Racen of vrij rijden op een NAKED

Iemand nog een tip, tegen het gevoel dat je van je motor af gaat glijden? Ik heb voor mijn gevoel heel matig contact met de tank met het buitenste been, krijg niet het idee dat ik daar mij tegen schrap kan zetten om aan de andere kant er af te hangen namelijk :')
Is je zadel niet te glad? Een goed en stroef contact met je zadel is hiervoor heel belangrijk. Andere punt is positie van de voetsteun en voeten.
 
Is je zadel niet te glad? Een goed en stroef contact met je zadel is hiervoor heel belangrijk. Andere punt is positie van de voetsteun en voeten.
Leren overall Neem ik aan?
Onderhoud je die met leervet o.i.d.?
Als je pak glad is, dan heb je ook minder grip op je tank.
Glij je ook over je zadel, of heb je alleen geen grip op je tank?

Leren overal idd, maar ik bedenk me net dat het stuk waar ik contact maak met de tank een stretch stuk is :') dat geeft natuurlijk geen houvast

Zadel is opnieuw overtrokken met een stuk grippy materiaal

Voetsteunen moet ik nog even naar kijken, zijn wel al wat hoger dan origineel
 
Leren overal idd, maar ik bedenk me net dat het stuk waar ik contact maak met de tank een stretch stuk is :') dat geeft natuurlijk geen houvast

Zadel is opnieuw overtrokken met een stuk grippy materiaal

Voetsteunen moet ik nog even naar kijken, zijn wel al wat hoger dan origineel
Zou kunnen dat hoger niet percee beter is als je lange benen heb, mooiste is volgens mij als je met je hiel op je buistenste step staat, en je bovenbeen vlak op je zadel ligt.

Ben daar zelf ook nog naar aan het zoeken, disndag i.i.g. wat proberen met de hoogte van mn steppen. Vriend van mij heeft wat adaptertjes gesneden👍🏻

IMG_20220826_211711.jpg
 
ik heb juist last van korte benen, en als ik jouw beredenering zou volgen zouden mn voetsteunen dus eigenlijk nog wat hoger mogen zijn.. ff zien hoe ik dat ga fixen
 
Mijn redenering zou zijn dat je niet bij je steppen kan, dan trek jeje hiel los van je step. Ik heb althans zoiets gehad vorige keer op Assen.

Hoe zien anderen dit? Zoals ik al zei, begin zelf net met t verstellen van.. heb er dus niet veel kaas van gegeten😋
 
Mijn redenering zou zijn dat je niet bij je steppen kan, dan trek jeje hiel los van je step. Ik heb althans zoiets gehad vorige keer op Assen.

Hoe zien anderen dit? Zoals ik al zei, begin zelf net met t verstellen van.. heb er dus niet veel kaas van gegeten😋
Op welk moment zit je ubehaubt met je hiel op de voetsteun/step? :?
 
Buitenbeen zou op i.i.g.niet je tenen moeten staan zegt men😋
Ik weet niet wie men is…. Maar hoe druk JIJ met je hiel op het buitenste stepje…?
Door met de bal van je voet op het stepje te staan kun je de hiel naar binnen draaien
waardoor je kunt bewegen vanuit je heupen en bovenlichaam.

In de MotoGP hangen ze er zo ver naast dat ze die afstand niet meer hebben,
daar zitten sommige rijders idd met de hiel op het stepje.
Zij kunnen de motor niet meer rechtop zetten vanuit hellingshoek vs druk op
het buitenste stepje, dat kunnen ze oplossen door gas tegeven waardoor de motor
weer overeind komt.

Ik zie incidenteel wel mensen op het circuit die met de hiel
op het stepje rijden; hun laarzen zijn aan de voorkant kapot doordat ze continue de
neus over het asfalt schuren….
 
Dit?

Deze zat in mijn sessie laaste keer op Assen, zelf let ik er al heel lang op om dit niet meer te doen omdat lang geleden op straat mijn voet is dubbelgeklapt omdat die op de grond kwam in een bocht, ik reed toen op Nike's omdat ik alleen even de stad in ging. 8)7

kghkvb.jpg
 
Dit?

Deze zat in mijn sessie laaste keer op Assen, zelf let ik er al heel lang op om dit niet meer te doen omdat lang geleden op straat mijn voet is dubbelgeklapt omdat die op de grond kwam in een bocht, ik reed toen op Nike's omdat ik alleen even de stad in ging. 8)7

Bekijk bijlage 1797858
Troy Corser geeft instructies om met de hakken op de step druk te geven.
Wat er nu over hiel gepraat wordt. 8)7
Maar Superbikes en MotoGP fietsen hebben veel hogere voetsteunen.

Ik heb voor een Aprilia 125 ook gefreesde schetsplaten om het geheel omhoog te brengen.

Dan kan je met de hakken op de step rijden
Bij standaard motoren niet.
De hakken zet ik op de openbare weg ook al twintig jaar niet meer op de step bij bochtenwerk.
Altijd met de bal van de voet. :P
Daar ben ik wel aan het leren om onderweg te ontspannen. ;)
 
Ik gebruik de verkeerde term, jezus😂

Met je hak tegen de step aan, holte van je voet? dat bedoelde ik, en uiteraard niet met je binnenvoet, met het buitenbeen.
Je voet i.i.g. zo positioneren dat je met je buitenste been je motor rechtop kan duwen.

Life at lean en Alberto Naska gaven er vgm wel mooie uitleg over
 
ik heb juist last van korte benen, en als ik jouw beredenering zou volgen zouden mn voetsteunen dus eigenlijk nog wat hoger mogen zijn.. ff zien hoe ik dat ga fixen
Met korte benen inderdaad je stepjes lekker hoog zetten. Ik heb zelf redelijk lange benen maar op het circuit moeten bij mij de stepjes ook hoog maar dan juist wat verder naar achter
 
Heeft er nog iemand tips voor mijn lichaamspositie op een naked. Op de foto’s te zien raak ik mijn slider vrij vreemd.
 

Bijlagen

  • 5D33C8C4-DF63-43A1-98C6-4FB7ADBCD0DF.jpeg
    5D33C8C4-DF63-43A1-98C6-4FB7ADBCD0DF.jpeg
    65,4 KB · Weergaven: 84
  • F38F83A2-DEF9-4E76-9286-64F60CDB3702.jpeg
    F38F83A2-DEF9-4E76-9286-64F60CDB3702.jpeg
    158 KB · Weergaven: 86
@Tjokke84 Niet heel moeilijk, kijk eens naar de gene achter je.
zo`n houding is met breed stuur ook gewoon aan te nemen.
hoe van je sliders is weer afhankelijk welke hoek je knieen maken en de lengte van je benen.
 
@Tjokke84 proberen voeling te houden met je tank in de bochten, bovenlichaam rond de tank en binnenkant elleboog van de buitenste arm. Is wat makkelijker op een racemotor maar lukt ook wel op een naked. Hoewel ik zelf ook niet het beste voorbeeld ben, probeer ik deze info uit een lessenreeks toch zo goed mogelijk toe te passen.
 

Bijlagen

  • Superduke Corix 15 aug (2) (Medium).jpg
    Superduke Corix 15 aug (2) (Medium).jpg
    147,3 KB · Weergaven: 51
Dit weekend weer met de street triple op Mettet gereden: Motoren en Tourisme dag via Mertens School.
Ondanks slechte voorpellingen toch 3 droge sessies gehad. Was de 3de keer circuit met de Street en begin me er echt goed op te voelen.
Ronde tijden ook weer een beetje beter vergeleken met vorige keer Mettet: 1:28. Slow en steady! :')
Wel voor de eerste keer mijn laars aan de grond gereden, was wel schrikken.
Ik zet de bal van de binnenste voet echt aan de buitenkant van het stepje (wat volgens mij zo hoort). Maar de laars raakt eerder de grond dan het stepje zelf.
Ik ga dus mijn houding toch wat moeten aanpassen.

Of Daytona rearsets erop schoeven, die staan wat hoger.
En wie weet, zit er dan ooit nog eens een kneedown in!

1663059061783.png


PS: Zaterdag ook een vreselijk ongeval gebeurd, iemand zich verremd op het rechte stuk. Hoge stoppie en uiteindelijk frontflip.
Vermoedelijk de motor op zich gekregen, want hij bewoog niet meer. 2 ambulances en 2 MUG's waren er nodig. Ik denk dat ze zelfs gereanimeerd hebben... Na 50 min hebben ze hem toch kunnen meenemen richting ziekenhuis.
Dat zet je toch weer even met de voeten op de grond. Ik ben vaak gefrustreerd dat ik niet sneller ben, dat men leer curve niet stijl genoeg is, dat ik teveel aan de risico's denk, etc.
Maar als je op het einde van de dag je motor op de aanhangwagen kan duwen en wat bier kunt drinken, is het verdorie een topdag geweest!! -O-
 
Iemand vandaag nog een rondje aan het wagen ?
Bekijk bijlage 1801594
Staat de pitbox nou helemaal blank?!

Maar als je op het einde van de dag je motor op de aanhangwagen kan duwen en wat bier kunt drinken, is het verdorie een topdag geweest!! -O-
En zo is het!
Dat soort gebeurtenissen maakt op mij ook altijd wel indruk. Relativeert toch weer effe.

Je houding kan nog wat beter inderdaad, meer verzitten. Dan komt die kneedown vanzelf.
 
als je een luchtbed hebt niet zon punt, heb je zon opgevoerde yogamat.. tsja..
 
Terug
Bovenaan Onderaan