Restauratie suzuki GT750L 1974

• Onderwerp starter Onderwerp starter Moby
  • Startdatum Startdatum
ja is allemaal verslavend he :P maar wel leuke verslaving :) kon niet op je topic reageren trouwens die is jammergenoeg gesloten vandaar hier dan maar ;)

hehe zal ik doen heb al wat in gelezen trouwens :p ik hou ze in het oog :)

bedoel je het polijsten of de moto?

het polijsten doen we inderdaad voor werk net als boren en honen van cilinders , ook zoal metaalbewerking, maatwerk enzo... helpt ons aardig op weg als we iets willen maken voor onze motoren. dit is allemaal beetje voortgevloeid uit onze hobby

het restaureren is dus volledig hobby van het hele gezin hier ;)

Ik heb je site even bekeken en dacht al zoiets mooi spul hoor!

mooi polijstwerk! :9}

doe het zelf met de hand maar dan is zoveel oppervlak wel erg bewerkelijk ;)

de dubbele voortrommel voor onze gt750J uit 72 is ook klaar *D :

voor:

100_3169.jpg

100_3166.jpg

Laatst bewerkt:
Zeer fraai, wat doen jullie met de verroeste armpjes en stangetjes enzo?

Zeer fraai, wat doen jullie met de verroeste armpjes en stangetjes enzo?

die zullen we net als alle boutjes schuren stralen en ook zelf deze vernikkelen of galvaniseren afhankelijk hoe ze origineel waren , dus zodat ze weer zijn als nieuw van de band gerold :Y

die trommels zijn echt :9~

Ooit komt er bij mij nog eens een fiets met ook een dikke trommel in t voorwiel 8-)

die zullen we net als alle boutjes schuren stralen en ook zelf deze vernikkelen of galvaniseren afhankelijk hoe ze origineel waren , dus zodat ze weer zijn als nieuw van de band gerold :Y

zelf vernikkelen? verklap eens? foto's?

ja hoor zelf vernikkelen :P doen we ook sinds kort in ons bedrijf , door onze hobby uiteindelijk voortgekomen als we willen in detail kunnen restaureren:

voorbeeldje van het verzinken van boutjes van onze cb350:

100_35601.jpg

en een voorbeeldje van het vernikkelen van onderdelen voor de gt750:

P1010004.jpg

Mooi hoor, kan dat vernikkelen ook in hoogglans? Of is t alleen kwestie van polijsten na het vernikkelen?

Mooi hoor, kan dat vernikkelen ook in hoogglans? Of is t alleen kwestie van polijsten na het vernikkelen?

ja dit is matvernikkelen dat we gedaan hebben omdat deze stukjes ook niet origineel blinken , je kan deze inderdaad polijsten hebben we al van sommige stukken gedaan, ook kun je glansvernikkelen .

ook aan het elekrtisch gedeelte hebben we inmiddels heel wat moeten doen, de kabelboom verkeerde in slechte staat ook en was op veel plaatsen eerder in elkaar geprutst dan hersteld...:

zo zag een deel van de kabelboom eruit eerst :X :

100_2843.jpg

hier zie je dat heel wat herstellingen door vorige eigenaar(s) werden geprutst :N :

100_2842.jpg

alles gestript van omhulsels en eventuele defecten gezocht en opgepoetst:

100_2965.jpg

resultaat :

100_2968.jpg

100_3017.jpg

P1010141-1.jpg

Laatst bewerkt:
:Y I like what I see
Zo dit is zo mooi dat ik gewoon zin krijg om aan mijn project te beginnen.
Zeer aanstekelijk
Ga zo door
Ga deze volgen

Gr Peer1963

:Y I like what I see
Zo dit is zo mooi dat ik gewoon zin krijg om aan mijn project te beginnen.
Zeer aanstekelijk
Ga zo door
Ga deze volgen

Gr Peer1963

hehe toevallig was net jouw topic van je triump t100 aan het bewonderen! prachtige motor zo eentje wil ik ook wel ooit nog *D

Laatst bewerkt:
nog wat foto's van het elektrisch gedeelte:

plaatje waar stekkers samen komen:
starterrelais uit elkaar gehaald en opgepoest en gespoten en de andere onderdelen==>

voor:
P2160052.jpg

na:

P1010154-1-1.jpg

ook de bobijntjes van de onsteking moesten eraan geloven *D:

voor:
P2090016.jpg

en na :p :

100_3112.jpg

hehe toevallig was net jouw topic van je triump t100 aan het bewonderen! prachtige motor zo eentje wil ik ook wel ooit nog *D

Ja klopt nu je het zegt.
Heb dat vaak niet in de gaten
Kijk pictures en zie wat er gaande is
Foto's aanstaan ga ik het nog lezen....mits het niet een topic is van 100 blz ofzo
Wat betreft willen hebben.....een GT750 was mijn allereerste motor
Wil de jouwe ook wel in mijn lijstje zetten HA

Gr Peter 1963

nog een fototje van onze boutjes met suzuki logo tijdens het vernikkelen als ze klaar zijn:

100_2999.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan