Snelgas CB750

emiel1982

MF veteraan
23 dec 2014
1.283
891
Sambeek
Ondertussen al weer lekker wat kilometers gemaakt met mijn cb750 uit 1980, alleen zou het heel fijn zijn als het niet zo'n enorme slag is om het gas open te draaien. Vroegah op de brommer had ik snelgas, en eigenlijk zou ik dat ook op de cb willen. Net google kom ik niet verder, maar misschien weet iemand hier een oplossing; gashendel van een ander type oid... Ik hoor het graag.
 
Er zijn meerdere bedrijven die dergelijke setjes aanbieden.
Active
Domino
Robby moto
Misschien op Aliexpress?

etc. etc.
Een gas hendel met een andere slag zou misschien ook kunnen volgens mij hebben de r6'jes vanaf een bepaald bouwjaar een mooie slag, maar of het in jouw gashendel houder past weet ik niet. Vaak komt er dan wel een dremel aan te pas of is het helemaal niet te doen.
Ik heb Active snelgas op mijn cbr 900 rr gehad die kwam van een andere motor maar met een extra originele trek of duw kabel was dat gewoon pas te maken voor mijn motor.

Misschien heb jij een makkelijke motor maar gaskabels vervangen kan een vervelend klusje zijn.

Er zijn opties maar welke juist voor jouw is moet je zelf gaan uitzoeken, ik kan het zeker aanraden rijdt erg fijn met name op de snelweg!
 
Ondertussen al weer lekker wat kilometers gemaakt met mijn cb750 uit 1980, alleen zou het heel fijn zijn als het niet zo'n enorme slag is om het gas open te draaien. Vroegah op de brommer had ik snelgas, en eigenlijk zou ik dat ook op de cb willen. Net google kom ik niet verder, maar misschien weet iemand hier een oplossing; gashendel van een ander type oid... Ik hoor het graag.
Bij een ouwe motor met vier gasschuifcarbs zou het best kunnen dat met snelgas het best zwaar gasgeven wordt, is ook niet lekker.
 
Bij een ouwe motor met vier gasschuifcarbs zou het best kunnen dat met snelgas het best zwaar gasgeven wordt, is ook niet lekker.
Dat mag je wel zeggen inderdaad, ik heb maar 2 (wel dikke) carburateurs met snelgas, en daar moet je wel aan hengsten. Maar toch is het beter dan die debiele grote slag als je het mij vraagt.
Hangt er ook een beetje vanaf of je 2 kabels hebt voor open/dicht of maar een kabel voor open en een wat sterkere veer voor gas dicht. Dat laatste maakt het meestal wat zwaarder.
Ik heb geloof ik een magura.... zoiets, al lijkt deze een heel klein beetje anders
1710941925399.png
 
Bij die oude Honda's moet je zo'n beetje een keer overpakken voor volgas. Kan mij inderdaad voorstellen dat het met snelgas wel een stuk zwaarder zal gaan. Er zit wel een pittige veer op die as namelijk. Een gas handel met een normale slag zal denk ik al een verbetering zijn en dan word het ook niet te zwaar.
 
Over hoeveel graden verdraaiing van het gashendel hebben wel het dan? Standaard 180 graden?
De betere snelgashendels hebben verwisselbare schijfjes waar de kabel invalt zodat je kan finetunen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan