RG500 basket case

DSC_5019.jpg

in de zonneschijn en met de belly pan installed omdat ik eidelijk het juiste bracket gekregen hebt en dit nu dus mooi kan geinstaleerd worden.
 
Heel mooi.
En bedankt.... tot nu toe monteerde ik de bellypan als laatste
Wat erg lastig is te "dikke" vingers etc.
Ga dus nu eerst de bellypan doen en dan de rest.
 
DSC_5550.jpg

Bronze plak op de tank.
En nu de panels thuis zijn bennen we deze aan het bevestigen om daarna het allemaal netjes af te werken,
DSC_5549.jpg

Bennen nog niet klaar.
 
Laatst bewerkt:
not sure if you can use the original RG 500 front fender.
But if you can they are still available new from Suzuki.
 
Ga opzij OMA.
Zijn er geen andere mensen hier die een Rg500 hebben?
En hun bevindingen hier neer te zetten?
Deze fietsen zijn niet dat zeldzaam!!
Ik ben nog steeds aan het wachten op de foorwiel cover van de schilder.
 
Laatst bewerkt:
Op dit forum niet veel hoor, Ik zei de gek en RGGamma en dan heb je het wel gehad hier volgens mij.......vergeet niet dat er in Nederland oorspronkelijk maar ongeveer 100 zijn verkocht, laat daar de helft van overgebleven zijn, dit is dan wel weer aangevuld met spul uit het buitenland maar veel meer als 100 heb je hier niet.
En blijkbaar zijn die mensen niet zo internet gericht.
 
Ik denk dat lieden die een RG hebben dat die meestal in goede staat zijn,valt
dus weinig over te melden,ik moet er nog 1 gaan opknappen maar ben niet zo,n
topic beginner,ik heb nog wel wat foto,s van mijn vorige restauratie.
Deze RG had 19jaar stilgestaan in een oude schuur,ooit gekocht door de
vorige eigenaar als motor voor reserve delen,die heeft hij niet nodig gehad,dus
uiteindelijk toch maar te koop gezet,de carters waren volgelopen met 2taktolie,dat was
een geluk bij een ongeluk,daardoor hebben de krukassen lekker in de olie gestaan. :Y
Ook zat er de nodige schade aan,ik heb alles laten spuiten of vervangen door orginele
Suzuki onderdelen,de motor is dus 100% orgineel. *O*
Ik moet er nog 1 ding aan doen ,het kontje word tzt vervangen door 1 zonder duo
beugel,die heb ik al liggen net zoals de buddy cover.
http://rd350.motormuizen.nl/phorum/read.php?19,149979
 
Laatst bewerkt:
Geeft niks zo blijven ze lekker exclusief
 
Ik heb er 3 hier op het ogenblik en weet waar er nog 5 andere zijn hier in Perth WA.
Dit is de meest geisoleerde city in de hele wereld.
3000km+. of niets dan sand, rocks en zeewater om ons heen voordat er een andere redelijke stad is.
Adelaide, 4 uur vliegen!
Er zou toch wel meer dan een handvol van deze machines moeten wezen in BeNeLux?
 
Ik ben er de laatste 20jaar 1 tegen gekomen op de weg,en dat was 2 jaar geleden,en weet
van zo,n 30 andere waar ze zijn hier in NL,in Belgie zijn ze helemaal zeldzaam,en in Luxemburg
stond er een poosje geleden 1 te koop,verder nog nooit een Luxemburgse RG gezien.
Ik denk dat de meeste RG,s in Engeland en Duitsland staan,daar worden ze ook nog
regelmatig te koop aangeboden.
 
Laatst bewerkt:
Totaal zo,n 6000 stuks geloof ik.
Er zullen de nodige gesneuveld zijn in de loop der jaren ,dus veel zullen er wel
niet meer over zijn,ik weet wel dat ze hier in NL geen verkoop succes zijn geweest,
was bij de introductie ook een dure motorfiets voor die tijd,hoewel een RD500 nog
een stuk duurder was,zijn er daar meer van verkocht,de NS400 was helemaal niet
te slijten in die tijd,die werd op het laast ook met een flinke korting aangeboden,
de RD500 trouwens ook,maar dat waren Canadese modellen,RZ,s dus.
Van de RG waren er maar weinig officieel geimporteerd,en is voor zover ik weet
nooit met korting verkocht,ik heb in die tijd op 1 van de eerste RG,s nog proefgereden,
ik vond het een geweldige motor met een indrukwekkend vermogen,helaas kon
ik er geen 1 betalen ,dus het heeft nog heel wat jaartjes geduurd voordat ik er 1
kon kopen.
 
Laatst bewerkt:
mooie foto's gezien van je RG500 restauratie.
Ben er een aan het restaureren precies de zelfde kleurstelling als in de photo's naar nieuwstaat.
Wat is de grijp beugel aan de achterkant?
Dat is gelukkig nooit gemonteerd bij de Australische imports.
Heeft U er een single seat kapje voor de bike?
Mooi te zien die orginele achterband, maar niet om er mee te rijden!
 
Laatst bewerkt:
mooie foto's gezien van je RG500 restauratie.
Ben er een aan het restaureren precies de zelfde kleurstelling als in de photo's naar nieuwstaat.
Wat is de grijp beugel aan de achterkant?
Dat is gelukkig nooit gemonteerd bij de Australische imports.
Heeft U er een single seat kapje voor de bike?
Mooi te zien die orginele achterband, maar niet om er mee te rijden!

De motor komt oorspronkelijk uit Duitsland,ik denk dat die beugel,die overigens een
grabrail is voor de duopassagier,daar standaard was :Y ,zal wel weer iets met wettelijke
regels te maken hebben :r ,wat betreft de single seat kap,daar bedoelde ik de seat
cover mee,die er bij jou op de foto ook opzit,het witte kapje dus die inplaats van de
duo seat komt.
Die oude band is nog in prima staat *O* ,dat is een collectors item,maar gaat er wel af
als ik er mee ga rijden,dat durf ik nog niet :N ,vind het zonde om de motor weer vuil te
maken. :Y
 
Laatst bewerkt:
De andere RG die ik wil gaan restaureren is wel een orginele Nederlandse motor,
deze heeft ook niet de grabrail *O* ,maar wel weer de lange knipperlichten :r die door
de topkuip heensteken,die gaten heb ik dicht laten maken,in de topkuip komen nu dezelfde voorknipperlichten zoals bij die van jou *O* ,staat veeeeeeeeeeel mooier. 8-)
 
Laatst bewerkt:
hiereen paar piccies of de bike in question.
DSC_5779.jpg

zoals je kan zien is de belijning niet juist,helaas, zodat dit rerepareerd gaat worden.
DSC_5778.jpg

De linker kant is wel goed gekomen.
DSC_5777.jpg

Na deze motorfiets komt een NS400R op de tafel.
 
Laatst bewerkt:
De andere RG die ik wil gaan restaureren is wel een orginele Nederlandse motor,
deze heeft ook niet de grabrail *O* ,maar wel weer de lange knipperlichten :r die door
de topkuip heensteken,die gaten heb ik dicht laten maken,in de topkuip komen nu dezelfde voorknipperlichten zoals bij die van jou *O* ,staat veeeeeeeeeeel mooier. 8-)


Ja en ik zit nu met de gaten :+ ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan