Reisverslag: Okami Xci ongepland on the road

Okami_Xci

MF veteraan
24 dec 2016
2.966
1.878
Eindhoven
Facebook
Roadtrip Okami Xci - Op de motor stappen en de dag van te voren bekijken waar je naartoe gaat en overnachting regelen.
20-07-2022 vertrokken.


Dag 1:
1658563269060.png

8 uur, mijn roadtrip begint.
Routeplan: over de snelweg naar Bastenaken en vanaf daar slingerend binnendoor door Luxemburg naar m'n hotel in Saarbrücken.
Motorpak nog maar net aan en al aan het zweten, gelukkig kan ik zonder echt stil te hoeven staan de A2 op.

1658562926489.png


Ergens tussen Weert en Echt wil ik een zwart-oranje autotje inhalen, die rijd immers ~85 waar je 100 mag...
Maar op het moment dat ik op de linker baan rij en op het punt sta 'm in te halen gooit ie 'm naar de linker baan.
Goed, dan ga ik wel rechts op de verders lege baan rijden, dus naar de rechter baan en gas los.... en autotje gooit 'm weer naar rechts.
Op dit moment begin ik al iets te vermoedden...
Ik knipper aan naar links en naar de linker baan, en auto doet precies hetzelfde. Nog steeds ~85km/u rijdend.

Ok, als jij de aso wilt uithangen...
Versnelling naar beneden, knipper naar rechts....Goh, auto naar rechts... en gas!
Op 't moment dat de koekblikker doorhad dat ik niet naar rechts ging maar links voorbij wilde hij weer naar links sturen maar toen was ik 'm al voorbij.
Grappig genoeg wist ie toen ineens wel het gaspedaal te vinden en vond ie het nodig om met 100Km/u te gaan "bumperkleven"
Inmiddels is het al wat drukker op de weg, een rijtje vrachtwagens op de rechter baan.

Ok bij zo'n klootviool wil ik niet in de buurt blijven, nog maar een versnelling terug en eventjes gas er op, ondanks dat ik al 100Km/u rij.
Heb 't idee dat een van die vrachtwagens doorhad wat er gebeurde want nadat ik versnelde, wilde dat auto'tje dat ook...
Maar de vrachtwagen gaf 't autotje een koekje van eigen deeg en zette 'm naar links...
Verlost van zet ik m'n rit voort.

Net na Maastricht komt er een KMAR motor met een rotvaart voorbij geschoten, in de verte een vrachtwagen die besluit een andere in te halen."
KMAR motor besluit niet te wachten en gaat over de vluchtstrook er voorbij. Tegen de tijd dat ik de vrachtwagens in kon halen was KMAR nog maar een klein stipje aan de horizon.

Verders verloopt de rit semi-rustig, hier en daar nog wel een auto die begint te bumperkleven en nadat ze mij eindelijk besluiten in te halen, gaan ze flink van 't gas af...
Waarop ik hun maar weer in haal, 't is immers 120Km/u op de snelweg in Belgie.

Ergens in Luxemburg op de binnendoor wegen een SUV die besluit dat haaientanden niet voor hem/haar telt en 'm er kort bij mij voor gooit,
om vervolgens een rotonde verder tot stilstand te stoppen voor een lege rotonde... Vervolgens blijft die 60 rijden (waar je 90 mag en kan)... Serieus, why!
Even wat tegenliggers afwachten en daarna gas er op en er voorbij.

1658562970349.png

(niet vergeten voldoende te drinken)

Als ik me goed herinner zat ik op Duits grondgebied toen ik achter een traktor met een watertank op de aanhanger erachter kwam te zitten.
met ~10Km/u tuffend bleef ik er achter gezien de vele bochten en de smalle weg.
Dame die achterop de trekker zat had mij in de gaten en een paar bochten later wenkte ze dat ik er voorbij kon....
Handje omhoog als dank bij het voorbij-gaan en verder rijden.

In Merzig een pauze/lunch-stop...
Motor geparkeerd, jas uit en naar een lokaal tentje gelopen, daar bij de ingang netjes gewacht tot de serveerster mij aan zou spreken zodat ik om een tafel voor 1 kon vragen.
15 minuten later en meermaals genegeerd te zijn (zeker 3 tafels die klaar waren met drinken/eten en betaalden) was ik het zat, draaide me om en liep weer terug naar de motor.
Iets verderop naar een bakker achtig iets gelopen en daar 2 pizza-broodjes gehaald.
Terug bij de motor in de schaduw m'n broodjes opgegeten, tegenover 't tentje waar ik genegeerd werd.
1658562895908.png


Motorjas weer aan, nu was het echt te warm aan het worden...gelukkig waren we er al bijna.
In Saarbrücken bij het hotel aangekomen blijkt de parkeerplaats die ik voor ogen had inmiddels veranderd te zijn in een bouwplaats.
Tsja dan maar op de "dure" parkeerplaats van 't hotel parkeren. (11 euro)

Even opfrissen en daarna een wandelingetje door 't centrum.... waarbij m'n linker kuit besluit vol in de kramp te schieten waardoor ik bijna omval.
Terug naar het hotel eventjes weer afkoelen en daarna naar 't restaurant.
Goed gegeten, en nu slapen....
Morgen weer vroeg op, op naar Bad Reichenhall.



Dag 2
1658563198623.png

Thema van deze dag, Baustelle en Stau... Van Saarbrucken naar Bad Reichenhall.
1658563009270.png


Helemaal binnendoor zou het een rit van ~10 uur worden, dus maar hier en daar snelweg pakken. (Over snelweg zou het nog 6 uur duren)

1658563028054.png

Stukjes "onbeperkte" snelheid... afgewisseld met Baustelle.
Njah, hou je je netjes aan de snelheid (100, 80, 60), zit er een auto achter je te duwen als een malle. (overigens, doorgetrokken gele streep)
Flitsend met groot licht. etc. Net tegen 't einde van de baustelle vind je een gaatje om 'm voorbij te laten gaan....
Maar dan is het onbeperkt, dus gas er op... kom je achter die auto te zitten die aan het duwen was.
Rechts is leeg maar meneer/mevrouw vind het nodig om links te blijven rijden... zo rij ik een paar minuten er achter aan op gepaste afstand de volgende Stau/Baustelle in....
Geen idee hoe maar weer zit ik er voor.... Dit keer laat ik 'm niet voorbij, zodra het onbeperkt word gas er op en ik rij 'm met gemak los.

Tomtom geeft op een gegeven moment een groene route op de kaart aan, normaal betekend dit dat dat sneller is dan de route blijven volgen...
Dan doen we dat toch? Zo gezegd, zo gedaan.... Dan hoor ik over m'n intercom "vertraging zeven.....(tien? tig?) minuten" en jawel de volgende file...

Eerstvolgende afslag weer van de snelweg af en weer binnendoor... Euh ja daar kom ik ook een hele boel weg-werken tegen, dus maar weer de snelweg op.

Routine baustelle bumperklever, volgende baustelle er weer voor zitten en daarna los rijden herhaalt zich een paar keer.
Verders niks bijzonders... nou ja, tot ik de autobahn met files zat ben en weer eens binnendoor ga... Duitsland mag je over die buitenbebouwdekom wegen vaak ook 100.
Lekker vlot rijdend, hoor ik plots "flitser 70", huh? Bord gemist ergens? Oh wacht, remmen!
Njah rij 70 op het moment dat ik naast de flitspaal rij... dus dat zal wel een bon worden als ze de snelheid van de voorkant gebruiken met een foto van de achterkant.
Morgen door Oostenrijk doorkruisen naar Venetie... zonder snelweg maar heb toch maar een vignet aangeschaft mocht ik toch nog ergens er over willen.

----
P.S.
Die file (denk inderdaad 70 minuten) kwa duur was volgensmij voornamelijk voor vrachtverkeer... die stond namelijk enkele kilometers stil.
Links en midden waren een heel eind vrij, tot het langzaam aan vaster begon te lopen.
Op het moment dat ik de afslag pakte en de "fly-over" nam kon ik 't geheel tot in de verte stil zien staan.



Dag 3
1658563213105.jpeg

Bad Reichenhall naar Venetie... euh... huis.

1658563090244.png

(luxe 2 persoons kamer voor mij in m'n eentje)


Dag 2 had ik autobahn vignet gekocht, en voor het slapen gaan lag ik nog wat te lezen.
Vond ik ergens dat ze in Oostenrijk strenger gaan controleren op tol/vignet ontduikers op alle sluiproutes tenzij je kon aantonen dat je daar lokaal moest zijn. (Boete €240 ofzo.)
Nah, zal wel niet toch? Nou... de dag begon goed want toen ik Oostenrijk via zo'n sluiproute binnen reed zag ik al een boel politie rondrijden.
Hier en daar ook een auto met, naar het leek vakantiegangers, aan de kant met politie erbij.
Ja voor die €5,60 voor 10 dagen voor motor leek het mij een goede beslissing.... of ik nou de autobahn op ging of niet.

Niet veel later begon het langzaam aan te vullen met baustelle, maar ik kon nog steeds redelijk door rijden.
Merkte wel dat ik nog aan de goede kant van de bergen zat, het was hier nog aangenaam koel.

Ik zou echt niet meer weten wanneer maar op een gegeven moment dacht ik... "Waaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuw wat mooi rijden hier, vele malen beter dan de Eifel"
Nu heb ik lang niet alle (mooie) wegen in de Eifel verkend.... en als je langs de Rijn blijft rijden kom je ook in mooie dalen terecht....
Maar de semi-constante aanwezigheid van hoge bergen met in de op hoogte gelegen "dalen" vol met bewolking als uitzicht doet wel wat met mij.

En toen moest ik in een dorpje rechts af (volgens navi)... "slik" 24% helling omhoog op een heel smal paadje....
Ok 24% heb ik wel eens eerder gedaan maar toen kwam ik recht van voren, nu begint ie meteen in een korte langzame bocht... als ik maar geen tegenligger tegen kom.
Knop in m'n hoofd om, 't is niks anders dan een half afgemaakte haarspeldbocht.... en gaan!
Nu merkte ik wel dat ik misschien te veel rotzooi in m'n koffers mee sleep want bij het indraaien en omhoog gaan voelde ik m'n voorwiel beetje "kwispelen"
(Wegschieten, meteen weer grip vinden en weer weg schieten en weer grip vinden)
Meteen m'n zit maar wat naar voren geplaatst en naar voren "over het stuur leunen"

Het was nog (ruim) voor de middag maar ik merkte dat ik aan de warme kant begon te rijden, het werd stilletjes aan benauwder en veel warmer.
Hier in de bergen kwam ik voor het eerst een paar motor rijders tegen die dezelfde richting op gingen... (Duitsers, Oostenrijkers en een paar Italianen)
En een voor een ging ik ze berg op (bijna) allemaal voorbij, let wel niet als een "idioot" maar wel op tempo waarbij ik er voor zorgde dat ik zelf geheel binnen mijn weghelft bleef.
Om vervolgens naar beneden weer door een aantal van die motorrijders ingehaald te worden en dan zie je dat zij toch best vaak nog beide weghelften nodig hebben....
Overigens net als bij heel veel auto's... wat is dat toch met niet binnen de lijntjes kunnen blijven?
Terwijl je tegenligger(s) kan zien, toch nog "midden" over de helft van de lijn blijven rijden.
Er is geen overhang van de bergwand naast je, je auto is niet zo hoog/breed, maar als bestuurder zit je wel aan de verkeerde kant van de middenstreep.

1658563133946.png

Bij "Lago di Pramollo" aangekomen even beentjes gestrekt, telefoon gepakt foto gemaakt en m'n hotelboeking Venetie gecontroleerd.
Plan van de vakantie was immers dag van te voren bekijken waar naartoe te gaan en dan hotel te boeken...
Hrm... geen bevestigingsmailtje... inloggen in account, niks... en toen viel m'n telefoon uit.
Paar minuten staan klooien om telefoon weer aan te krijgen, batterij nog zeker 75% vol, en telefoon viel weer uit.
Mmmm het was ook wel warm, al een hele tijd, en zeker nu ik langer stil stond begon ik de hitte te voelen...

Navi stond nog naar 't hotel in Venetie, eerst maar eens naar beneden rijden, naar Pontebba, heel veel haarspeldbochten in het vooruitzicht.
Ik weet niet wat ik deed maar bij het opstappen schoot de pijn (weer) door mijn linker kuit, met een soort van knoop gevoel halverwege....
En een constante spanning van alsof er een pees verkeerd schiet in je voet bij je grote teen en die daardoor in een bepaalde houding klem zit.
Iig linker been, flink pijn en niet kunnen buigen of strekken. Zakte gelukkig toch al wel weer gauw weg dus hop naar beneden.
Hier werd bevestigd dat ik naar boven rijden fijner vind dan naar beneden.... Ja je mag 90 maar ik heb de 60 volgensmij niet eens gezien.
Kan misschien ook te maken hebben gehad met het naar beneden kijken en zien dat 't smal is... terwijl je moeite doet om op je eigen weghelft te blijven.
(En hier en daar een auto die 't nodig vind om in het midden te blijven rijden te ontwijken)

Beneden in Pontebba aangekomen telefoon nog geprobeerd, maar scherm bleef zwart, al was ie volgensmij wel aan...
Na weer op de motor te gaan zitten en verder te rijden voel ik de pijn in m'n kuit bij het schakelen.
Volgens navi nog ~3 uur naar Hotel in Venetie, waarvan ik niet zeker wist of er nog een kamer beschikbaar zou zijn...
Pijn in m'n kuit bij schakelen maakte de beslissing voor mij. 2 tikken op de navi en naar huis was ~10,5 uur rijden.
Dat had ik de dag hiervoor ook vrijwel gedaan dus dat ging wel. Zeker gezien dit voornamelijk autobahn zou zijn en dus weinig schakelen.
En gaan....

Njah bij een tolpoort te Oostenrijk besloot een of andere maloot dat ie van halverwege rechts toch naar het 1-na linker poortje te willen... waar ik al in de rij aansloot.
Die gozer kwam met zo'n vaart aanzetten en zette 'm er zo schuin voor bij mij (net niet eigenlijk) dat ie mij naar de meest linker baan (met gesloten tol poort) forceerde. (uitwijken waarbij hij doorzette)
't is dat ik 't veel te warm had en verder geen zin in gedoe, anders had ik er wellicht voor gekozen zijn raampje open te doen en 'm te vragen wat 'm mankeerde.
(Wel last van m'n rechter knie gehad vanaf dat moment, dus mogelijk dat ie mij toch geraakt had dacht ik een heel stuk later achteraf)

Wat me op de terugweg voornamelijk opviel was dat, zodra je stuk met whatever snelheidslimit in reed, er zich vrij weinig mensen aan hielden, voornamelijk in Duitsland.
Een aantal Nederlanders die duidelijk hun cruisecontrol op 150 hadden vast gezet.... Want zodra het einde 100 of 120 was, ging bij mij het gas er op en haalde ik ze weer in.
Overigens niet alleen Nederlanders maar een viel me duidelijk op/is me bij gebleven, omdat de dame naast de bestuurder 't nodig vond mij uit/toe te lachen en met de telefoon filmpjes maakte zodra hun mij weer inhaalden...

Nog een Nederlandse motor-rijder vergezeld op 't stuk tussen Neurenberg en Frankfurt, waarbij we om en om voor op reden op max snelheid...
Ontdek de limieten van je motor? Bergopwaarts in z'n 6 ging de snelheid langzaam aan omlaag terwijl je vol gas blijft geven.
Wederom, heel veel baustelle en files... en verassend weinig rettungsgasse.
Oh ja, ditmaal ben ik er niet tussen blijven staan maar ben ik er gewoon op gepaste snelheid (max 10Km/u verschil tot 50Km/u) tussen door gegaan.
In Nederland volledig legaal maar in Duitsland (nog?) niet... al had de politie die ik verschillende malen voorbij reed er geen probleem mee.
Ook bij een politie checkpoint ben ik een rij auto's in de (achteraf gezien) smalle ruimte voorbij gereden.
Mogelijk coulance i.v.m. de hitte en m'n semi-stapvoets rijden (terwijl je op je stepjes staat om toch nog wat rij-wind te vangen)


1658563448834.png

Thuis aangekomen, rechter knie zeurt een klein beetje (nu na een nachtje slapen, geen probleem meer)
Linker kuit, duidelijk niet 100%, loop wat mank. Ik denk goede keuze om vakantie niet door te zetten maar naar huis te gaan.
Ik had al 2 "bruine strepen" zo net boven m'n handen lopen... daar is er op de laatste dag een mooie rooie streep bij gekomen.

(edit: Tussen mouw en short-cuff handschoenen... vergeten te smeren...
normale rijhouding ziet dat vrijwel geen zonlicht zou ik zeggen, maar blijkbaar toch genoeg om te verbranden)

Binnen zijkant duim is duidelijk wat gevoelig geworden en eeltvorming aanwezig.
Had van handschoenen afgewisseld om niet met volledig nat gezweette handschoenen te rijden maar ik vermoed dat 't nu gewoon echt te warm was en alles vochtig bleef.
Koelvest, love it, hate it.... als ie 't deed was het heerlijk en voelde je het goed... maar tegelijkertijd deed ie het ook wel eens niet goed en dan voelde het benauwd aan (net als een sauna)
Dit schrijf ik toe aan 't feit dat m'n jas niet helemaal doorwaai is en er niet genoeg rijwind was hier en daar om de vochtige lucht weg te trekken.
Wat dat betreft overigens, die hele droge hete lucht is ook niet fijn... er was zelfs een moment (zonder koelvest aan) dat ik de ventilatieopeningen allemaal weer dicht deed.

1658563704975.png
 
Laatst bewerkt:
Jammer van de kramp.
Jup, zeker.
Anders was ik wss doorgereden naar Venetie, daarna had ik iets in het zuiden van Italie in gedachten...
Maar met de pijn die nog een beetje zeurt in m'n kuit is naar huis gaan en rust houden denk ik het verstandigste (ondanks de lange enkele rit)
 
Dank voor het verslag!!!
In mijn planning staat nog een week motortrip met tent ergens midden augustus. Maaaar, bij erg hoge temperaturen weet ik het nog niet...... Ik wil wel nog een doorwaaijas kopen. Zie wel.
Ik zie dat je een honda nc nx 700/750 rijdt. Wat was het brandstofverbruik en actieradius?
 
Dank voor het verslag!!!
In mijn planning staat nog een week motortrip met tent ergens midden augustus. Maaaar, bij erg hoge temperaturen weet ik het nog niet...... Ik wil wel nog een doorwaaijas kopen. Zie wel.
Ik zie dat je een honda nc nx 700/750 rijdt. Wat was het brandstofverbruik en actieradius?

Met tent ben je flexibeler (wild kamperen is nog een optie) dan ik met hotels heb gedaan.
Als je zo richting 30 graden en daar voorbij gaat dan is doorwaai wss wel handig.... echter zoals ik ook aangaf bij ~36 graden ging bij mij de ventilatie weer dicht, dan was de warme wind voor mij erger dan de zon... (koelde niet meer en voegde voor gevoel warmte toe)

Verbruik wisselde sterk, (zie m'n fuelly link in handtekening.)
1 op 26, 1 op 19....
De 1 op 26,36 van 22-07 was 's ochtends tanken in Bad Reichenhall, dus nog een deel van de rit van Saarbrucken naar....
De 1 op 19 zal Autobahn zijn geweest.
Gister terugweg geen zin/tijd genomen om 't bij te houden, te warm.... maar 100% Autobahn naar huis zal ergens tussende 1 op 15 en 1 op 18 gelegen hebben. Gemiddeld 1 op 25 is wel slechter dan de 1 op 28 die ik hier in 't Platte NL kan behalen met rondtouren. Maar gemiddeld genomen wat ik omhoog meer verstookte hoefde ik naar beneden niet te gebruiken. En daarmee in lijn met mijn gewoon gebruik. (Ook de woon-werk verkeer met veel verkeerslicht-stops)

-Edit:
Oh en vergeet niet te smeren... je merkt het niet maar je verbrand wel
 
Laatst bewerkt:
Ik zou denk ik in de buurt een hotelletje gezocht hebben en eventueel twee nachten gebleven zijn. Daarna de reis vervolgen of besluiten om terug te gaan. Om zo maar even 1000 km naar huis te gaan rijden terwijl je niet 100% bent vind ik niet echt verstandig. Maar goed, wie ben ik
Evengoed een leuk verslag en hopelijk een leuke eerste twee dagen voor jou
 
leuk is dat zo even er tussenuit, en jammer dat je terug moest.
ik ben ook van de week met die hitte weggeweest met de overbuurman en de vrouwen er achteraan met de auto.
Wij binnendoor naar de Eifel en hotel.
daarna naar Frankrijk Verdun met hotel
toen Frankfurt duitsland
en daarna Bornheim.
in 5 dagen iets van 1700 km gereden
het was een Bourgondische motorreis.
en een top week.
helaas volgende week weer weg met de camper en fietsen *O*
 
Leuk verslag. Tis wel alsof je de problemen aantrekt met die medeweggebruikers. Ook in andere posts van je. Misschien wat minder de aandacht op vestigen.
Als je als fietser stilstaat bij een rood verkeerslicht, je van achteren aangereden word door een doos die met d'r telefoon aan het kutten is en omstanders jouw beschuldigen van niet opletten.... Ja dan trek je problemen aan.

Als je met handboogschieten extra maatregelen neemt zodat je pijlen niet vast blijven zitten in het doelpak.
(omdat je om een of andere reden toch iedere keer weer die lijmlaag weet te vinden in 't doelpak)
Vervolgens je pijlen toch blijven zitten en de mede schutters op jouw baan te lam zijn om even te helpen, je vervolgens jezelf neersteekt bij het lostrekken van betreffende pijlen (omdat ze plots losschieten) en de mede schutters op de baan jouw beschuldigen dat je de boel bewust ophoud....
Ja dan trek je problemen aan.

Als je als 12 jarige (tot aan 18) gewoon aan de verkeersregels houd als fietser en je inmiddels al een keer of 6 onder een auto hebt gelegen
"ik had je niet gezien, ik dacht dat ik er nog wel voor kon, etc"...
En als je dan als fietser denkt, ok dan hou ik me niet aan verkeersregels en geef je alles en iedereen voorrang en die betreffende personen vervolgens boos op je worden omdat je niet doorfietst (met zelfs een aantal keer poging om vervolgens je dan maar alsnog plat te rijden). Ja dan trek je problemen aan.

Ik zou denk ik in de buurt een hotelletje gezocht hebben en eventueel twee nachten gebleven zijn. Daarna de reis vervolgen of besluiten om terug te gaan. Om zo maar even 1000 km naar huis te gaan rijden terwijl je niet 100% bent vind ik niet echt verstandig. Maar goed, wie ben ik
Evengoed een leuk verslag en hopelijk een leuke eerste twee dagen voor jou
Achterafgezien was lokaal hotel zoeken en blijven waarschijnlijk wel verstandiger geweest, zat er echter een beetje doorheen op het moment dat m'n linker been weigerde.
Wat betreft niet 100% zijn, ik ben de laatste jaren (sinds ik motor rij) in betere "100% staat" dan dat ik daarvoor was.... (zelfs als ik momenteel niet 100% ben)
Echter als ik "het verstandigste" zou gedaan hebben dan zou ik jaren terug mijzelf al hebben laten afkeuren en uitkering gaan trekken en nooit meer buiten komen, gezien de frequentie waarmee ik als voetganger en/of fietser onder auto's lag.
Gelukkig heb ik doorgezet en ben ik dankzij doorzetten toch in staat 32u p/w normaal te werken en normaal mee te draaien met de samenleving.
 
Laatst bewerkt:
Als je als fietser stilstaat bij een rood verkeerslicht, je van achteren aangereden word door een doos die met d'r telefoon aan het kutten is en omstanders jouw beschuldigen van niet opletten.... Ja dan trek je problemen aan.

Als je met handboogschieten extra maatregelen neemt zodat je pijlen niet vast blijven zitten in het doelpak.
(omdat je om een of andere reden toch iedere keer weer die lijmlaag weet te vinden in 't doelpak)
Vervolgens je pijlen toch blijven zitten en de mede schutters op jouw baan te lam zijn om even te helpen, je vervolgens jezelf neersteekt bij het lostrekken van betreffende pijlen (omdat ze plots losschieten) en de mede schutters op de baan jouw beschuldigen dat je de boel bewust ophoud....
Ja dan trek je problemen aan.

Als je als 12 jarige (tot aan 18) gewoon aan de verkeersregels houd als fietser en je inmiddels al een keer of 6 onder een auto hebt gelegen
"ik had je niet gezien, ik dacht dat ik er nog wel voor kon, etc"...
En als je dan als fietser denkt, ok dan hou ik me niet aan verkeersregels en geef je alles en iedereen voorrang en die betreffende personen vervolgens boos op je worden omdat je niet doorfietst (met zelfs een aantal keer poging om vervolgens je dan maar alsnog plat te rijden). Ja dan trek je problemen aan.


Achterafgezien was lokaal hotel zoeken en blijven waarschijnlijk wel verstandiger geweest, zat er echter een beetje doorheen op het moment dat m'n linker been weigerde.
Wat betreft niet 100% zijn, ik ben de laatste jaren (sinds ik motor rij) in betere "100% staat" dan dat ik daarvoor was.... (zelfs als ik momenteel niet 100% ben)
Echter als ik "het verstandigste" zou gedaan hebben dan zou ik jaren terug mijzelf al hebben laten afkeuren en uitkering gaan trekken en nooit meer buiten komen, gezien de frequentie waarmee ik als voetganger en/of fietser onder auto's lag.
Gelukkig heb ik doorgezet en ben ik dankzij doorzetten toch in staat 32u p/w normaal te werken en normaal mee te draaien met de samenleving.
Rustig, rustig, Breath in, Breath out.
Respect voor wat je gedaan hebt en tot waar je gekomen bent.
@Pietje1975 zegt het misschien een beetje rottig, maar is het je nooit opgevallen dat de frequentie hoeveelheid incidenten die jij hierboven beschrijft bij vele mensen veel lager is terwijl ze stukken ouder zijn. Het is niet dat je de problemen aantrekt, maar dat je er zelf teveel de focus oplegt. Ik denkt dat hij dat bedoeld, mede gezien door zijn opmerking ” ook in andere posts van je”. Kan ook zijn dat je dit soort gebeurtenissen belangrijker acht voor jou dan andere mensen dat voor hunzelf vinden. Maar dan ga ik teveel de psycholoog spelen en dan moet ik als IT-er niet doen
 
Laatst bewerkt:
Rustig, rustig, Breath in, Breath out.
Respect voor wat je gedaan hebt en tot waar je gekomen bent.
@Pietje1975 zegt het misschien een beetje rottig, maar is het je nooit opgevallen dat de frequentie van de incidenten die jij hierboven beschrijft bij vele mensen veel lager is terwijl ze stukken ouder zijn. Het is niet dat je de problemen aantrekt, maar dat je er zelf teveel de focus oplegt. Ik denkt dat hij dat bedoeld, mede gezien door zijn opmerking ” ook in andere posts van je”. Kan ook zijn dat je dit soort gebeurtenissen belangrijker acht voor jou dan andere mensen dat voor hunzelf vinden. Maar dan ga ik teveel de psycholoog spelen en dan moet ik als IT-er niet doen
Dit dus. Tactisch iets opschrijven is niet m'n sterkste kant. Ik dacht dat ik wel netjes en niet beledigend was....
 
Wederom, heel veel baustelle en files... en verassend weinig rettungsgasse.
Oh ja, ditmaal ben ik er niet tussen blijven staan maar ben ik er gewoon op gepaste snelheid (max 10Km/u verschil tot 50Km/u) tussen door gegaan.
In Nederland volledig legaal maar in Duitsland (nog?) niet... al had de politie die ik verschillende malen voorbij reed er geen probleem mee.

Wordt in Duitsland gedoogd tegenwoordig.. M'n dochter (15,5) is met haar motorrijbewijs (A1) bezig, en de rijschoolhouder geeft het zelf al aan en moedigt het ook aan. De uitleg die zij erbij kreeg, was dat het veel warmer kon worden op de motor, wat o.a. de concentratie niet ten goede komt.. Hierdoor gedogen ze het tegenwoordig (enkel!) op de autobahnen, als er file staat, dat je met gepast snelheidsverschil tussendoor mag
(Is bij een D rijschool waar ze lest).

Maar tandjes, wat een ritten! Jammer van je vele rare ervaringen, maar dank voor je verslag!
 
Wordt in Duitsland gedoogd tegenwoordig
......
(Is bij een D rijschool waar ze lest).
Kijk dat is goed nieuws.

@jbazelmans & @Pietje1975
Helaas is het zo in mijn leven dat er onevenredig veel negatieve dingen mij overkomen.
Dermate zo dat een dag waarbij niks gebeurt bijna het meest positieve is wat mij kan overkomen, een soort van omgekeerde "Guus geluk"

Als het alleen verkeersdingetjes waren geweest dan zou het inderdaad duidelijk aan mij liggen, handelingen etc, ik ben immers altijd betrokken.
Maar het betreft voornamelijk niet-verkeers dingen waar het zich in uit, dingen waar ik zelf geen invloed op heb....
De verkeersdingen, iemand die bij jou achterop rijd terwijl jij stil staat bij een rood verkeerslicht kan je moeilijk aan mijn handelen afschrijven, zijn dan de dingen waar je uiteindelijk hier op het MF over leest.

Om hier meer beeldvorming bij te geven: (Niet motor gerelateerd)
Handboogschieten, ik ben begonnen als Recurve (Olympische klasse) maar wilde wedstrijden schieten in een team, bij de studentenvereniging waar ik zat kon dat niet. Dus overgestapt naar een burgervereniging, die hadden veel Recurve teams.
Echter na mijn overstap was er maar 1 recurve team die wedstrijden wilde gaan schieten, waar ik onderdeel van werd, helaas hadden we 2 niet-functionerenden team-leden waarbij die 2 (van de totaal 4) het af lieten weten zelfs maar aanwezig te zijn bij wedstrijden.
Individueel dat jaar nog "prins" van de vereniging geworden in de Recurve klasse... (1 na beste recurve schutter van de vereniging)
Het jaar daarop heb ik mijn Recurve weg gedaan en ben ik Compound (Amerikaanse jachtboog) gaan schieten. want het jaar daarvoor waren er daar veel teams van.... met mijn overstap waren er nog maar 3... en 't werd steeds moeilijker volle teams te maken.

Stijldansen was vervolgens iets wat ik ging doen als ''tegenhanger" van het stilstaan bij Handboogschieten.
Normaal gesproken een sport waarbij er veel dames zijn.....
Mijn beginnerscursus danste ik met een gevorderde dame, die 't jaar erop ging emigreren, dus moest een nieuwe danspartner vinden.
Die leek gevonden te zijn, echter na de vakantie ging dat toch niet door....
Ik blijk te willen dansen bij de enige dansschool met een mannen overschot?

School (MBO, Systeem beheer), een periode waar ik nog veel ziek was.
Voortgang blokkerend project, Projectgroep die mij eruit gooiden omdat ik ziek was.
Uiteindelijk betreffende project (3 maanden tijdspan 4 personen werklast) in mijn eentje herkanst in 1 maand tijd.
Stage, door stage bedrijf in een (vochtige) loods gedumpt om zonder begeleiding oude (antieke) hardware te "testen" en 't magazijn op te ruimen. Hier melding van bij school gemaakt dat het geen gepaste Systeembeheer stage was. Betreffende stageperiode op het eind opnieuw moeten doen.

School (HBO Technische informatica) een periode waar ik nogsteeds veel ziek was.
Voortgang blokkerende projecten, bij vrienden in projectgroep, kreeg ik gewoon mijn taken en deed ik die.
Daarna een projectgroep met anderen, die schopten mij bij de 1e beste mogelijkheid uit de groep i.v.m. afwezigheid, zij waren te beroerd notulen te maken en mij taken toe te bedelen.
Hierdoor jaar overnieuw moeten doen, in een andere groep met herkansers terecht gekomen. Zelfde verhaal.
Weer een nieuw jaar, dit keer werd ik niet uit de groep gezet echter deed ik al het werk, bij oplevering echter ziek.
Groep heeft oplevering gedaan en gezegd dat ik niks had gedaan, waardoor ik 't overnieuw kon gaan doen.
Een klasgenote heeft dat nog proberen recht te trekken door aan te geven dat ik al het werk gedaan had en mijn groep met de eer ervandoor gingen maar 't vonnis was al gegeven.
Mijn gemaakte voortgang overigens is met die beslissing ook te-niet gedaan gezien het curriculum achter mij aan veranderd was, zitten blijven betekende dus alles (inclusief Propedeuse) opnieuw doen. Ik heb dan ook mijn HBO diploma niet behaald.
 
Laatst bewerkt:
Om dan toch niet motor-gerelateed de psycholgie in te duiken. Ik denk dat je je zelf te veel focussed op de zaken die niet goed gaan. En dat je daardoor het gevel hebt dat bij jouw de dingen altijd negatief uitpakken, terwijl dat bij de res van de mensen nit zo is. Ik heb hetzelfde met een vriend van mij gehad. Die had het ook alleen maar over de zaken die niet goed gingen. en dat hij daardor zo'n kut leven had. toen heb ik hem eens laten opsommen wat er dan allemaal gebeurde waardor hij dacht dat het zo kut was. alle zaken die hem overkwamen ware mij oo overkomen. Maar ik vind nog atijd dat ik een leuk leven heb. Ik denk dat ik veel meer op de positieve dingen focus en de negatieve zaken op de achtergrond zitten. Hij is toen ook zo gaan denke (is een proces) en sinddien gaat het beter met hem.
Als ik ht zo hoor lijkt het mij dat dit bij jou ok het geval kan zijn. Maar focus je eens op de positieve zaken, en dan vooral op je successen. Want die zijn er genoeg. Maar je moet ze wel willen zien.

Weer terug on-topic: Wel een leuke toer, zo dwars door Europa in drie dagen
 
Laatst bewerkt:
Vond ik ergens dat ze in Oostenrijk strenger gaan controleren op tol/vignet ontduikers op alle sluiproutes tenzij je kon aantonen dat je daar lokaal moest zijn. (Boete €240 ofzo.)
Nah, zal wel niet toch? Nou... de dag begon goed want toen ik Oostenrijk via zo'n sluiproute binnen reed zag ik al een boel politie rondrijden.
Hier en daar ook een auto met, naar het leek vakantiegangers, aan de kant met politie erbij.
Ja voor die €5,60 voor 10 dagen voor motor leek het mij een goede beslissing.... of ik nou de autobahn op ging of niet.
Dus voor de snelweg moet je een vignet kopen maar als je geen gebruik maakt van de snelweg en dus geen vignet koopt kun je alsnog een boete krijgen? Da's best apart.
in de bergen kwam ik voor het eerst een paar motor rijders tegen die dezelfde richting op gingen... (Duitsers, Oostenrijkers en een paar Italianen)
En een voor een ging ik ze berg op (bijna) allemaal voorbij, let wel niet als een "idioot" maar wel op tempo waarbij ik er voor zorgde dat ik zelf geheel binnen mijn weghelft bleef. Om vervolgens naar beneden weer door een aantal van die motorrijders ingehaald te worden en dan zie je dat zij toch best vaak nog beide weghelften nodig hebben....
Dit heb ik zelf ook wel gehad, dat bergop zoveel lekkerder was dan bergaf, op bochtige wegen. Dat komt doordat je bergop je snelheid heel mooi kunt regelen zonder eigenlijk de rem te hoeven gebruiken. Bergaf is dat net wat anders. Ik vond het toch zonde want je rijd niet alleen maar bergop! Toen ben ik me gaan concentreren op het bergaf rijden: strakke lijnen buiten-binnen-buiten (wel op eigen weghelft natuurlijk), zo min mogelijk remmen en indien nodig met tegensturen de motor wat platter de bocht in drukken. Dat had resultaat want sindsdien reed bergaf net zo leuk als bergop en de voorband wordt ook nog mooi rond gereden. :)
Wat me op de terugweg voornamelijk opviel was dat, zodra je stuk met whatever snelheidslimit in reed, er zich vrij weinig mensen aan hielden, voornamelijk in Duitsland.
Het viel mij juist vaak op dat zeker Duitsers zich behoorlijk strak aan de snelheidslimiet houden, zeker bij baustelle en dergelijke.
 
Het viel mij juist vaak op dat zeker Duitsers zich behoorlijk strak aan de snelheidslimiet houden, zeker bij baustelle en dergelijke.
Zekers! Voor zover ik weet geldt in een baustelle hetzelfde 'regime' als binnen de bebouwde kom tegenwoordig. 20km te hard en je bent je rijbewijs kwijt + punten in Flensburg.. En ze staan regelmatig te flitsen op dat soort plekken..

herstel;
Wenn ein Fahrer mit 20 km/h über der vorgeschriebenen Geschwindigkeitsbegrenzung in Baustellen auf der Autobahn unterwegs ist, muss er bereits ein Bußgeld von 60 Euro löhnen. Ab 21 km/h wächst die Summe bereits auf 100 Euro und einen Punkt in Flensburg. Ab 41 km/h außerorts und 31 km/h innerorts muss mit einem Fahrverbot gerechnet werden.
 
Laatst bewerkt:
Dus voor de snelweg moet je een vignet kopen maar als je geen gebruik maakt van de snelweg en dus geen vignet koopt kun je alsnog een boete krijgen? Da's best apart.

Dit was een bericht van 2019, over het afsluiten van afslagen, tegen file sluipverkeer. Wat ik zo 1.2.3 kon vinden.

Had toen ik in Bad Reichenhall zat ergens een up-to-date artikel (op lobby-hotel computer) gelezen wat dezelfde strekking had maar dan echt gericht op anti-sluipverkeer/tol ontduikers, waardoor ik de conclusie trok dat ik 't waard vond die 6 euro te betalen voor een vignet ook al zou ik er (volgens planning op dat moment) geen gebruik maken van.

Het viel mij juist vaak op dat zeker Duitsers zich behoorlijk strak aan de snelheidslimiet houden, zeker bij baustelle en dergelijke.
Dit ben ik normaal ook gewend... echter op mijn terugweg was daar amper sprake van...
 
Dit was een bericht van 2019, over het afsluiten van afslagen, tegen file sluipverkeer. Wat ik zo 1.2.3 kon vinden.

Had toen ik in Bad Reichenhall zat ergens een up-to-date artikel (op lobby-hotel computer) gelezen wat dezelfde strekking had maar dan echt gericht op anti-sluipverkeer/tol ontduikers, waardoor ik de conclusie trok dat ik 't waard vond die 6 euro te betalen voor een vignet ook al zou ik er (volgens planning op dat moment) geen gebruik maken van.
Helder, verstandig om het dan maar gewoon aan te schaffen inderdaad.
Toch vind ik het raar om direct van sluipverkeer te spreken en 'ontduikers'.
In Frankrijk heb je bijvoorbeeld voor de snelwegen peage/tol, om snel van A naar B te rijden. Wil je daarvoor niet betalen dan pak je de route nationale, wat wij provinciale wegen zouden noemen. Gaat minder snel en ook door de bebouwde kom en zo. Duurt wat langer maar wellicht nog veel mooier om te rijden ook. Met het Oostenrijkse verhaal lijkt het alsof je een boete riskeert als je van de oostenrijkse 'route nationale' wil genieten. Maar ik heb me er niet in verdiept dus misschien is het in Oostenrijk gewoon anders geregeld. :)
 
Leuk verhaal, veel kilometers in weinig dagen, één klein tipje op zo een trip "Nicht Ärgern, nur wundern"
 
Terug
Bovenaan Onderaan