Redalert Delta Alarm uitschakelen

21 mei 2006
242
0
Oosterhout
Ik heb een Red alert delta alarm op mijn Gixxer zitten. Schijnt een manier te zijn om hem toch te starten als ie niet uit wil met de afstandsbediening. Maar ik heb allemaal zwarte kabels. Dus wie kan mij vertellen hoe ik de dubbele startonderbreker kan omzeilen. Welke kabels moet ik doorlussen?
 
welke draadjes je moet doorverbinden?
dit is niet de informatie die de meeste mensen openbaar op het net willen hebben.

meestal moet je in je alarm een code ingeven voor als je alarmafstandbediening niet zou werken.
die kun je dan met behulp van je contact weer invoeren.
bv: je code is 1543.
alarm af laten gaan.
wachten tot alarm stopt
direct daarna contact aan.
1 piepje contact uit
contact aan: 5 piepjes : contact uit.
enz. enz.

daarna heb je 30 sec om de motor te starten.

zo werkt het in ieder geval bij mijn datatool alarm, en bij meerdere merken.

als je het alarm compleet wilt uitschakelen zul je die zwarte draden moeten volgen
en kijken op welke stekker die uitkomen.
bij de dealer kun je de adaptorstekker krijgen die er origineel op zit als de motor vanuit
de fabriek komt.

ikzelf heb deze stekker altijd bij me als ik wat verder weg ga (standaard in de tanktas)
 
Laatst bewerkt:
Kabels vanaf alarmkastje volgen tot je bij de onderbroken kabels uitkomt.
Die hebben wel verschillende kleuren,
en kun je dus makkelijk doorverbinden.

Volgens mij moeten de kabels van het alarm trouwens ook verschillende kleuren hebben.

En, je kunt het alarm ook uitschakelen met het contactslot,
Contact aan, en meteen weer uit.
Het LEDje knippert, na x knippers contact aan en weer uit.
Dat herhalen tot je de pincode hebt ingevoerd.
Of zoiets.


Volgende keer misschien toch ook de afstandsbediening meenemen?
 
welke draadjes je moet doorverbinden?
dit is niet de informatie die de meeste mensen openbaar op het net willen hebben.

meestal moet je in je alarm een code ingeven voor als je alarmafstandbediening niet zou werken.
die kun je dan met behulp van je contact weer invoeren.
bv: je code is 1543.
alarm af laten gaan.
wachten tot alarm stopt
direct daarna contact aan.
1 piepje contact uit
contact aan: 5 piepjes : contact uit.
enz. enz.

daarna heb je 30 sec om de motor te starten.

zo werkt het in ieder geval bij mijn datatool alarm, en bij meerdere merken.

als je het alarm compleet wilt uitschakelen zul je die zwarte draden moeten volgen
en kijken op welke stekker die uitkomen.
bij de dealer kun je de adaptorstekker krijgen die er origineel op zit als de motor vanuit
de fabriek komt.

ikzelf heb deze stekker altijd bij me als ik wat verder weg ga (standaard in de tanktas)


Bij dit alarm werkt het niet met piepjes maar met een LEDje.
Maar verder redelijk hetzelfde.

En de kabels van het alarm komen niet in een steker samen,
maar worden echt aan de originele kabel gesoldeerd waar deze doorgeknipt is.
Netjes weggewerkt in de kabelboom, en niemand die erbij komt.
 
Die koop is toen niet door gegaan. Heb 't alarm al een tijdje, maar ik heb er al verschillende keren problemen mee gehad. Maar er is toch een manier om 'm op de stekker door te lussen. Alleen moet ik wel weten welke aansluitingen ik dan moet hebben. De kabels volgen is een slechte optie, want de zwarte draden zijn omwikkeld met vulkanisatieplakband en dus niet te volgen.
 
Ondanks het feit dat het probleem al is opelost wil ik toch nog even reageren

Wees aub super-discreet met dit soort info, ik zou niet graag zien dat het dievengilde dankzij de tips die hier te lezen zijn mijn bike mee kunnen nemen!

Wim
 
Terug
Bovenaan Onderaan