slechte warme start kawasaki KLX 650 ?

ducfan

MF'er
11 dec 2001
60
0
Amsterdam
Hallo onlangs heb ik mijn eerste enduro motor aangeschaft met electrische start.

Kawasaki KLX-c uit 1993

Hij start koud prima, echter zodra warmgelopen en hij valt uit dan krijg ik hem niet meer aan de praat op de startmotor. Startmotor draait en neemt de zuiger mee maar het lijkt wel of hij te weinig spanning over heeft om een goede vonk te maken.

Het idiote is dat als ik hem op harde ondergrond aanduw (kickstart ontbreekt) hij direct loopt.

Wie van jullie heeft de tip om het probleem te verhelpen ?
Of is het een kwaaltje waar ik mee moet leren leven...
 
Hallo onlangs heb ik mijn eerste enduro motor aangeschaft met electrische start.

Kawasaki KLX-c uit 1993

Hij start koud prima, echter zodra warmgelopen en hij valt uit dan krijg ik hem niet meer aan de praat op de startmotor. Startmotor draait en neemt de zuiger mee maar het lijkt wel of hij te weinig spanning over heeft om een goede vonk te maken.

Het idiote is dat als ik hem op harde ondergrond aanduw (kickstart ontbreekt) hij direct loopt.

Wie van jullie heeft de tip om het probleem te verhelpen ?
Of is het een kwaaltje waar ik mee moet leren leven...

Kickstarter halen, en kicken.. :)

Geloof dat Husaberg ook dat kwaaltje heeft bij warm starten... :?
 
Accu heb ik vervangen en volledig opgeladen met een optimate acculader maar het probleem is geheel niet verholpen.
 
Als de startmotor goed rond draait zou het kunnen dat de spanning vd accu zover daalt dat er geen goede vonk meer is. Nieuwe accu, of een schakelaar in de plusleiding naar de bobine monteren, met starten schakelaar omzetten en na 1 sec weer aan. Dan heb je kans dat ie wel gewoon start.
 
Laatst bewerkt:
Hij moet het gewoon doen. Niks geen schakelaar.
Haal je de oorzaak niet mee weg.

Kunnen verschillende oorzaken zijn.

Benzinekraan dicht.
Met imbus de carburateur, brandstof verwijderen, wel even opvangen.
Nu is je vlotterbak leeg.
Starten tot het moment dat hij aanslaat
Benzinekraan open.
Weer starten.


Bij starten gashandel dicht houden.

Ook verstandig is bij het stoppen en langer wegzetten.
Benzinekraan dicht en de motor even laten lopen, zodat de vlotterbak wat leger word.

Vele C rijders halen de snorkeldeksel op het filterhuis eraf. Voor meer lucht.
 
Alles dus controleren en proberen.

Zo zijn er heel wat punten, niet allemaal zijn echt relevant.

Bij koud goed en warm niet.

Lijkt of de decompressie bij het starten niet goed doet. pagina 102 van werkplaatsboek.

Bekijk je bougie eens. En of vervang hem.

Bekijk je speling van kleppen eens, zet deze op maximale klepspelling.

Bekijk je filter eens.

Luchtfilter deksel eraf. Loopt hij schraler, als hij te rijk stond is dat het probleem.



Ook hier even werkplaatsboek plakken.

http://www.trailheadlights.com/motorcycles/klx.pdf




Zag net dat je er een uit 1993 had.
Heb ik ook nieuw gekocht.

Als je wat meer enduro off road gaat rijden maar ook een stoeprand kan het voorkomen dat je achtervering doorslaat. Zover dat je filterhuis aan gort trekt. Dit was een fabricagefout, hier is geen recall voor geweest. Bij de mijne is onder garantie een modificatie uitgevoerde, dus een 1994 model schokbreker.

Nu kom er een schokbreker van een husky in de te610 versie van 95, hiervoer moet wel het sleutesetje wijken en een paar opvulringen tussenvoegen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan