RS/RGV 250 topic (info,chat etc.) Part 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
op dit punt mis ik wat technische kennis...

ik kan me nog voorstellen wat jij met de ontsteking doet.

Maar heeft dit ook invloed op de carburatie? Of beter gezegd: moet de carburatie aangepast worden?

Ontstekingscurve wordt totaal anders dan origineel.

Ook de aansturing van de powervalves wordt anders (andere stand bij bepaalde toerentallen)
De aansturing van de powervalves komt heel nauw, je bent al snel 5pk kwijt als ze een beetje verkeerd staan...

Carburatie hoeft niet aangepast te worden...
 
:9~ :9~ :9~

Èèèh... leuk... maar wat houdt torodiaal in?? En wat voor materiaal ga je daarvoor gebruiken??

Die Ignitech ben ik ook wel heel erg in geïnteresseerd, maar je woont zo'n kolere'end weg voor mij!! :r
Ik ben zelf ook 'redelijk' elektrotechnisch onderlegt, dus ik vind het ook wel een uitdaging om het zelf te doen, maar heb niet zo'n testbankje thuis staan... '(

De bougie zakt als het ware een stukje naar beneden zodat de vonk precies in het midden van de verbrandingskamer zit. Aangezien de vlamsnelheid een vast gegeven is heb je een iets sneller explosie bij een centraal geplaatste bougie...

Dit dus:
19cc-Toroid-Profile001.jpg
 
richard, ken je vince67 van het rgvforum ? die ontwikkeld ook zelf koppen, o.a. die dat jij van plan bent


@bitaktus: ik ben et hetzelfde bezig, ik heb gewoon een RD350 gekocht, dat project zit nu in de diepvries, ik had gewoon heel goedkoop zo'n blok in goeie staat kunnen vinden.

nu eerst nog ne diesel voor mee op straat te toeren en volgend jaar wanneer de
vogeltjes fluiten eens beginnen aan die RS350...500 (zien wel waar we uitkomen)

het leuke is dat steve van the twostrokeshop kant en klaar die subframes heeft,
Ook de feedback die je van hem krijgt is echt outstanding.

ik heb alleen een beetje bang van die elektronica, zeker niet van de mechanica op zich
 
richard, ken je vince67 van het rgvforum ? die ontwikkeld ook zelf koppen, o.a. die dat jij van plan bent


@bitaktus: ik ben et hetzelfde bezig, ik heb gewoon een RD350 gekocht, dat project zit nu in de diepvries, ik had gewoon heel goedkoop zo'n blok in goeie staat kunnen vinden.

nu eerst nog ne diesel voor mee op straat te toeren en volgend jaar wanneer de
vogeltjes fluiten eens beginnen aan die RS350...500 (zien wel waar we uitkomen)

het leuke is dat steve van the twostrokeshop kant en klaar die subframes heeft,
Ook de feedback die je van hem krijgt is echt outstanding.

ik heb alleen een beetje bang van die elektronica, zeker niet van de mechanica op zich

dat gedeelte doe ik dan wel voor je...
 
thaanks richard :)

hmm,
-die curves die je nu al liggen hebt en blijkbaar toepasbaar voor RS250
-het cheetah project

het beloofd een mooie zomer 2009 te worden :z
 
Misschien dat RicM in de OP moet als adresje voor Ignitech? Denk dat er onder de nieuwe RS rijders (die het later misschien niet meer lezen) ook wel geinteresseerden zijn.
 
is dat zeeltronic spul wel zo klikklak aan te sluiten zonder dat je er je draadboom voor hoef te verpesten?
 
Ow... heb ik nog iets gemist of doel je alleen op de 'onder-druk-bezwijkende-persoon'??
Ik ga geen namen noemen... :P (edit: gelezen op je site, auw...Sterkte iedereen die zich flink heeft bezeert!! ik miste Nando ook al, had graag die NSR willen zien)

En die Bimota, liep dat ding nog... Want die beste man keek ook niet zo blij? :P Wel een ontzettend gaaf ding, jammer dat Bimota zijn werk destijds niet heeft (kunnen) af(gemaakt)maken!!

