camerahandhaving toch? Lachwekkende zaak... :')
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ( ben uiteraard geen expert ) .

Dat elke rechter , mocht het zo ver komen , best snapt dat je zeker wilt weten of een
bekeuring wel terecht is uitgeschreven.

We kennen allemaal de bekende manko's in de traject controle's , waarbij een foutmarge
gewoonweg werd geaccepteerd.

Als je een rekening van een bedrijf krijgt, controleer je ook toch eerst even of ie wel klopt ?

Dat ze bij onze overheid een stelletje incompetente prutsers zijn, en hoge kosten moeten maken
om jou van informatie te voorzien ... Tja.. Daar kan *jij* natuurlijk niks aan doen.


Hoe lastig is het om standaard bij een bekeuring een CC"tje van een ijk rapport mee te zenden, en een kopie van het certificaat van de BOA.

Oh shit.. zou ze zo maar op een idee kunnen brengen, 5% van de winst graag overmaken
naar het u bekende rekening nummer , CJIB


Dat kan en gebeurt ook al. Vorig jaar het bokje met zo'n lullige 56 waar je 50 mag boete door een mobiele flitser. In de boetebrief van het CJIB stond keurig vermeld waar ik online mijn gegevens kon inzien. Even inloggen en voila... foto met alle info er bij, certificaat van de apparatuur en aanstellingspapieren van de boa's. Kost veel minder als dit gewoon direct digitaal beschikbaar wordt gesteld.

Weet je ook direct of het zin heeft om bezwaar aan te tekenen ...
 
Netjes, dus het kán wel..

( tot nu toe zo'n variant nog niet gehad )

Alles kwam hier per post binnen, inclusief de dure foto.
( even zelf met een digi maken is goedkoper ;p )

Maar, alle papieren bleken correct , dus heb ook gewoon betaald.
Uiteraard met 80 eurocent extra voor de porto kosten van de wob papiertjes.

Ze waren niet erg dankbaar, kreeg het veel later weer terug gestort :)
 
Netjes, dus het kán wel..

( tot nu toe zo'n variant nog niet gehad )

Alles kwam hier per post binnen, inclusief de dure foto.
( even zelf met een digi maken is goedkoper ;p )

Maar, alle papieren bleken correct , dus heb ook gewoon betaald.
Uiteraard met 80 eurocent extra voor de porto kosten van de wob papiertjes.

Ze waren niet erg dankbaar, kreeg het veel later weer terug gestort :)

Die 80 cent bedoel je? Zijn ook zaken over geweest. Een BO mag geen vergoeding rekenen voor een aanvraag zoals bedoeld in de WOB.
 
Laatst bewerkt:
Die 80 cent bedoel je? Zijn ook zaken over geweest. Een BO mag geen vergoeding rekenen voor een aanvraag zoals bedoeld in de WOB.


Klopt, was een vrijwillige bijdrage om mijn goede wil te tonen.

Dat ze een hoop werk hebben om uit te zoeken waar dat postzegel geld nou
vandaan komt, tja..

Uhh.. kon ik niks aan doen
 
Hey, overgewaaid van FS? *D

De zaak waar jij het over hebt was de busbrug met camerahandhaving toch? Lachwekkende zaak... :')

:Y Van de week m'n eerste motorrijles en heb hier al heel veel info gevonden.

Die busbrug blijft de gemoederen bezig houden. Uitspraak in mijn voordeel, maar die gaat me niet ver genoeg. Ga nu 1 op 1 met de gemeente aan de bak en als dat niet helpt dan volgt de stap naar het CBP en / of de Ombudsman ... Wordt vervolgd !
 
Terug
Bovenaan Onderaan