Haha, wel mooi om nu 4 keer een sterdriehoek systeem uitgelegd te krijgen, maar dat is nu niet het probleem meer!
Het is overigens ook geen .75kW motor, dat zou de eenfase motor zijn maar die komt er niet meer in. De 380 motor is rond de 2kW.
De dahlander schakeling is ook geen probleem, maar wat nu even wel een probleem is hoe de schakeling werkt waarmee de motor ingeschakeld wordt.
Zoals ik eerder al zei, de motor is dubbel geschakeld: een grote multipool 700/1400 l/r schakelaar, en twee druk knoppen voor aan en uit. Ik neem aan dat dat in combinatie is met een softstarter. Misschien niet perse noodzakelijk, maar wel verstandig aangezien de 380 aansluiting op dezelfde groep komt als het kantoor van nn vaderen die is al es niet zo blij geweest met mijn praktijken in de schuur (flinke PC crash).
Dus nog even concreet het probleem: Hoe werkt zo een softstarter, en welke componenten op die plaat zijn daarbij belangrijk? Ik kan natuurlijk zo alles weer aansluiten zodat het werkt, maar zo ben ik niet...Wil eerst weten hoe het werkt
Maar ik kijk straks nog even beter naar dat schakelbord, misschien dat ik er zelf uit kom.
En als iemand nog weet te vertellen hoe die zwaluwstaart nagesteld wordt ben ik helemaal blij :D :D
Zit die oude elektriciteit niet uit te zoeken... voor relatief weinig geld heb je een frequentieregelaar, kan je lekker afregelen met draaiknopje, druktoetsjes, schakelaars, zelfs met een scheet (moet je wel ff vindingrijk zijn) voor de snelheid, digitaal paneeltje om snelheid uit te lezen. Hoef je geen softstarter want dat zit er zowiezo ingebouwd, is je pa ook blij.
Om een vb-tje geven, ff ge-ebayed.
http://cgi.benl.ebay.be/FREQUENZUMR...ryZ65451QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
heb je wel ff display erbij nodig, maar kan je erbij krijgen voor 42€ (staat in tekst).
Weet niet of er iemand is die interesse heeft maar bij de Makro is op dit moment een motor lift te koop voor 60 pleuro lift 400 kg naar zo'n 50 cm hoogte. Heb hem gisteren gekocht en ziet er goed uit voor die prijs.
Welke bladzijde? Non-food neem ik aan... (Ik kan 'm niet vinden. Als ik 'm heb maak ik wel even een screendump...)
Wel brandblussers, gereedschapskar (goedkopie) en een uitdeukset...
Ik was gisteren middag bij de Makro en liep er toevallig tegenaan voor 60,= gezien de prijs ben ik er vanuit gegaan dat het een aanbieding was. Zal dus wel niet maar toch interessant denk ik. Zie hem zelf ook niet in de folder maar heb hem toch echt gekocht
Zou je er een foto van willen/kunnen maken. Ik ben aan het kijken naar zo'n ding. Maar er zijn redelijk veel modellen en dan wil ik wel de goede hebben. Als je hier een foto zou posten zou geweldig zijn.
Deze lijkt er verd*md veel op of is dezelfde alleen in een andere kleur de mijne is blauw van kleur. Ga er zelf een motorfiets opzetten van 300kg en heb daarom wel even gekeken naar de kwaliteit van het lift en die ziet er echt goed uit. Beetje kijk er op heb ik wel denk ik heb 15jr gesleuteld. Er zit ook een beveiliging op voor het terug zakken en is verrolbaar.
Deze foto is even met googl opgezocht, omdat mijn garage niet vlakbij is heb ik hem gelijk daar naar toe heb gebracht.[afbeelding]
Check, die zoek ik. Alleen is ons Makropasje net een paar dagen verlopen. Tipoe... Nou ja, die valt wel ergens te regelen. Weet je toevallig ook of deze aanbieding aankomende week nog geldig is? (Duim, duim, duim)
Ik zag dat je niet hier uit de buurt komt maar volgens mij kun je toch gewoon bellen met de klantenservice van de Makro en vragen of ze er nog een op voorraad hebben. Laat hem vervolgens gewoon wegzetten om hem later op te halen want hier in A'dam lagen er zo wie zo niet zoveel meer.
Maar je pasje werkt wel om de folder te bekijkendan kun je hem gewoon toch gebruiken er staat geen einddatum op. En het is volgens de folder geen aanbieding dus zullen ze het gewoon op voorraad hebben. Oja en denk om je rug geloof dat dat ding 37 kg weegt als ik het goed heb.
Is die lift bij alle makro's verkrijgbaar? Gister even in Groningen bij de balie gevraagd (geen pas bij me) maar daar wisten ze van niets...
Is die lift bij alle makro's verkrijgbaar? Gister even in Groningen bij de balie gevraagd (geen pas bij me) maar daar wisten ze van niets...
Dubbel
Lees het topic nu pas weer maar hier in A'dam was hij wel verkrijgbaar, gewoon zaterdag eentje aangeschaft.Ga er dan toch vanuit dat dit dan bij de andere winkels dan ook te verkrijgen is, dus snappen doe ik het ook niet. Misschien zijn ze in andere filialen inderdaad later te koop, of is het een partijtje geweest. Ik zet trouwens ook even een klein vraagtekentje bij de info balie zal niet de eerste keer zijn dat ze nee zeggen en het gevraagde wel aanwezig is.
Hoe bevalt zo'n setje?
Hoe bevalt zo'n setje?
Heb het wel eens in mn handen gehad, maar vond het heel goedkoop aanvoelen..
die heb ik gezien, dus?Kijk naar de prijs.
Kijk naar de prijs.
Ik heb ook zo'n setje en ik ben eigenlijk verbaast hoe goed het werkt
Vooral die ratel waar ik geen verwachtingen van had werkt best lekker
Ik heb ook zo'n setje en ik ben eigenlijk verbaast hoe goed het werkt
Vooral die ratel waar ik geen verwachtingen van had werkt best lekker
Gebruik dit spul trouwens niet aan mijn motor (doe dat liever met de hand)