Nielsdm
Die hard MF'er
Verkocht!
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Door mijn overstap naar de Yamaha Tracer 900, heb ik zijrekjes en tassen over.
Rekken komen passen sws op het 2009 model, nieuwer durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Totaal prijs 75 euro.
Givi Tassen, uit te breiden doormiddel van een ritssluiting.
Waterdichte hoezen zijn ook aanwezig.
[afbeelding]
[afbeelding]
Je bedoeld dat je twijfelt tussen optie 1 en 3 i.p.v 2 en 3
Tja, lastig
Een upgrade naar progressieve veren met olie is al een enorme verbetering en ben je eigenlijk verplicht om te doen bij je nieuwe achterveer. De voorkant van een Shiver is gewoon niet goed. De achterveer gaat nog en juist die ga je vervangen. Het verschil wordt daarmee dus nog groter.
Ik kan je alleen niet vertellen of de upgrade naar instelbare voorpoten ook nog wat extra toevoegd. Ik laat de poten eenmalig instellen en zit er daarna niet meer aan. Ik heb er gewoon te weinig kennis van om er zelf aan te draaien.
Let bij optie 1 wel op welke voorpoten je hebt, niet voor alle poten zijn progressieve veren zo te vinden.
Hyperpro kan wel maatwerk veren maken.
Heb dit weekend een Shiver gekocht en ben nu spullen aan het bestellen voor onderhoud.
Heeft een BMC filter echt meerwaarde tov een originele? Kan er bij de Shiver niks over vinden.
De motor geeft ook niet weer in welke versnelling ik zit, alleen wanneer ik een tikje tegen de koppelingshendel krijg ik het even te zien.
Is dat op te lossen door een andere koppelingshendel?
Collega Shiver rijders, ik heb jullie advies nodig. Een week of 3 geleden heb ik via het forum hier een Wilbers 640 road achter schokdemper gekocht. Deze ligt nu bij een vering specialist om een kleine revisie te ondergaan. Zodra deze terug is gaat hij z.s.m. de shiver op.
Nu de achterveer vervangen is kan de voorvering natuurlijk niet achter blijven en heb ik zitten kijken naar een aantal opties:
Optie 1:
Huidige voorpoten upgraden met nieuwe progressieve veren en andere olie. Monteren en service (nieuwe seals, glijlagers etc) zou komen op zo'n 300 euro inclusief onderdelen (veren, olie, seals etc).
Voordelen:
- Prijs optie
- Geometrie van de motor blijft behouden
Nadelen:
- Nog geen instelbare voorvork.
Optie 2:
Huidige voorpoten upgraden met cartridges van Andreani/Matris (afhankelijk van type vork). Upgrade van ongeveer 700-1000 euro exclusief montage en service (olie, seals etc).
Voordelen:
- Geometie blijft het zelfde
- Volledig instelbare voorvork (compressie, rebound, veervoorspanning).
Nadelen:
- Prijs
- Service en onderhoud alleen bij specialist.
Optie 3:
Huidige voorpoten vervangen voor Tuono voorpoten. Tuono voorpoten zijn volledig instelbaar, ingaande demping, uitgaande demping en veervoorspanning. Ze zijn redelijk makkelijk te vinden op motorparts online (400 euro)
of ebay 350 inc verzending). Hier komt nog wel een upgrade van de remmen bij. De orginele remklauwen van de shiver passen niet op de voorpoten van een Tuono, de afstand tussen de motagegaten is 100mm t.o.v. 80mm. Totaal
komt de upgrade dus op 500-600 euro excl revisie van de voorpoten.
Voordelen:
- Standaard Aprilia onderdelen, vervanings onderdelen makkelijk te vinden
- Sterkere remmen (Brembo 100 mm remklauwen)
- Volledig instelbare demping en veervoorspanning
Nadelen:
- Redelijk kostbare upgrade (welliswaar gouden middenweg tussen optie 1 en optie 2).
- Geometie wijzigd iets, maar niet schrikbarend veel, vergelijkbaar met het doorsteken van de huidige voorpoten.
- Meer werk, kans dat onderdelen niet passen en aangepast/aangeschaft moeten worden. Stukje onzekerheid daar over.
Ik twijfel op dit moment tussen optie 1 en optie 3. Optie 1 is goedkoop, beproefd maar bied naar mijn mening niet het volledig haalbare (instelbare voorpoten). Optie 3 daarintegen bied dit wel al weet ik niet hoe de ervaringen zijn met de standaard tuono voorpoten qua standaard demping etc.
Ik heb Showa voorpoten dacht ik. Daar is wel e.e.a. voor te krijgen.
Edit:
Oops, had iemand een low-ball bod gedaan van 185 dollar voor een set voorpoten in de USA. Krijg nu bericht dat hij akkoord gaat (totale kostenpost 230 euro inc verzending, goedkoopste in Nederland is 400 euro).
Denk dat de keuze toch gemaakt is....
Dan hoop ik dat ze ook echt recht zijn voor je.
419 06-09 APRILIA TUONO 1000R LEFT RIGHT FRONT FORK SHOCK SUSPENSION STR8
SOLD AS A SET. This FORK is in good condition. It will work great, just some cosmetic flaws which are clearly pictured. The FORK is Straight This FORK has some light scratches.
Heb dit weekend een Shiver gekocht en ben nu spullen aan het bestellen voor onderhoud.
Heeft een BMC filter echt meerwaarde tov een originele? Kan er bij de Shiver niks over vinden.
De motor geeft ook niet weer in welke versnelling ik zit, alleen wanneer ik een tikje tegen de koppelingshendel krijg ik het even te zien.
Is dat op te lossen door een andere koppelingshendel?
Was alweer te snel met bestellen en heb de BMC filter besteld, deze gaat dan weer retour dus.
Mocht ik er geen vermogenswinst uithalen vind ik het niet zonde van het geld, maar als die slechter gaat lopen dan is het geld weggooien.
Heeft iemand toevallig nog een uitlaat liggen die weg kan? Bij mij is de catalysator lek.
Ik heb nog standaard uitlaat + katalysator liggen. Of wil je aftermarket?
Blijft in m'n achterhoofd wel voor apk waarschijnlijk binnen enkele jaren dat ze ook katalysator visuele check doen, daarvoor zou het misschien nog nodig zijn.
Zijn er in ieder geval nog genoeg die nog katalysator hebben liggen.
Ik stuur je een pb.Maakt niet echt uit standaard of aftermarket. Is nu lek en wil rijden met het mooie weer dat eraan komt.
Heb putoline sport 4 15w50 besteld deze gaat erin en NGK iridium bougies.
Ben niet vanplan om de motor af te laten stellen.
Ik had vandaag me tank omhoog gehaald en er liep benzine uit een slangetje ter hoogte van het rem reservoir, is dat normaal?