Rob Punt

R1 beest

MF veteraan
5 jun 2001
1.292
0
monaco
Ben ik mijn video aan het instellen,komt straks een voorbeschouwing van het SBK.
Wat ruimte zoeken op de band,kom ik opnames tegen van Rob Punt op Tolbert.

Zie ik net op Racesport dat hij overleden is op 47 jarige leeftijd '( ...... niet te geloven.

Ik heb Rob punt regelmatig zien rijden met zijn typerende alá Boet van Dulmen stijl.

De nummer 2 voor Jack.
Rob_Punt_voor_Jack.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik schrok me rot toen ik het las in de krant, we waren bijna even oud. Een kerel met een geweldig talent voor racen. Ik heb een geweldige tijd met- en door hem gehad en wens alle nabestaanden heel veel sterkte.
 
Ja hij was inderdaad coureur ala v Dulmen. Nix geen knee-down,ze kropen eigenlijk meer in de kuip. :9 Was het trouwens Jack Middelburg niet die hem inhaalde en hierdoor het fatale ongeluk kreeg. ;( ?
 
Ja hij was inderdaad coureur ala v Dulmen. Nix geen knee-down,ze kropen eigenlijk meer in de kuip. :9 Was het trouwens Jack Middelburg niet die hem inhaalde en hierdoor het fatale ongeluk kreeg. ;( ?

Dat klopt. Op de foto zie je de een-na-laatste bocht die Jack ooit maakte.

Een herinnering die ik aan Rob Punt heb, was dat hij tijdens de laatste wedstrijd van Boet van Dulmen, op Zandvoort in 1986, een fraai gevecht had met de oude meester. Punt had twee jaar eerder (ten tijde van de foto dus) in het GP-team van Boet gezeten, en ik vermoed dat deze twee niet echt dikke vrienden meer waren (naar verluidt was Boet nogal veeleisend qua inzet die hij verwachtte van een jonge coureur, en Rob Punt was denk ik toch meer een feestganger), want Rob liet Boet zelfs tijdens deze afscheidswedstrijd niet voorgaan. Waarschijnlijk was het de eerste keer dat hij Boet versloeg. Ieder ander had Van Dulmen in elk geval symbolisch de overwinning gegund, maar Punt dacht waarschijnlijk 'moet die ouwe maar wat meer gas geven'. En ook wel weer terecht, natuurlijk.

Het was de allereerste keer dat ik (als zestienjarige) op Zandvoort was. Ik heb Egbert Streuer nog een hand gegeven na diens overwinning, waar ik destijds heel trots op was :)

In de 80cc klasse reed er toen een jong ventje mee, die later beroemd zou worden. Hij werd tweede. Wie weet nog wie dat was?
 
Dat klopt. Op de foto zie je de een-na-laatste bocht die Jack ooit maakte.

Een herinnering die ik aan Rob Punt heb, was dat hij tijdens de laatste wedstrijd van Boet van Dulmen, op Zandvoort in 1986, een fraai gevecht had met de oude meester. Punt had twee jaar eerder (ten tijde van de foto dus) in het GP-team van Boet gezeten, en ik vermoed dat deze twee niet echt dikke vrienden meer waren (naar verluidt was Boet nogal veeleisend qua inzet die hij verwachtte van een jonge coureur, en Rob Punt was denk ik toch meer een feestganger), want Rob liet Boet zelfs tijdens deze afscheidswedstrijd niet voorgaan. Waarschijnlijk was het de eerste keer dat hij Boet versloeg. Ieder ander had Van Dulmen in elk geval symbolisch de overwinning gegund, maar Punt dacht waarschijnlijk 'moet die ouwe maar wat meer gas geven'. En ook wel weer terecht, natuurlijk.

Het was de allereerste keer dat ik (als zestienjarige) op Zandvoort was. Ik heb Egbert Streuer nog een hand gegeven na diens overwinning, waar ik destijds heel trots op was :)

In de 80cc klasse reed er toen een jong ventje mee, die later beroemd zou worden. Hij werd tweede. Wie weet nog wie dat was?

Maakte hij furore in de 125cc toevallig? kom niet op de naam even en schaam me diep. :o
Maar nu we het toch hebben over herinneringen: moeders en de rest van de famillie kwamen van vakantie terug(pa was een 1/2 jaar daarvoor overleden) en bracht me een boek mee getiteld"J M te vroeg aan de finish".
Gevolg was stoer stiekum een traantje wegpinken.
Tja,ik was net zo gezegd in een leeftijd tussen mal en dwaas in :9
 
Maakte hij furore in de 125cc toevallig?

Nee...

een boek mee getiteld"J M te vroeg aan de finish".

Prachtboek!!!

Wat ik nog wel zou willen, is dat boek op DVD, als je begrijpt wat ik bedoel. Met in elk geval Silverstone 81, Assen en Francorchamps 82 en meer moois.

Bijvoorbeeld het moment dat Jack in een of andere spelshow verkleed als Sinterklaas op een crossmotor via een springschans van achter het publiek het podium op sprong... Dat zie ik nu zelfs een Valentino Rossi nog niet doen. En natuurlijk ook de verkiezing van de motorsportman van het jaar of zoiets. Dat staat me vaag bij. Jack deed daaraan mee, en Boet en mensen als crosser Gerard Rond, dacht ik. Heb ik als jongetje met rode koontjes gezien op teevee en daarna nooit meer.

Dat stukje over Jack bij Joost Prinsen, laatst vond ik wel aardig, maar daar lag toch helaas veel te veel de nadruk op het trieste einde. Ik zie veel liever de vele, vele hoogtepunten toen Jack echt tot de allersnelsten ter wereld behoorde. Bestaat zo'n video/dvd eigenlijk?
 
Dat klopt. Op de foto zie je de een-na-laatste bocht die Jack ooit maakte.

Een herinnering die ik aan Rob Punt heb, was dat hij tijdens de laatste wedstrijd van Boet van Dulmen, op Zandvoort in 1986, een fraai gevecht had met de oude meester. Punt had twee jaar eerder (ten tijde van de foto dus) in het GP-team van Boet gezeten, en ik vermoed dat deze twee niet echt dikke vrienden meer waren (naar verluidt was Boet nogal veeleisend qua inzet die hij verwachtte van een jonge coureur, en Rob Punt was denk ik toch meer een feestganger), want Rob liet Boet zelfs tijdens deze afscheidswedstrijd niet voorgaan. Waarschijnlijk was het de eerste keer dat hij Boet versloeg. Ieder ander had Van Dulmen in elk geval symbolisch de overwinning gegund, maar Punt dacht waarschijnlijk 'moet die ouwe maar wat meer gas geven'. En ook wel weer terecht, natuurlijk.

Het was de allereerste keer dat ik (als zestienjarige) op Zandvoort was. Ik heb Egbert Streuer nog een hand gegeven na diens overwinning, waar ik destijds heel trots op was :)

In de 80cc klasse reed er toen een jong ventje mee, die later beroemd zou worden. Hij werd tweede. Wie weet nog wie dat was?
Rop Punt was een rijder die de bekende Boet en Jack aardig kon volgen,in Nederland.
Ik heb Punt op Zandvoort zien strijden(1983) tegen Jack en Boet,Jack won.Hij viel op door zijn stijl,die van Boet dus *D .Het jaar erop reed hij in het team van Jan Huberts samen met Boet,ergens ging het hem niet lekker af in dat team.
Er zijn maar weinig foto's van Punt op het net te vinden,jammer.

Dat jonge ventje is Wilco Zeelenberg.

Ik neem aan dat je deze fantastische site kent :?
www.jumpingjack.nl/
 
Laatst bewerkt:
Heel goed :}Ken ik wel, maar ik zie alleen drie foto's :? Ligt het aan mijn instellingen of staat er verder niets op? Of moet ik ergens op klikken of zo?
Drie foto's :?

Dan is er iets mis.
Dit is een zeer uitgebreide site over Middelburg :} ,gewoon uniek *D

Wat er mis is weet ik niet.
Bij mij doet hij het prima.
 
Hij doettut! Gewoon even mijn firewall uitzetten. Alleen de filmpjes zien lukt nog niet.

Inderdaad, een bijzonder fraaie site! Daar ben ik nog wel even zoet mee :)
 
Nee...Prachtboek!!!

Wat ik nog wel zou willen, is dat boek op DVD, als je begrijpt wat ik bedoel. Met in elk geval Silverstone 81, Assen en Francorchamps 82 en meer moois.

Bijvoorbeeld het moment dat Jack in een of andere spelshow verkleed als Sinterklaas op een crossmotor via een springschans van achter het publiek het podium op sprong... Dat zie ik nu zelfs een Valentino Rossi nog niet doen. En natuurlijk ook de verkiezing van de motorsportman van het jaar of zoiets. Dat staat me vaag bij. Jack deed daaraan mee, en Boet en mensen als crosser Gerard Rond, dacht ik. Heb ik als jongetje met rode koontjes gezien op teevee en daarna nooit meer.

Dat stukje over Jack bij Joost Prinsen, laatst vond ik wel aardig, maar daar lag toch helaas veel te veel de nadruk op het trieste einde. Ik zie veel liever de vele, vele hoogtepunten toen Jack echt tot de allersnelsten ter wereld behoorde. Bestaat zo'n video/dvd eigenlijk?

hallo, ik heb een paar weken geleden een dvd laten maken/gekocht via de NOS, dit is van het tv programma wat jij bedoeld, AVRO's Superbike, men speelde met dit programma in op de successerie van de AVRO, 'Sterrenslag', waarin sporters het op diverse sportonderdelen tegen elkaar opnamen. De motorsport won door de prestaties van "de Grote Drie", flink aan populariteit in Nederland, vandaar dat men een speciale "Sterrenslag" met motorsporters opnam. Het programma werd in april in 4 dagen opgenomen op het circuit van Zandvoort en eind juli op tv uitgezonden. Verdere deelnemers waren de motorcrossers Gerrit Wolsink en Gerard Rond, Ton van Heugten, de toekomstige wereldkampioen zijspancross, de wegracers, Boet van Dulmen, Henk van Kessel, Willem Zoet en Frans Kooiman de Nederlandse kampioen trial. Er waren wedstrijden in alle takken van motorsport; wegrace, cross, trial, sprint, springen van springschans, wheelie's en heuvelop en af rijden. De meeste onderdelen waren dus meer geschikt voor de crossers en dit viel vooral Jack met zijn altijd geblesseerde onderdanen niet echt mee. Jack wist in het onderdeel trial goed mee te komen, waarin hij redelijk bedreven was, omdat hij dit voor zijn wegracecarrière 2 jaar beoefend had. En ook al was dat 8 jaar geleden, hij kon nog aardig over de obstakels zijn weg vinden. Op een speedshow reed hij ook nog wel eens over een autootje heen. Verder viel hij regelmatig van de crossers af, vooral "de val" bij het verkeerd neerkomen van de springschans, zag er niet best uit en Jack moest even een bezoekje brengen aan het ziekenhuis, waar alles gelukkig meeviel. Kon ook niets rustig doen, alleen de trial, toch de meest ongevaarlijke tak van motorsport. Is een programma van 1 uur en perfecte kwaliteit. Wil je evt. een kopietje voor niet te veel, moet je het maar even laten weten op info@jumpingjack.nl
 
Hij doettut! Gewoon even mijn firewall uitzetten. Alleen de filmpjes zien lukt nog niet.

Inderdaad, een bijzonder fraaie site! Daar ben ik nog wel even zoet mee :)
Filmpjes nemen zeer veel dataverkeer in beslag en door de vele foto's ben ik elke maand al een dikke 10 GB aan dataverkeer kwijt. Als het wat rustiger wordt op de site of de laatste dagen van de maand (mocht ik data overhebben) zijn de filmpjes te zien.
 
Dat weet ik , maar dat is niet respectvol om dat hier allemaal te ventileren.

laten we het op een natuurlijke dood houden. :X
 
je kunt het toch respectvol melden?

of een tipje van de sluier oplichten?

of is het een doodsoorzaak waar nogal een taboe op rust?
 
je kunt het toch respectvol melden?

of een tipje van de sluier oplichten?

of is het een doodsoorzaak waar nogal een taboe op rust?

Zijn hart is gestopt met kloppen .............,

Men heeft hem gewoon thuis aangetroffen ,en

niet hijzelf of een ander, heeft een eind gemaakt aan zijn leven .

Zullen we het hier maar bij laten ? B| :W
 
ok, bedankt!

het is raar maar af en toe vroeg ik me het gewoon af.

dat hoeft nu niet meer...... :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan