rs/rgv 250 het topic (info/chat etc)

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee hij wordt niet te heet. Het is ook al na 2 à 3 km. Ik heb net ff wat met de chokekabel zitten pielen en stationair wat lager gezet. Ga nu ff weer rijden om te kijken wat ie doet

gewoon ffe je bougies lezen en dan weet je al heel wat meer. Ik denk niet dat je opeens daar last zal van hebben hoor.
Kijk eens of je choke kabel op je carburatuers wel goed en netjes zitten.

hoi hoi,

jaaa wat rijdt mijn machientje weer lekker !
MAAR ik zit wel met een deftig probleem
ik heb een buisje zitten tussen mijn twee uitlaten en daar komt olie-achtige
substantie uit die dan vervolgens op mijn achterband lekt.
Tot 2x toe den decor bijna ingevlogen, besloten om dat eens te onderzoeken en toen
vond ik dat buisje, nu heb ik dat gevolgd (tankje moeten afdoen en luchtfilterbox)
en dit komt uit in mijn carter terug !? ik denk het gedeelte van de versnellingsbak, het ruikt ook naar versnellingsbakolie uit dat buisje.
kan iemand mij helpen waar dit hoort ? is dit een overloopje of zo ?
zo ja mag ik dat toestoppen met een vijs of moet ik dit gewoon verplaatsen ?
of hoort dit op iets anders dat moet gesmeerd worden !!? :X

dat mag je zeker niet toestoppen met een vijs..
dat is de overloop van je carb, en je zegt het zelf dat het ruikt naar versnellingsbak olie.
Hoeveel heb je bij de vorige onderhoud bijgedaan ?
als er eventueel teveel werdt ingekieperd dan zal dat zich automatisch naar buiten werken.
dus het beste is gewoon eens je blokolie eraf halen en de juiste hoeveelheid erin doen.

suck6

nee hij wordt niet te heet. Het is ook al na 2 à 3 km. Ik heb net ff wat met de chokekabel zitten pielen en stationair wat lager gezet. Ga nu ff weer rijden om te kijken wat ie doet
Helaas, ik krijg em nu niet aan de praat. Hij reed al met deze sproeiers, die heb ik niet vervanger oid. Ik heb alleen de thermostaat vervangen. Dus nu idd maar ff de bougies eruit.

Graag Joost, maar liever heb ik dat je mee gaat....... Enne, ziet er goed uit !!!! ('k zal ff achter het zitje aan, huis is nu verkocht dus ik ben klaar met klussen en heb iets meer tijd)

En Mace, als je tot Harderwijk kan komen met de RS, ik wil altijd ff kijken als het nodig is (weet alleen niet of het helpt...)

Graag Joost, maar liever heb ik dat je mee gaat....... Enne, ziet er goed uit !!!! ('k zal ff achter het zitje aan, huis is nu verkocht dus ik ben klaar met klussen en heb iets meer tijd)

En Mace, als je tot Harderwijk kan komen met de RS, ik wil altijd ff kijken als het nodig is (weet alleen niet of het helpt...)
voorlopig kom ik totaan aan de straat vanaf de schuur :P , maar tnx voor het aanbod iig :}

Misschien dat ik je hulp nog wel een keer nodig heb. Deze RS (van mn vriendin) is de 1e 2takt die ik heb. Dus het sleutelen en de techniek is nogal nieuw voor me.

Trouwens zo zien de bougies eruit

full

begint er mooi op te lijken harstikkeG,

sorage : idd onlangs nieuwe blokolie opgedaan , heb het buisje nu maar
elders gelegd, iets onder de rempedaal.
het probleem is solved denk ik, vanaf het droog wordt weer testen !

[rel modus on]

schijt aan de modjes op naar de 5000 :Y

[rel modus off]

Hallo ik ben sinds 2 dagen eigenaar van een rgv 250 type vj21, heel aparte rijervaring als je laatste 2 takt ervaring 15 jaar geleden was.
Ben nu bezig 2e versnelling te vervangen en heb inmiddels een setje tyga's besteld.
weet iemand hier waar ik een duidelijke blowout tekening van het motorblok kan vinden, en nog liever waar je een werkplaats handboek kan downen, jajaja rgv.co.uk etc al gedownload maar daar zat geen bloktekening bij.

Oh ja is er in nederland of belgie een zaak te vinden die wat voor 2 takt op voorraad heeft, zoals pakkingen ed.

405701

405703

405705

405706

doe ook eens wat foto;s erin van die duc ernaast ;)

edit: jos dijkman in lemelerveld kan wel leveren, heb ik weleens gehoord. weet niet hoever dat bij je huis vandaan is..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan