roestendoenzefamiliemobiel

Als laatste de carterpan eronder zo meteen dan kan de olie er in 8-)

Bekijk bijlage 1984015

Dan nog een vraag aka verzoeknummertje.

Heeft iemand een passend stukje pijp met een bochtje, of kan dat pas maken?

Deze is net te kort en dan moeten we losse stukje erbij lassen.
Bekijk bijlage 1984019

De buis is 30 en 29mm buitendiameter. Laatste stukje is denk ik afgedraaid voor de klem passing aan het spanframe.

Buis wand is 3a4mm dik

En de lengte vanaf de 90° knik zeg 25 cm en 35 cm.
Bekijk bijlage 1984020

Ik kijk morgen even op het werk of we die maat toevallig hebben.
En dan wil je die bus hier afslijpen en op de nieuwe bocht er weer aan lassen?
 
Ik kijk morgen even op het werk of we die maat toevallig hebben.
En dan wil je die bus hier afslijpen en op de nieuwe bocht er weer aan lassen?
Die willen we dan op maat afslijpen en daar de kogelklem aan vast lassen. Met evt stukje plat erbij in driehoekje bij haakse overgang naar die klem.

Als we echt in tijdsnood komen voor Genemuiden weekend, dan probeert Leluk de huidige gebroken stang vast te bakken, met iets erin gestoken.

Als het geheel 30mm of zelfs 28mm buitenmaat is zal het er ook wel inklemmen. Maar we denken dat het gemaakt is voor die 29mm buitenmaat.

Die van de foto komt van leluk en is een originele bocht van velorex. Maar voor mijn aanbouw punt is die 7cm te kort dus.
 
Kun je m niet verlengen? Doorzagen tussen bocht en afgedraaide deel, stukje buis ertussen en een passend buisje erin .
Dan goed doorlassen en klaar. Er zijn amerikanen die gekkere dingen doen🤭
Zoiets bedoel ik met 'verlengen met los stukje ertussen'.

Maar het gaat vooral om de korte kant die langer zou moeten als deze.
Dat dwarse buisje hoeft er niet bij aan. In plaats daar van kunnen we m'n bestaande kogelklem eraan zetten.

(we is Leluk baai de weej) O-)
 
30 x 5 hebben wij liggen.
Maar we hebben geen buigblok voor die maat, het buigblok het dichts in de buurt is voor 1" gasbuis (33.7 mm) en daarmee buigen gaat eigenlijk niet. Dan zal de buis plat worden in de bocht.
Daarnaast heeft dat buigblok een radius van 150 mm, dat is veel groter dan dat ik inschat vanaf de foto.

Een stukje eraan lassen lijkt mij wel een goede optie.
Heb je ook een foto van de gebroken stang? Misschien heb ik iets liggen dat erin past of juist erover heen voor extra stevigheid.
 
30 x 5 hebben wij liggen.
Maar we hebben geen buigblok voor die maat, het buigblok het dichts in de buurt is voor 1" gasbuis (33.7 mm) en daarmee buigen gaat eigenlijk niet. Dan zal de buis plat worden in de bocht.
Daarnaast heeft dat buigblok een radius van 150 mm, dat is veel groter dan dat ik inschat vanaf de foto.

Een stukje eraan lassen lijkt mij wel een goede optie.
Heb je ook een foto van de gebroken stang? Misschien heb ik iets liggen dat erin past of juist erover heen voor extra stevigheid.
Gebroken stang is iets van 27 a 28mm. Dat spul ligt al bij Leluk.
En ik meen dat hij al wel iets had liggen daarvoor.
Dat is nog de lelijke oplossing. In plaats van een bocht op het laatst, heeft die een verspringing op de helft. Dmv doorzagen en met twee platte stukken vast lassen. Bovendien ook redelijk dunwandig en net te dun voor de klem.

Ik denk dat het dan 7cm verlengen wordt van die verlorex stang.

iig alvast bedankt voor het kijken en meedenken:Y
 
stukje 30 x 5 nodig om de velorex stang te verlengen? 100 mm?

ik kan het afzagen en vanmiddag afgooien, is geen moeite
 
stukje 30 x 5 nodig om de velorex stang te verlengen? 100 mm?

ik kan het afzagen en vanmiddag afgooien, is geen moeite
Ik lees het nu pas.
Ik zal even bij Leluk vragen of hij het nodig heeft. Volgens mij ging hij nu iets hergebruiken waar nog wat anders af moet worden geslepen.
Maar dat is op zichzelf ook wel weer zo gebeurd.
 
Rond 16,30 denk ik.
Dinsdag is ook goed voor mij.
Alle drie de opties eigenlijk wel. ;)
Gezien de tijd denk ik dat dinsdag of woensdag dan voor mij ook lastig zijn om het zelf aan te pakken.
Dus denk dan maandag maar. O-)

Of je aanbelt ff, ofwel het tegen de voorgevel legt maakt mij ook niet zo uit.
Evengoed bedankt alvast voor de service :Y
 
Rond 16,30 denk ik.
Dinsdag is ook goed voor mij.
Alle drie de opties eigenlijk wel. ;)
Tx *D

20240318_213118.jpg



Het oude ding heeft leluk ook een pijpje voor gevonden. Dat heeft ie er ook al in geschoven en vast gelast.
Mogelijk geen tijd voor de mooie oplossing in de komende twee weken, maar dit gaat er gauw genoeg wel in komen. Dat andere heb ik altijd al een tijdelijke oplossing gevonden. :P
 
Tussenstand maar weer.
Voorrem is gereviseerd. Zie je niks van op de foto. Maar er zit een ander scharnier op met vers vet en ringetjes om het vet erin te houden. En rem van binnen ook alles nieuw.

Carburateurs en elektra zit er op en olie erin. Alles werkt inclusief toeter en startmotor.

Aanbouw spul is schoongemaakt en opgeschuurd (niet kaal). Moet ik nog ontvetten en dan spuiten.
 

Bijlagen

  • 20240322_170323.jpg
    20240322_170323.jpg
    340,1 KB · Weergaven: 0
  • 20240322_170300.jpg
    20240322_170300.jpg
    318,6 KB · Weergaven: 0
  • 20240322_170159.jpg
    20240322_170159.jpg
    293,3 KB · Weergaven: 0
Haha, het afwerkingsniveau van RDZ is wat anders als sommige anderen hier. Ik vind spuiten al een vreemde woordkeuze, ik zou constructieverf verwachten. Het subframe is al jaren meniebruin, alle kleur is al vooruitgang.
 
Haha, het afwerkingsniveau van RDZ is wat anders als sommige anderen hier. Ik vind spuiten al een vreemde woordkeuze, ik zou constructieverf verwachten. Het subframe is al jaren meniebruin, alle kleur is al vooruitgang.
Ik heb nu busje grijs staan wat grondverf zou moeten zijn en zwart voor er overheen.

Eerder was het met kwastje ijzermenie (neppe) met op een aantal delen nog zwarte hammerite daar overheen.


Wat betreft afwerking ben ik van de 80-20 regel.

Ze zeggen wel eens dat de laatste 20% van het werk, je dan nog 80% van de totale tijd gaan kosten.

Dus meestal vind ik dat het met 20% van de moeite wel ruim goed genoeg is. *D
 
Ze zeggen wel eens dat de laatste 20% van het werk, je dan nog 80% van de totale tijd gaan kosten.

Dus meestal vind ik dat het met 20% van de moeite wel ruim goed genoeg is. *D
Dat is in de Kwastelarij toch anders. De voorbereiding van de ondergrond en aanbrengen van de grondlagen is 85% van het werk. Het aflakken is op een fijne ondergrond nog iets wat iedereen met een beetje kwastgevoel dan wel kan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan