schraaaaaap met de CS

Postman_Pat

@lilou_the_petitbasset op insta
10 mei 2005
1.434
47
sinds 20 augustus ben ik in het bezit van een hele lekkere F650CS
F650CS_a800x600.jpg

En afgelopen weekend heb ik voor het eerst mijn linker steppie aan de grond gereden bij het nemen van een rotonde. Wat een gaaf gevoel geeft dat schrapen. Het is ongelofelijk dat banden zo ver kunnen gaan (ik heb overigens nog steeds een strookje chickenline over dus het kan nog dieper.
Bij mijn vorige motor (GPZ600R) had ik altijd het idee dat mijn banden niet zo ver konden (merkte namelijk vaak genoeg dat de grip in de bochten verdween bij alle temperaturen bij minder dan 18 graden Celsius), maar nu heb ik dat helemaal niet. Gewoon diep insturen en maar blijven duwen tot je schraaaaaap hoort.
Volgende keer ook maar proberen om de rechterkant te laten schrapen.
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets!

Stepjes schrapen is altijd leuk. Was laatst ook op een rotonde aan het krassen. Ging wel bijna op mijn bek, beetje algen aanslag, natuurlijk weer niet goed gkeken.
 
ok effe een kleinere foto geplaatst. :P
Kijkt inderdaad wel makkelijker :9
 
Wil je niet al te zeer ontmoedigen...

Heb eens zo'n BMW gehuurt (geen keuze, RS vastgelopen en SC was enige op 25 kw) en die hebben niet zo'n gek grote grondspeling... Kijk maar naar de mega schaamrand die je nog hebt. De motor is de beperkende factor hier qua hellingshoek.

Maar wel leuk ja. Op mijn Gixxer lukt het me niet, maar op de FJR van mijn pa weer heeeeel makkelijk :P
 
@Roy"R" :
De foto die je ziet is de foto die ik heb gemaakt toen ik een proefrit hierop heb gemaakt.
Op dit moment zit er een totaal andere set banden op (Bridgestone) en is mijn schaamrand een stuk kleiner. :)

@Fred Kroket:
De motor is een keertje door de vorige eigenaar op niet al te zachte wijze op de grond gelegd :( , daarbij is het boutje afgebroken. Aan de andere kant van de motor zat hij nog wel, maar daar heb ik hem maar zelf verwijderd.
:)
 
sinds 20 augustus ben ik in het bezit van een hele lekkere F650CS (Afbeelding)
En afgelopen weekend heb ik voor het eerst mijn linker steppie aan de grond gereden bij het nemen van een rotonde. Wat een gaaf gevoel geeft dat schrapen. Het is ongelofelijk dat banden zo ver kunnen gaan (ik heb overigens nog steeds een strookje chickenline over dus het kan nog dieper.

Heb ik ook hoor. Ik heb zowel links als rechts nog 2 à 3 mm band ongebruikt over, ondanks het feit dat de stepjes behoorlijk aan de grond komen. De band heeft gewoon meer marge dan de motorfiets, wat op zich wel een lekker gevoel is :)

Ik zie geen slijtboutjes??

Hebben wel meer fietsen (o.a. de mijne) niet. Meestal zit er dan gewoon een klein bobbeltje onderaan het stepje.

Edit: ik lees net dat die CS oorspronkelijk wel slijtboutjes aan de stepjes had :)
 
Laatst bewerkt:
@Roy"R" :
De foto die je ziet is de foto die ik heb gemaakt toen ik een proefrit hierop heb gemaakt.
Op dit moment zit er een totaal andere set banden op (Bridgestone) en is mijn schaamrand een stuk kleiner. :)

Wou al zeggen... Lijkt wel op die schaamrand op mijn pa zijn motor :} (kon hem ook niet platter leggen zonder meer dan de steppies aan de grond te rijden _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan