Slotjes voor zij koffers installeren

Wouwer

MF veteraan
30 jul 2015
1.412
129
nijlen
Beste mf'ers ik heb een vraagje over hoe ik een slot voor de zij koffers moet installeren en daarbij bedoel ik zo de plaatjes met de mini veertjes. Zoals te zien op foto.
full
 
lijkt me wel een tijdrovende klus met veel geduld dat ik niet heb '(
en bedoel je dan dat ze gelijk moeten zijn van hoogte als dat koperen plaatje dat er al insteekt? mvg
 
Laatst bewerkt:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Plaatjescilinderslot

De plaatjes hebben verschillende lengtes, en die lengtes moet je overeen laten komen met hoe je sleutel gefreesd is.

Als je sleutel in het slotje zit moeten alle plaatjes glad zitten met de cilinder, zodat je de sleutel kan draaien.
Als je de sleutel verwijderd zullen er enkele plaatjes naar buiten schuiven zodat de cilinder niet te draaien is.

Veertjes moeten zo te zien in dat gaatje naast de sleuf, en drukt dan tegen dat lipje aan de zijkant van het plaatje.
 
Plaatje er in, vashouden met je vinger, sleutel er in. Plaatje loslaten. Komt hij boven de cilinder, lager plaatje pakken. Blijft hij dieper, hoger plaatje pakken. En dat zes keer, zoveel geduld vraagt dat toch niet?
Als je het geduld niet hebt waarom koop je dan zakken vol nieuwe plaatjes?
Je kan ook de oude plaatjes in de cilinder laten zitten, de nieuwe sleutel er in en alles wat te hoog is afvijlen. Dat is niet zo mooi maar werkt ook.
 
@halflive het zijn nieuwe koffers van kawasaki. Dus moeten ze nog afgesteld worden. maar de klus is geklaard valt eigenlijk heel goed mee. Grtn
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan