RF900 ombouw naar GSR900

• Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Leitz,

Hoe ik dat voor mekaar heb gekregen, dat ie in de kamer mocht staan?
Gewoon tegen je partner zeggen dat zij maar moet aanpassen, of anders... })

Bowler:

Ikke praten over boeken? JoJoMan begon en ik ga uit beleefdheid er in mee... _O-

Picobello:

Het lassen aan de achtervork doe ik niet alleen, hoor! Dat doe ik samen met onze lasser en het gaat helemaal goed komen. Ik heb het er al over gehad.
Ik heb vroeger wel kunnen lassen (autogeen en elektrisch en dan alleen staal), die handigheid ben ik kwijt.

:W

Ik zit nog hiermee:

motorblokkelderindy6.jpg

Hoe krijg ik het motorblok de kelder in en wel zo datie heel blijft, dus niet erin donderen... _O-

Dit is de radiator die ontzet is en vervangen moet worden:

radiator1wf2.jpg

radiator3nk4.jpg

radiator2ci6.jpg

Heeft iemand nog een goede radiator liggen, die ongeveer voldoet aan de opgegeven maten?

Ik zit nog hiermee:

[afbeelding]

Hoe krijg ik het motorblok de kelder in en wel zo datie heel blijft, dus niet erin donderen... _O-

Dit is de radiator die ontzet is en vervangen moet worden:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heeft iemand nog een goede radiator liggen, die ongeveer voldoet aan de opgegeven maten?

Het is dat ik niet bij je in de buurt woon, ik had hem er wel even voor je in de kelder willen leggen. ;)

Blokkie laten zakken aan een stuk touw. Anders gewoon ff bikkelen ;)

je kunt het blok wel met een maat naar beneden laten glijden.
Gewoon een grote plank op de trap, en dan een touw om het blok en hem rustig naar beneden laten glijden, alwaar een wagentje met wieltjes staat te wachten.
Zo hebben wij een kast van boven gehaald, werkt goed.

al was die kast een heel stuk lichter

waarom in de kelder ??

weer naar boven halen is nog lastiger |(

Ik heb verder geen ruimte en in de schuur lijkt mij met de vorst geen goed idee.
Het is ook niet de bedoeling om het blok te demonteren, ik neem aan dat ie goed is.
Want met 3x starten liept ie...weliswaar met 4000 toeren, maar dat komt later wel.
Ik zal eens op het werk rondneuzen.

Okee, ik heb het blok op zn plaats. Het is wel een andere plaats geworden dan de bedoeling was.
Met goedvinden vd baas des huizes... _O-
Fotoos kijke...

Eerst maar even een karretje gemaakt, wielen gekocht vd opbrengst vd kuipdelen, plaat hout had ik nog:

karretjebu4.jpg

datmoetdaaropgi2.jpg

Jammer dat het carterdeksel niet vlak is, waarom moet daar nou weer een punt aan zitten?
Carterdeksel moet er dus af, dat kan alleen als ie hangt:

nouhijhangtkv6.jpg

Nu kan het certerdeksel eraf, maar eerst moet de motorolie eruit. Tsja, had ik beter eerder kunnen doen, voordat het blok uitgebouwd werd.

oepspanvolck3.jpg

Ik heb me vergist in de inhoudsgrootte vd pan, hij was al vol voordat het blok leeg was!
Gelukkig kon ik de plug er op tijd weer in draaien! |(

Alle bouten had ik eruit gedraaid, de pan los getikt met een blok hout en toch kreeg ik de pan er niet af. Terwijl de pan wel iets ronddraaide bij kloppen met het hout! Bleek er nog een bout te zitten, op een plaats die ik niet kon zien... |(

verborgencarterdekselboph3.jpg

Het carterfilter moet er ook af, anders heb ik nog geen vlakke voet:

carterfiltertb3.jpg

Zit er nog een bout verborgen onder het gaas, de linker bout dus:

carterfilterbouteneh2.jpg

Hehe, eindelijk kan het blok het karretje op. Nu kan ik hem zo op zn plekkie rijden.
Daar, waar het oud papier altijd stond. Voorlopig staat ie daar goed, alleen nog plastic zakken erom tegen het evt sproeien vd katten. Wanneer ik zin heb laat ik hem alsnog (mocht dat nodig zijn) de kelder in zakken.

Imageshack werkt niet echt mee vanavond!
Nog een keer. Verborgen bout:

verborgencarterdekselbocu7.jpg

Op zn plekkie dus:

motorblokopgeborgenpc9.jpg

He, nou komt die foto er wel bij te staan en toenet niet??
Nou ja, heb je hem twee keer...

hehe, geniaal.
Moet ik ook maar eens voorstellen,het blok van m'n kawa in huis, ik denk dat m'n moeder dan flipt :P

[afbeelding]

Ik heb me vergist in de inhoudsgrootte vd pan, hij was al vol voordat het blok leeg was!
Gelukkig kon ik de plug er op tijd weer in draaien! |(

Olie niet weggooien!!! Kan je vrouwtje mischien nog iets lekkers mee frituren voor de kerst :P :P _O- _O- _O-

dat heb je goed voor mekaar :Y blokkie in de kamer

ik heb overal onderdelen liggen , maar geen blok _O-

Nee hoor, de olie wordt niet weggegooid! De frituurolie is ouder dan deze motorolie en dus gaat deze olie in de frituurpan. En jullie zijn bij deze allemaal uitgenodigd om oliebollen te komen eten.
Ik reken erop dat jullie komen en eten zullen jullie!! _O-

Bij mij liggen de onderdelen ook overal!
Op onze slaapkamer, de carbs netjes in een doos,
op de hobbykamer, de spuitbus voorraad,
in de keuken, carterdelen gespoten en wel, de zuigers (netjes verpakt in een doos) en het blok dan natuurlijk,
in de schuur (die vol zit), met van alles en nog wat (ik kan niet eens bij mn fiets, is al 8 mnd geleden dat ik gefietst heb! :N ),
in de kelder, onderdelen die ik laatst van Ralph ontvangen heb en de hele RF900 in onderdelen,
buiten op het platje, de kapotte kuipdelen vd RF,
en op mn werk, de carterhelften, cilinder en kop, kleppen enz, een doos nog te stralen onderdelen, setje vorkpoten die een keer verchroomd worden en klein grut.

heel herkenbaar; mijn cb blok ligt gereviseerd en gespoten en al in de keuken naast de vriezer onder een doek :+

Nee hoor, de olie wordt niet weggegooid! De frituurolie is ouder dan deze motorolie en dus gaat deze olie in de frituurpan. En jullie zijn bij deze allemaal uitgenodigd om oliebollen te komen eten.
Ik reken erop dat jullie komen en eten zullen jullie!! _O-

Bij mij liggen de onderdelen ook overal!
Op onze slaapkamer, de carbs netjes in een doos,
op de hobbykamer, de spuitbus voorraad,
in de keuken, carterdelen gespoten en wel, de zuigers (netjes verpakt in een doos) en het blok dan natuurlijk,
in de schuur (die vol zit), met van alles en nog wat (ik kan niet eens bij mn fiets, is al 8 mnd geleden dat ik gefietst heb! :N ),
in de kelder, onderdelen die ik laatst van Ralph ontvangen heb en de hele RF900 in onderdelen,
buiten op het platje, de kapotte kuipdelen vd RF,
en op mn werk, de carterhelften, cilinder en kop, kleppen enz, een doos nog te stralen onderdelen, setje vorkpoten die een keer verchroomd worden en klein grut.

Niet kunnen fietsen? Ik zie het probleem niet :P En als je dan toch zo graag fietst, een stel pedalen op de motor moet ook mogelijk zijn O-) :P.

ps. fietsen met dit weer is niet leuk :(

een motorrijder aansporen om te gaan fietsen is ook niet leuk _O- _O- _O- _O-

Momententeel ben ik niets, geen fietser en geen motorrijder :N . Ja, een koekblikker... Gelukkig heb ik een Suzuki, dat scheeld he? *:)
Ralph, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb! Het ligt echt overal, he? Nu ook al in de
Oude Pekela...Waar?? Daarja. Waardaar? Noudaar. OHHHH.
Tis bedtijd, geloof ik... _O-

Onderussen heb ik een andere radiator, eentje van een GSX-R750w.
Hij is helemaal identiek, op een pijpje na (standaard omhooggebogen, bij deze recht naar achteren) en de plaats vd fan.
Ben wel erg druk geweest om de vastgekitte aluminiumprofiel vd radiator af te krijgen.
Ik was wel ff bang om de radiator te verkloten, maar met een beetje beleid en een uur werk is het toch goedgekomen.

radiatorvoorkantmetprofsf2.jpg

radiatorvoorkantzonderpkc1.jpg

Nu ligt ie lekker in bad te weken...

Verder heb ik van Ralph een mooi stuur gekregen:

stuurls3.jpg

Tja, en ik heb het een en ander verkocht. Maar nog niet alles. Voor de uitlaatdemper moet ik nog RVS popnagels hebben, daar is moeilijk aan te komen. Tenminste, wanneer je er een paar nodig hebt...
Voor dit projekt heb ik al een kleurencombi in gedachten. :9

Leuk om te volgen! :)

Je wordt door de GSR jongens/meisjes ook al aardig geholpen zag ik in het GSR topic. Succes enne :} hulde aan je vriendin voor dat ze je zo je gang laat gaan. :Y

Foto van stuur nog maar een keer:

stuuryb9.jpg

Vandaag zo goed als nieuwe onderdelen opgehaald *D :

achterlichtunitif7.jpg

huggerenradiatorcoversgd4.jpg

spiegelshy4.jpg

Voor de kleurstelling is dit een mogelijkheid:

kleurstellingpa3.jpg

Op MP heb ik twee dempers gekocht, worden nog verstuurd.
Fotoos volgen uiteraard!

Laatst bewerkt:
Mooi man als zo voor en na de onderdelen binnen komen :D

Ik ben benieuwd hoe het gaat worden :}

Vandaag mijn uitlaatdempers binnen gekregen!
Ze komen van een Honda Firestorm af en zijn van RVS *D :

uitlaatdempersgsr900ei7.jpg

Eindelijk heb ik RVS popnagels om de Bos-demper weer netjes te maken, kan die eindelijk naar de nieuwe eigenaar, hij is al verkocht nl.
Kuipdelen zijn weg, de clip-ons ook. Uitlaat, achterlicht, ruitje, spiegel en kuipframe nog niet.
Verder heb ik iets besteld op ebay en het moet uit Thailand komen, ben benieuwd of ik ooit wat krijg...
Verder is het rustig aan dit front.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan