reinhoud
MF veteraan
Heren;
Ik heb een ongeluk gehad met mijn GS1000, frame krom. Ben bezig met een ander frame.. Ik heb geen idee of ik er wat aan ga doen, maar be toch nieuwsgierig
Maar... nu ik toch opnieuw moet beginnen..
Die ouwe GS1000 had een geweldige rechtuit stabiliteit, ik had er een USD voorvork en een achterbrug van een Bandit1200 in zitten, en als je hem een bocht in duwt dan ging ie (voor een GS1000) wel aardig.
Mijn maat heeft een GSXR750 uit 2006, en hoe vaker ik op dat ding rijdt, hoe fijner ie stuurt. Ik krijg dat ding sneller door een bocht dan mijn GS1000.
Hij heeft ook een CBR1000rr uit 2012, ook een fijn ding om op te rijden.
Waar ik woon is het erg bochtig, dus een goed sturende motor is niet zo'n gek idee.
Hoe steiler de voorvork, hoe scherper de motor stuurt, zo ver ik weet..
De GS1000 heeft een rake van 28 graden, zo ver ik kan vinden, de GSXR en de CBR zo rond de 23.5 graden (gemiddeld)
Is het echt zo ''simpel'' dat als ik de voorvork een paar graden steiler zet dat ie gelijk een stuk scherper stuurt? Of komt er meer bij kijken? Motor weegt 243kg.
De GS1000 heeft nog nooit gehad dat het stuur heen en weer begint te klapperen als ik hard op trek, dat zou ik graag zo houden.
Wielbasis heeft ook best wat invloed lijkt me? Ik probeer echt geen SS van de GS te maken!
Iemand die mij wijzer kan maken?
Bij voorbaat dank.
Ik heb een ongeluk gehad met mijn GS1000, frame krom. Ben bezig met een ander frame.. Ik heb geen idee of ik er wat aan ga doen, maar be toch nieuwsgierig
Maar... nu ik toch opnieuw moet beginnen..
Die ouwe GS1000 had een geweldige rechtuit stabiliteit, ik had er een USD voorvork en een achterbrug van een Bandit1200 in zitten, en als je hem een bocht in duwt dan ging ie (voor een GS1000) wel aardig.
Mijn maat heeft een GSXR750 uit 2006, en hoe vaker ik op dat ding rijdt, hoe fijner ie stuurt. Ik krijg dat ding sneller door een bocht dan mijn GS1000.
Hij heeft ook een CBR1000rr uit 2012, ook een fijn ding om op te rijden.
Waar ik woon is het erg bochtig, dus een goed sturende motor is niet zo'n gek idee.
Hoe steiler de voorvork, hoe scherper de motor stuurt, zo ver ik weet..
De GS1000 heeft een rake van 28 graden, zo ver ik kan vinden, de GSXR en de CBR zo rond de 23.5 graden (gemiddeld)
Is het echt zo ''simpel'' dat als ik de voorvork een paar graden steiler zet dat ie gelijk een stuk scherper stuurt? Of komt er meer bij kijken? Motor weegt 243kg.
De GS1000 heeft nog nooit gehad dat het stuur heen en weer begint te klapperen als ik hard op trek, dat zou ik graag zo houden.
Wielbasis heeft ook best wat invloed lijkt me? Ik probeer echt geen SS van de GS te maken!
Iemand die mij wijzer kan maken?
Bij voorbaat dank.