Voor de rest: gezellige middag gehad en leuk kennis te hebben gemaakt!! Tweetaktgekken... er kunnen er niet genoeg zijn!! }) ;)

De Bimota had in ieder geval vermogen genoeg.... :} Ik heb hem een paar (al dan niet gecontroleerde) wheelies zien maken... :Y De eigenaar, Pieter, was aan het expirimenteren met de carburatie en de speciale uitlaten. Hij had altijd met de injectie gereden. Nando was er inderdaad aardig ziek van.... ;( Vorig jaar ook al een crash.... |(
 
ik neig toch wel een beetje naar een rs500. Hoe en wat weet ik nog niet. Geen inbouw van een RD/RG-blok in ieder geval.
Stond een tijdje terug iets op het forum over een Cheetah-project o.i.d.
Dan praat je ook over serieuze vermogensverschillen (en prijsverschillen :+ )

Misschien iets voor na de winter. Eerst een RS opduikelen met blokschade/valschade.

Ignitech is leuk, maar volgens mij kost de hele inbouw+afstellen makkelijk 500 euro, al dan niet meer...


Deze bedoelt u

twostrokeshop.com

Maar ja het is allemaal op basis van een RDblok hoor daar ontkom je niet aan....
 
ssst, nee das hier exclusive service dat we hier ff krijgen

anders moeten zijn prijzen omhoog :+

Die prijs is gebaseerd op de aanschaf van één ignitech module + de tijd die ik nodig heb om het in te bouwen...

Of het er nu meer of minder worden maakt niet uit, als je ff gaat rekenen zie je dat ik hier weinig aan overhoudt..

En dat hoeft ook niet, ik heb andere inkomsten, dit is hobby...

Als er niemand geïnteresseerd is dan vind ik het ook goed, hoef er niet van te leven zeg maar...

Maar aangezien het effect vrij groot is en de ignitech prima werkt op de RS250 lijk het me wel zo mooi om dat met jullie te delen...
 
Laatst bewerkt:
Die prijs is gebaseerd op de aanschaf van één ignitech module + de tijd die ik nodig heb om het in te bouwen...

Of het er nu meer of minder worden maakt niet uit, als je ff gaat rekenen zie je dat ik hier weinig aan overhoudt..

En dat hoeft ook niet, ik heb andere inkomsten, dit is hobby...

Als er niemand geïnteresseerd is dan vind ik het ook goed, hoef er niet van te leven zeg maar...

Maar aangezien het effect vrij groot is en de ignitech prima werkt op de RS250 lijk het me wel zo mooi om dat met jullie te delen...

:Y

:}
 
idd mooie foto's...

Ik reed 2.17 op Assen. Ben wel tevreden (en verslaafd }) ) na de eerste keer op een circuit!

Wat voor expansieuitlaten had je dan? Je JollyMoto's?

ja verslavend he? Ik kwam tot een 2:14. Dat viel me eigenlijk een beetje tegen. Met de RSV reed ik de eerste keer een 2:06, zonder enige cursus of begeleiding..
Assen is helaas een PK-kanonnen-circuit. Uitkomen haarbocht, duikersloot, GT... alle drie gevolgd door volgas-stukken. Daar verlies je veeeel tijd.

De bochten zijn jolly moto. De dempers zijn cup-dempers om elk probleem met geluid voor te zijn. :)
Ze zijn groot, lelijk en ... stil.
 
Assen is helaas een PK-kanonnen-circuit. Uitkomen haarbocht, duikersloot, GT... alle drie gevolgd door volgas-stukken. Daar verlies je veeeel tijd.

Ik zeg Pottendijk.... ALLEEN maar sturen! En dan even een klein stukkie rechtuit voor het heerlijke geluid van vol accelereren, en dan weer BOCHTEN!!!!!

Héérlijk gespeeld daar!
 
Ik zoek (mede) voor een vriend van me zo'n ding. Inderdaad voor RD blok. Domweg omdat dat zo'n lekker simpel sleutelblok is, en er nog een blokje ongebruikt op de plank ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan