Rickman achterbrug

1 nov 2013
118
9
achterbrug te koop gevraagd, die van mij is beschadigd ...
Ook gezocht de voorste voetsteunen en zijstandaard.
Frame met kenteken is welkom en alle andere onderdelen ook !

vast bedankt
Rijk

full
 
Laatst bewerkt:
Geen probleem toch?
Gewoon netjes schoon en in slijpen en dan netjes (laten) lassen het liefst met tig en dan weer netjes afwerken.
Daar hoef je dus echt geen andere achterbrug voor te kopen lijkt mij.
 
het langere model achterbrug maakt de motor wat stabieler.

Ook is mijn vernikkelde brug gestraald en gespoten en moet ik die opnieuw laten vernikkelen.
Ik heb nog een andere korte achterbrug en daarvan zijn beide ophangpunten krom.

Dus om meerdere redenen wil ik de langere achterbrug ...


full
 
Weet alleen niet of hij ook kan hard solderen want dat is namelijk koper solderen. Komt trouwens in de schade wereld weer helemaal terug en dan gewoon met een mig/mag machine hard solderen. Ouderwets met gas en zuurstof lassen wordt idd bijna niet meer gedaan.
 
Laatst bewerkt:
wel, het is goed om opties te hebben, bedankt voor de tip.
Vooralsnog hoop ik dat iemand nog een originele achterbrug te koop heeft, dit is een motor die
bij voorkeur met 100% originele Rickman onderdelen wordt opgebouwd.
 
Langere brug maakt'm inderdaad stabieler, maar, voor het snellere bochtenwerk, vooral op circuit ben je veel beter af met een kortere. Ik heb beide gereden op straat en circuit en met de korte brug leg je het ding veel makkelijker van z'n ene oor op z'n andere.
 
ik heb vroeger veel gereden op een Rickman van een maat van mij.
De huidige nog geen meter :-/ vanwege kapotte startkoppeling en een ander probleem dat ik nog niet
gevonden heb. Geen kickstarter dus eerst de startkoppeling maar aanpakken.
Leuk dat je ze kent, reed je met een standaard blok ?
 
Ik heb een hondablok in m'n rickmans, heb gereden met zowel standaardblok als met opgevoerd blok. Enfin, gereden, bedoeling is dit jaar opnieuw de rickmannen te gaan gebruiken waarvoor
Ze gebouwd zijn en dat is racen
 
.... meerdere Rickmans zelfs ! geweldig. En nou ook weer ermee racen leuk hoor.
Een maatje van me had vroeger een Honda 750 blok waarmee geracet was, als ik me
goed herinner was dat 888cc en met een paar hete nokkenassen was het niet meer
terug te herkennen als de goedmoedige 750. Liep amper stationair meer, moest
boven de 2000 rpm gehouden worden maar als je gas gaf .... dan ging het wel
heel hard vooruit !
Respect, zo'n Rickman moet idd niet in een museum verstoffen !
 
Terug
Bovenaan Onderaan