Zelf nu voor de tweede keer de boel losgehaald in 2 jaar tijd. En ik zie dit euvel bij meerdere andere Honda rijders.
Daarom een How- To op dit gebied.
Euvel: Richtingaanwijzers gaan niet aan na opzijdrukken van het knopje. Soms doen ze het wel, maar pas na een paar seconden, of het knopje zelf gaat heel stroef.
Wat hebben we nodig?
- Korte schroevendraaier (kruiskop)
- Iets om mee te peuteren (Bv fittingschroevendraaiertje).
- Doekje , keukenrol of wc papier.
- Spuitvaseline en WD40.
Goed.
Je begint met het stuur helemaal naar links te draaien als het dat al niet stond.
Nu heb je ruimte om met de korte schroevendraaier onder de behuizing van de RAW schakelaar te komen.
Er zitten twee schroeven. 1 aan de voorkant en een aan de achterkant van de onderkant.
Let op, er is een langere en iets kortere schroef, beiden met een ringetje.
Onthoud welke schroef waar uit komt, en verlies de ringetjes niet.
Nu kun je de twee helften scheiden van elkaar. Dit kan een beetje vast zitten na de jaren. Wees voorzichtig, er zit bedrading van de bovenste naar de onderste helft.
Je kunt nu de ring rechts van de behuizing wegschuiven met wat morrelen.
Het is een beetje friemelen en draaien, maar je kunt de bovenste helft wel wegklappen uiteindelijk, ik had hem naar beneden toe geklapt tussen stuur en koppelingshendel door.
Nu kun je in de schakelaar kijken. Ik heb de schakelaar zelf niet verwijderd, maar dat zou je ook kunnen doen.
Er zat oud vet, met zand en stof, dat de schakelaar stroef liet lopen. Ik heb er een 'dotje' WD40 op gespoten. Daarna met toiletpapier de boel schoongeveegd.
Hierbij ook even de RAW schakelaar naar links en rechts houden bij het vegen, je ziet vanzelf waarom.
Alles schoon? Dan een spuitje vaselinespray erop. Wederom ook een spuitje met de schakelaar naar links, en naar rechts, dan raak je alle vlakjes.
Er zijn vast mensen die bij contactspray zweren, maar voor mij volstond dit.
Als het schoon en ingevet is kan het weer in elkaar. De bovenste helft van het huisje kun je er makkelijker op krijgen als je het huisje wat naar links schuift.
Hier nog n foto van schuin onderaf.
Je zult zien dat de helften niet mooi aansluiten, dat komt omdat er een nokje zit.
Het nokje van het schakelaarhuisje valt precies in een gaatje in het stuur.
Dat zit helemaal tegen de rubber handgreep aan. Het huisje dus helemaal naar links en wat draaien/schuiven dan voel je dat t er in valt.
LET OP! de schroeven zijn van een verschillende maat. Doe de juiste schroef in het juiste schroefgat, anders krijg je net als mij dat je hem zo door het huisje heen draait
Bij mij werkt t weer prima nu. Hoop dat t bij jullie ook gaat helpen!