Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

Er zijn sowieso enkele aanpassingen die je “moet” doen. Ik zou het lijstje even op moeten zoeken.
Hier de updates die je moet hebben om de Daytona betrouwbaar te houden.
Er zijn meerder updates doorgevoerd door Triumph zelf en ook een aantal door de gebruikers (race teams).


Update 1:

Carterpan pakking , deze is ervoor om de olie achter in het carter te houden als je hard remt (wat je op het circuit doet natuurlijk). Met de oude pakking, dan het zijn dat de olie pomp kortstondig geen olie aanzuigt. Funest voor het blok natuurlijk. De juiste pakking is standaard vanaf bouwjaar 2010. Hier heb je de link:

06-08 D675 Oil pan gasket update (calling MacBandit)


Update 2:

De olie dip-stick. De eerste type olie dip-stick is te lang. Hierdoor zijn de indicatie punten van je olie niveau ook lager. Dit resulteert in een standaard laag olie niveau, zie link:

Oil level dip stick old and new (je moet de korte versie hebben, dus even opmeten welke je hebt)


Update 3:

De eerste type spanningsregelaar is ook een euvel waar Triumph een update voor doorgevoerd heeft. Dit type kan soms in 1 keer niks doen. Bel je Triumph dealer en geeft je frame-nummer door, zij kunnen je vertellen of deze al doorgevoerd is. Zo niet dan wordt die door Triumph gratis vervangen.



Update 4:

De oliekoeler, dit is een zwak punt van het blok. Deze behuizing wil nog wel een scheuren en dan heb je een combi van olie en koelvloeistof op de baan en onder je achterwiel. Gegarandeerd een crash tot gevolg. Op de eerst foto in deze link zit de olie koeler zoals je hem nu eronder hebt zitten.

Dedicated oil cooler options?

Deze kun je door 2 soorten vervangen

Deze:

Security measure (volgens mij is dit de goedkoopste op dit moment)


Of door een puntradiator (google even Triumph 675 oil cooler) die nog onder je koelwaterradiator past.

De eerste optie is een stuk goedkoper, maar de puntradiator koelt beter. Zoals circuitdagen rijden is de eerst ook gewoon een goede optie. De slangen die je vanaf je radiator en je oliekoeler komen, kun je dan afdoppen, ben je dus niet meer nodig.


Update 5:

De hydraulische ketting spanner. Deze wil nog wel eens van spanning afgaan. Dan hoor je dit:


De vervanger wat in het filmpje ziet is voor op straat prima. Maar voor op het circuit heb je deze nodig:

http://jaramoto.eu/nokkenaskettingspanner-triumph

Let op, de handmatige kettingspanner moet wel van Ape zijn (zoals deze in de link) Als de ketting weer begint te rammelen kun je hem handmatig bij stellen. Heb het pdf om de nokkenasspanner te vervangen op mijn werk, zal hem je morgen sturen.


Dit zijn wel de updates die je moet doen om je Triumph goed te houden voor op het circuit. Als je een beetje handig bent, kun je dit gewoon allemaal zelf doen. Wat ook belangrijk is, hou je aan de voorgeschreven Torque-waardes. Vooral voor motorblok, voorvork (met name triple clamp en clipons), vooras en achteras ivm wiellagers die kapot gaan door te strak het allemaal aan te trekken. In deze link staat oa een werkplaatshandboek voor de Triumph 675, kun je zo downloaden, dan heb je alle torque-waardes voor hand.
Triumph Street Triple topic deel 23
@tripler79 heeft de copyright rechten:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan