Rem staat scheef?

Kabouter Puntmuts

Blue Ninja
19 mei 2003
7.707
873
IJsselstein
Probleem is lastig uit te leggen zonder fotos, dus ik begin met fotos.

Vorig jaar kocht ik een ZX-9R. Bevalt goed en rijdt goed. Dit was vlak na aankoop:
P1240261C.jpg

Je ziet een remschijf die overal even glimt.
Ik heb vervolgens de motor een 'grote beurt' gegeven en ook deze remklauwen uit elkaar gehaald en alles eens flink opgepoetst.
En dit was een paar maanden geleden:
PA280507C.jpg

Je ziet nu roest aan de binnen ring van de remschijf.
Aan de achterkant van deze remschijf zit nog meer roest, maar dan aan de buiten ring:
P2210275C.jpg

Ik heb inmiddels de rem losgehaald en alles goed gecontroleerd maar kan niets vinden :?
Dit weekend de remblokken verwisseld (binnen de klauw) maar ook geen verbetering.
Eigenlijk is alles aan deze motor simpel en eenvoudig, ik begrijp niet hoe deze klauw scheef kan staan.
Iemand een tip wat ik kan doen?
 
Wie weet hoelang deze schijf al zo gevormd is. Nu gelijk de schijf vervangen vind ik persoonlijk een beetje een overspannen gedachte.
Natuurlijk zal het probleem iedere keer terug komen bij het wisselen van de blokken, maar ook deze zullen weer in de juiste vorm slijten.

Toch kun je die schijf beter zo snel mogelijk vervangen , al is het maar voor je eigen gemoedrust of van sommige forumleden._O-
 
Even dit wij als forum lezers vinden het een probleem.
En dragen allerlei oplossingen aan.
Topic starter kabouter puntmuts die nota bene hier over vragen stelt niet meer .
Die gaat er mee rijden en ziet het verder wel allemaal .
Dan maak ik me er verder ook niet meer druk om .
Zoek het uit met je rem en dat gedoe erom heen .

niemand komt met een oplossing, er worden alleen suggestie's aangedragen die de oorzaak zouden kunnen zijn, maar die worden gedaan aan de hand van een paar foto's zonder het in levende lijve te hebben gezien....
Maar ik heb lesmotoren gezien die er veel slechter aan toe waren dan deze motor, dus paniek is nergens voor nodig
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Blablabla wat een overdreven onzin, schijf is zo sterk die breekt daar niet zomaar van.
Blokken slijten ook naar de schijf, dan heeft die gewoon 100% contact.
Ik heb schijven gehad die scheurde en die waren niet verbogen.
Als jij denkt dat een schijf die zo geschoteld is niet veel meer risico heeft om te scheuren dan weet je erg weinig ven remschijven en dat verbaast me overigens niks.
 
niemand komt met een oplossing, er worden alleen suggestie's aangedragen die de oorzaak zouden kunnen zijn, maar die worden gedaan aan de hand van een paar foto's zonder het in levende lijve te hebben gezien....
Maar ik heb lesmotoren gezien die er veel slechter aan toe waren dan deze motor, dus paniek is nergens voor nodig
Er werd gesuggereerd dat de schijf vervormd zou zijn, en aangegeven hoe dit is vast te stellen. TS heeft dat gedaan en gefotografeerd.
De schijf is vervormd en kan dus vervangen worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Van het zelfde voor jou.
Iedereen moet zelf weten of die mij wel/niet serieus wil nemen, heb ik geen moeite mee
Daar heb je helemaal gelijk in. Het punt is echter dat er veel mensen zijn die niet de kennis hebben te bepalen wie hij moet geloven, een techneut of jou.
 
Ik heb de chips en bier er al bij gepakt,*O*

Ik zie de A.P.K. voor motoren discussie al naderen :}

On-topic niemand kan op afstand goed oordelen, of wat er mis is met de remmen.
Rij even naar de dealer en laat er door deskundigen naar kijken en neem de onkosten voor lief.
Dat verkies ik boven de onzekerheid en eventueel onveilige remmerij.
Spijt achteraf moet je voorkomen.
Succes met de te nemen keuze, maar ik zou het wel weten!!
 
Ik heb schijven gehad die scheurde en die waren niet verbogen.
Als jij denkt dat een schijf die zo geschoteld is niet veel meer risico heeft om te scheuren dan weet je erg weinig ven remschijven en dat verbaast me overigens niks.

Ik rij 300,000 km per jaar, heb al heel wat schijven gezien/vervangen, nog nooit 1 doormidden gescheurd.
Gewoon regelmatig je schrijven controleren, op het moment dat je scheurtjes gaat zien moet je pas gaan oppassen.
Bij geboorde schijven begint het meestal met haarscheurtjes rond de gaatjes, vanaf daar gaat die langzaam verder scheuren, een schijf is niet zomaar in 1keer door midden.
 
Dan onderschat jij de mensen, we hebben jou niet nodig om over andere te oordelen.
Hou het bij het onderwerp
Wie denk jij dat je bent om te gaan oordelen of ze mijn oordelen nodig hebben? Er zijn al veel topics hier geweest nou juist over wie zijn oordeel nuttig of juist het omgekeerde is en wie ze daarin moeten geloven. Jij gaf weer een duidelijk voorbeeld waarom die vragen worden gesteld.
 
Wie denk jij dat je bent om te gaan oordelen of ze mijn oordelen nodig hebben? Er zijn al veel topics hier geweest nou juist over wie zijn oordeel nuttig of juist het omgekeerde is en wie ze daarin moeten geloven. Jij gaf weer een duidelijk voorbeeld waarom die vragen worden gesteld.
Commen sense.
Wie ben jij om mensen te onderschatten, of te denken/spreken voor andere?
 
Commen sense.
Wie ben jij om mensen te onderschatten, of te denken/spreken voor andere?
Engels lukt je ook al niet zo goed. Ik reageer hier als ik iets nuttig heb te vertellen. dingen waar ik geen verstand van heb houd ik mijn mond over.
Ik heb meerder remschijven gezien bij sm die volledig gebarsten waren en zelf stukken eruit gevlogen.
Ik ben dat gezever van je een beetje bui aan het worden en je hebt ook weer eens duidelijk gemaakt dat we je niet kunnen geloven. Bijna 1000Km per dag. Als dat waar was had je geen tijd hier voor dat geleuter. Ik ga dan ook niet meer reageren op je tenzij ik andere weer moet waarschuwen voor je slechte en risicovolle adviezen.
 
Engels lukt je ook al niet zo goed. Ik reageer hier als ik iets nuttig heb te vertellen. dingen waar ik geen verstand van heb houd ik mijn mond over.
Ik heb meerder remschijven gezien bij sm die volledig gebarsten waren en zelf stukken eruit gevlogen.
Ik ben dat gezever van je een beetje bui aan het worden en je hebt ook weer eens duidelijk gemaakt dat we je niet kunnen geloven. Bijna 1000Km per dag. Als dat waar was had je geen tijd hier voor dat geleuter. Ik ga dan ook niet meer reageren op je tenzij ik andere weer moet waarschuwen voor je slechte en risicovolle adviezen.

En weer sta je klaar om te oordelen, als vrachtwagenchauffeur maak je heel wat km, gecombineerd met auto/motor kom ik zeker wel aan die km.(correctie)
300,000km is verkeerd berekenen, 150,000km komt meer in de buurt.

Ook ik zal weer van de partij zijn, als jij weer is over andere oordeelt of, zoals je wel vaker doet loopt te overdrijven.
 
Laatst bewerkt:
1 Ik reageer hier als ik iets nuttig heb te vertellen. dingen waar ik geen verstand van heb houd ik mijn mond over.

2 Ik heb meerder remschijven gezien bij sm die volledig gebarsten waren en zelf stukken eruit gevlogen.

3 Ik ben dat gezever van je een beetje bui aan het worden en je hebt ook weer eens duidelijk gemaakt dat we je niet kunnen geloven.

4 Bijna 1000Km per dag. Als dat waar was had je geen tijd hier voor dat geleuter.

5 Ik ga dan ook niet meer reageren op je tenzij ik andere weer moet waarschuwen voor je slechte en risicovolle adviezen.

1 was dat maar waar....... Je bemoeit je ook met zaken waarvan jezelf toegeeft dat je die in het verleden niet opgelost hebt. Daarom verzin je oplossingen waar jij mee kan leven en dat advies geef je een ander ook. De kern van het probleem begrijp je niet. Dus je bemoeit je juist wel met dingen waar je geen verstand van hebt.

2 Supermotard.... Daar werd en nog steeds heel wat in geexperimenteerd anders hed het niet eens bestaan. En dan gaat er ook wel eens wat mis, hoort bij de sport.

3 "we" spreek voor jezelf. En vooral NIET voor mij.

4 Ik zie jou hier ook overal voorbij komen en overal heb je de oplossing voor en al een x meegemaakt. Ik vraag me dan ook af waar jij de tijd vandaan haalt (ik verlang absoluut geen antwoord)

5 wederom spreek voor je zelf en bekommer je vooral NIET om mij, en spreek ook NIET uit naam van mij.

Iemand in jou omgeving zou jou eens een spiegel voor moeten houden, want waar jij hier anderen van beschuldigd doe jij juist precies zo. En niet die andere partij.
 
  • Leuk
Waarderingen: B07
Wat is dit allemaal hierzo ,waar maken jullie je nog druk om ?.
Als kabouter puntmuts in eerdere antwoorden grote mond heeft,
Die gast gaat gewoon rijden met ze remschijf die niet goed is of de remklauw.
Alle adviezen die hier langskwamen hij heeft er maling aan .
Dus relaxed,,
Maak elkaar niet gek hier om iemand die niet weet wat veiligheid aan remschijven in houd.
Want het intreseert die puntmuts niks anders ga je echt niet rijden erna nog ermee "
En het hier nog trots zeggen ook ik heb er nog mee gereden.
.
Want niemand hierzo gaat zo rijden met zulke rare remmen...
 
Laatst bewerkt:
Wat is dit allemaal hierzo ,waar maken jullie je nog druk om ?.
Als kabouter puntmuts in eerdere antwoorden grote mond heeft,
Die gast gaat gewoon rijden met ze remschijf die niet goed is of de remklauw.
Alle adviezen die hier langskwamen hij heeft er sch....t aan .
Dus relaxed,,
..

Vergis je niet ik ben uiterst relaxed :+ Een motor forum zal dat niet beinvloeden :9
Maar het is je al eerder verteld @Kabouter Puntmuts neemt de adviezen hier wel degelijk serieus. Hij heeft zelfs al een paar pagina's terug gemeld dat hij opzoek is naar een schijf. En de kromme schijf gaat vervangen.

Volgens mij heeft zelfs Obi Wan van de Rimmaster je dat al gepost. Dus komt allemaal goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan