Remschijven ombouwen full floater

Burning Rubber

MF veteraan
7 sep 2006
12.880
227
Arnhem
Dag allemaal,

Ik heb eens wat zitten lezen over het ombouwen van semi floating remschijven naar full floating. Ik zou dat bij mijn oude kawa zx10 willen doen maar waar koop je de spullen daarvoor? Heb niets kunnen vinden maar op diverse fora lees ik dat het wel kan.

Ben benieuwd of iemand me hier verder mee kan helpen.
 
Waarom, omdat ze moeten rammelen op klinkerwegen?
Ombouwen is alleen veilig met Brembo's en dan nog slechts bepaalde typen. Andere merken: niet aan beginnen. Je speelt met je eigen veiligheid.
 
Dan moet je al een hele ijverige agent hebben die dat ziet! :+
Wist trouwens niet dat dat verboden was.......ach,er mag zoveel niet,als je je overal aan houden moet wat niet mag dan heb je geen leven. :N No pain no gain!
 
Buiten dat het is verboden om met floating remschijven op de openbare weg te rijden
Niet dat het mij wat uitmaakt maar je zal je motor maar moeten laten staan door een ijverige diender/cop/branieschopper/agent (doorhalen wat niet van toepassing is)

En de Brembo HPK serie dan,is allemaal floating.Nog nooit van gehoord trouwens.Ik heb zelf 2 sets,T-drive en full floater,worden gewoon verkocht voor op straat.Zou wel eens willen weten waar dat in de wet omschreven staat.
 
Laatst bewerkt:
Dag allemaal,

Ik heb eens wat zitten lezen over het ombouwen van semi floating remschijven naar full floating. Ik zou dat bij mijn oude kawa zx10 willen doen maar waar koop je de spullen daarvoor? Heb niets kunnen vinden maar op diverse fora lees ik dat het wel kan.

Ben benieuwd of iemand me hier verder mee kan helpen.

Ik heb zelf ooit een setje Brakings full floater gemaakt.Tik op Google eens "floaters brakedisc" in en dan op afbeeldingen dan vliegen de floaters om je oren.
 
Fotootje uit 2006,deze toen ook full floater gemaakt.Tis ook zo gebeurd.
full
 
beringer is niet veilig dan?

Beringer
Alth
Braketech
Motomaster voor de coureurs op aanvraag
Zijn er iets meer dan alleen Brembo die zwevende remschijven leveren.
De Brakings die ik jaren geleden zelf zwevend heb gemaakt hadden na 10.000 km werkelijk niets aan slijtage op hart van schijf en ook niets op de floaters.
En dat rammelen hoeft niet als je er zo'n gewelfd ringetje erachter plaatst wat als veertje dienst doet en wat druk uitoefend op de floater.Die liggen rechtsonder op de foto die ik geplaatst heb.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn SB6R (zie mijn motorstek) zaten destijds originele Brembo full floaters. Waren gietijzeren schijven en rammelden inderdaad bij klinkerwegen. Brembo maakt ze niet meer, alleen nog semi- floaters.
 
Laatst bewerkt:
Bij terug lezen van de voertuig eisen RDW is het een en ander veranderd met wat ik nog had onthouden .
Vroeger stond er dat de rem vast aan het wiel of naaf moest zijn bevestigt .
Daar ging ik tot nu toe van uit .
Nu is dat veranderd in "

3.9 Reminrichting
Algemeen
Alle onderdelen van de reminrichting
moeten goed zijn bevestigd. Ze mogen
geen breuken of scheuren hebben of
ernstig zijn geroest. De onderdelen mogen
geen in- of uitwendige lekkage vertonen
en moeten de noodzakelijke bewegingsvrijheid hebben

Ik heb dus voorbarig een bericht geplaatst
Kan het wel weg halen maar dat geeft een rommelige topic

"
 
Laatst bewerkt:
Waarom, omdat ze moeten rammelen op klinkerwegen?
Ombouwen is alleen veilig met Brembo's en dan nog slechts bepaalde typen. Andere merken: niet aan beginnen. Je speelt met je eigen veiligheid.

Ja alleen italiaans is veilig als er een land is waar troep vandaan komt is het italie wel.

SPIEGLER een van de betere die je kunt krijgen
 
Laatst bewerkt:
Op mijn SB6R (zie mijn motorstek) zaten destijds originele Brembo full floaters. Waren gietijzeren schijven en rammelden inderdaad bij klinkerwegen. Brembo maakt ze niet meer, alleen nog semi- floaters.

:N Brembo HPK serie is gewoon volledig zwevend en rammelen ook,alleen wat minder dan de gietijzeren exemplaren van vroeger.Zelfde als de T-drive,zijn ook volledig zwevend en rammelen ook.Ik rij sinds 2007 al met de HPK serie.
 
Das ook weer gelul,daarom zij er ook zoveel affabriek fietsen die standaard Brembo op hun fiets hebben. O-)

Al wordt er af-fabriek dan weer bijna nooit, en hedendaags in ieder geval nooit zwevende schijven gemonteerd. Altijd semi.

Wat dan weer niet betekent dat het niet mag, zeker wel, en ik vind het ook zeker jammer dat het niet gedaan wordt. Meeste semi-zwevende schijven trekken achterlijk snel krom bij een beetje (mis)(ge)bruik.
 
Laatst bewerkt:
Na het lezen van de reacties hier vroeg ik me nou af wat het voordeel van full floaters is. Uit de reactie van Tommy begreep ik dat ze minder snel krom trekken? Dat is het het enige?
 
Terug
Bovenaan Onderaan