Roestige spruitstukken

MienBrommer

Rookie
22 apr 2020
19
7
Hallo,

De spruitstukken van mijn motor zijn erg roestig. Ik vraag me af of ik deze weer kan oppoetsen, of dat ik op zoek moet naar nieuwe.

Hierbij een plaatje:

Roestige spruitstukken 2.jpg
 
Hallo,

De spruitstukken van mijn motor zijn erg roestig. Ik vraag me af of ik deze weer kan oppoetsen, of dat ik op zoek moet naar nieuwe.

Hierbij een plaatje:

Bekijk bijlage 1604589
Bij de action van die staalborstels haalt die je op je boormachine kan zetten. En daar een tijdje mee aan de gang. Doe je het beste als de uitlaat eraf is.

Als ie schoon is, en niet doorgerot kun je hem daarna in de hittebestendige zwarte verf zetten, ook van de action. Dan kun je weer een tijdje door.
 
Thanks, ga ik ze er zo even afschroeven. En even kijken of ik de verf bij de Action kan bestellen.
Denk dat je dat "even" ff wel kan vergeten. Als ik de uitlaat zie, krijg ik een idee van hoe de moeren op de kop eruit zullen zien.
Let op, dat dit topic niet veranderd in : hoe krijg ik een afgebroken tapeind uit mijn cilinderkop.
 
Ik zou ze elektrisch ontroesten ipv uren borstelen met de boormachine
En waarom zwart spuiten? Is er geen hitte bestendig in een andere kleur?
Met elektrolyse bedoel je dan? Dan heb je een aardige emmer nodig....

Of je ligbad dat nou leuk gaat vinden...

Andere kleuren zijn er zeker, maar rood staat zo raar.
 
Met elektrolyse bedoel je dan? Dan heb je een aardige emmer nodig....

Of je ligbad dat nou leuk gaat vinden...

Andere kleuren zijn er zeker, maar rood staat zo raar.
4 houten latten en een stuk vijverzeil om een grote bak te maken of de plastic binnenkant van een ibc-bak
is eventueel goedkoop wel te realiseren/ aan te komen.
 
Hallo,

De spruitstukken van mijn motor zijn erg roestig. Ik vraag me af of ik deze weer kan oppoetsen, of dat ik op zoek moet naar nieuwe.

Hierbij een plaatje:

Bekijk bijlage 1604589
Ik heb het zelfde gehad alleen niet zo
Erg maar ik heb ze met zo een rond draaiende staalborstel helemaal glad gemaakt en toen met korrel 2000 glad gemaakt en ze glommen weer. Tis wat werk maar het kan wel. Tenminste als het niet doorgeroest is
 
Een jaar haalt het bij mij wel, maar ik rijd niet zoveel kilometers. En die hittebestendige lak van de Action is dik prima! En kost maar 3,- ofzo.
1 keer per jaar: schoonmaken, beetje opschuren, spuiten, en weer door
 
Denk dat je dat "even" ff wel kan vergeten. Als ik de uitlaat zie, krijg ik een idee van hoe de moeren op de kop eruit zullen zien.
Let op, dat dit topic niet veranderd in : hoe krijg ik een afgebroken tapeind uit mijn cilinderkop.
Sommige moeren en bouten zien er inderdaad niet goed uit. Net zo roestig als de uitlaat. Ik laat het er maar aanzitten, het is het me niet waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan