Koala op het achterwiel
MF'er
- 22 aug 2014
- 57
- 7
Beste MF’ers,
Ik zit met het volgende. Ik heb hier een GSX-R 750 K8 staan met het volgende:
De koppeling slipte, dus ik besloot een kijkje te nemen. De gevoerde platen waren op en zaten ruim onder het slijtagelimiet volgens mijn Haynes manual. De stalen platen waren glanzig blauw, dus ik heb maar besloten een gehele set (gevoerde- en stalenplaten en koppelingsveren te vervangen voor een EBC setje) aan te schaffen. Alles zit erin met nieuwe olie in het blok, maar nu slipt de koppeling weer. Hoe is dit mogelijk?
De navolgende dingen heb ik gecontroleerd:
- ik heb de platen 4 uur in de olie laten weken. Dit is meer dan zat, aangezien ik met andere motoren dit ook doe en ze dan niet slippen;
- de koppeling zit 100% in de juiste volgorde. De afwijkende koppelingsplaat zit als eerst in de motor;
- koppelingsdeksel is op de juiste wijze gemonteerd, dus op de enige manier zoals dit hoort;
- de koppelingskabel heeft genoeg speling;
- ik heb de koppeling afgesteld door de schroef aan te draaien tot er weerstand wordt gevoeld en dan halve slag terugdraaien
-nieuwe olie is op peil en betreft de 10w40 Castrol RS
- ik heb geen foutmelding volgens de dealer modus
Ik kan mij enkel inbeelden dat een koppeling slipt als:
- de koppelingskabel te strak staat;
- onjuiste viscositeit olie of autoolie wordt gebruikt;
- de koppelingsplaten of veren onder het slijtagelimiet zit;
Wie kan mij uit de brand helpen?
Ik zit met het volgende. Ik heb hier een GSX-R 750 K8 staan met het volgende:
De koppeling slipte, dus ik besloot een kijkje te nemen. De gevoerde platen waren op en zaten ruim onder het slijtagelimiet volgens mijn Haynes manual. De stalen platen waren glanzig blauw, dus ik heb maar besloten een gehele set (gevoerde- en stalenplaten en koppelingsveren te vervangen voor een EBC setje) aan te schaffen. Alles zit erin met nieuwe olie in het blok, maar nu slipt de koppeling weer. Hoe is dit mogelijk?
De navolgende dingen heb ik gecontroleerd:
- ik heb de platen 4 uur in de olie laten weken. Dit is meer dan zat, aangezien ik met andere motoren dit ook doe en ze dan niet slippen;
- de koppeling zit 100% in de juiste volgorde. De afwijkende koppelingsplaat zit als eerst in de motor;
- koppelingsdeksel is op de juiste wijze gemonteerd, dus op de enige manier zoals dit hoort;
- de koppelingskabel heeft genoeg speling;
- ik heb de koppeling afgesteld door de schroef aan te draaien tot er weerstand wordt gevoeld en dan halve slag terugdraaien
-nieuwe olie is op peil en betreft de 10w40 Castrol RS
- ik heb geen foutmelding volgens de dealer modus
Ik kan mij enkel inbeelden dat een koppeling slipt als:
- de koppelingskabel te strak staat;
- onjuiste viscositeit olie of autoolie wordt gebruikt;
- de koppelingsplaten of veren onder het slijtagelimiet zit;
Wie kan mij uit de brand helpen?