R6 gestolen in Woerden -terug met schade, advies?

'R6 gestolen in Woerden' > 'R6 gestolen in Woerden -terug met schade, advies?'

Klinkt spannend :) Ik neem aan dat het de politie was die deze achtervolging deed en niet jij met een honkbalknuppel? ;)

Gelukkig dat hij terecht is!! Hoop dat de schade mee valt... en inderdaad.... alles claimen op de verdachte! (hoop dat dat werkt).

En een deurwaarder inschakelen die werkt op basis van no cure no pay om de verdachte te plukken als ie tot vergoeding van de schade veroordeeld is, zodat ie nog jaren achtervolgt wordt! Dat laatste (de veroordeling tot schadevergoeding) moet je eerst nog maar voor elkaar zien te krijgen trouwens in dit kromme k*trechtssysteem ;(

Heren, allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor het opletten de afgelopen weken. Mijn motor is na een achtervolging op de A27/A6 terug gevonden. Helaas wel met schade. Ik heb hem nog niet gezien. De verdachte is aangehouden. Meer info volgt! Iemand nog tips???

Thanks
Goed nieuws dat ze de dader te pakken hebben (als het hem/haar ook is uiteraard).
Vervelend voor de schade, maar als je voor diefstal verzekerd bent, word dat dan niet vergoed??

Als je voor diefstal verzekerd bent (allrisk of wa-extra) , hoef jij je nergens druk om te maken, dan betaalt de verzekering de schade aan je en verhaalt die op zijn beurt op de dader.
Ben je alleen wa verzekerd, dan kun je via de aangifte jezelf "civiel partij stellen". Dat betekent dat de rechter de schade tot een bepaald bedrag (ik dacht 1500 Euro) in het vonnis meeneemt. De dader wordt dan veroordeeld tot het betalen van de schade.
Valt de schade hoger uit, dan zul je dat hogere bedrag afzonderlijk via een civiele procedure bij de dader noet halen. Ben je rechtsbijstand verzekerd, dan neemt de verzekering dat klusje van je over.

Alle andere opties, zoals waarborgfonds etc. zijn niet van toepassing.

Het schijnt dat je midden in de nacht in je korte broek, zonder helm en met een scheef vast getyript kenteken plaat, die je van een BMW uit houten hebt gestolen redelijk opvalt. Als je er daarna met 200+ vandoor gaat raak je de 1e politieauto wel kwijt! Vervolgens is hij dmv 2 andere politie auto's staande gehouden door de snelweg te blokkeren. Vandaag de hele dag bezig geweest met verzekering, politiebureau e.d.

Was ik het maar met een honkbal knuppel!! Mijn algemene vooroordeel is vandaag eens te meer bevestigd

Gelukkig ben ik WA+ verzekerd, betekend dit dan dat ik de schade gewoon kan laten maken want de verzekering die wist het nog niet zeker, er moest eerst een expert komen kijken en dan zouden ze gaan beslissen wat er gaat gebeuren. Tips zijn nog steeds meer dan welkom.

Laatst bewerkt:
Bij WA+ is als het goed is de diefstalschade verzekerd.

Heftige achtervolging. Enerzijds vind ik het erg jammer dat ie niet onderuit is gegaan. Tegelijkertijd vraag ik me af hoe je in godsnaam met 200 km/u kan rijden zonder helm op je bolletje? Niet echt een pretje voor je ogen.

Je moet de schade laten bepalen door een schade expert van de verzekering. Het is je aan te raden een goeie garage er bij te zoeken die voor jou probeert er zoveel mogelijk uit te halen. De verzekering zal zo goedkoop mogelijk proberen uit te komen, een monteur kan dan zeggen van "jah als dit een klap gehad heeft dan is dit ook kapot etc."
Dan kom je op een gegeven moment op dat punt dat als de schade hoger wordt dan de dagwaarde dat de verzekering zegt "koop maar een nieuwe" en dan krijg je dus minder dan het eventueel zou gaan kosten om je motor weer volledig op te knappen.

Ik weet niet wat voor schade het is? Ik zou zelf even overleggen met de garage waar je een bekend gezicht bent, want dan kun je met hem overleggen wat de opties zijn en wat je eventueel zou willen. Je hebt als je het niet eens bent met de taxatie de optie om een onpartijdige schade expert nogmaals naar de motor te laten kijken, maar dat is dan wel voor eigen kosten. De verzekering handelt verder de zaken met de verdachte af (of niet, maar jij krijgt gewoon geld).

Succes in ieder geval met de afhandeling. Bekijk ook even hoeveel het zou kosten om dezelfde fiets nog een keer te kopen. Een gestolen fiets rijdt toch anders als je hem terug krijgt.

Je moet de schade laten bepalen door een schade expert van de verzekering. Het is je aan te raden een goeie garage er bij te zoeken die voor jou probeert er zoveel mogelijk uit te halen. De verzekering zal zo goedkoop mogelijk proberen uit te komen, een monteur kan dan zeggen van "jah als dit een klap gehad heeft dan is dit ook kapot etc."
Dan kom je op een gegeven moment op dat punt dat als de schade hoger wordt dan de dagwaarde dat de verzekering zegt "koop maar een nieuwe" en dan krijg je dus minder dan het eventueel zou gaan kosten om je motor weer volledig op te knappen.

Ik weet niet wat voor schade het is? Ik zou zelf even overleggen met de garage waar je een bekend gezicht bent, want dan kun je met hem overleggen wat de opties zijn en wat je eventueel zou willen. Je hebt als je het niet eens bent met de taxatie de optie om een onpartijdige schade expert nogmaals naar de motor te laten kijken, maar dat is dan wel voor eigen kosten. De verzekering handelt verder de zaken met de verdachte af (of niet, maar jij krijgt gewoon geld).

Succes in ieder geval met de afhandeling. Bekijk ook even hoeveel het zou kosten om dezelfde fiets nog een keer te kopen. Een gestolen fiets rijdt toch anders als je hem terug krijgt.

jup

ik wilde mijn gestolen SV ook niet meer terug, weet jij veel wat ermee gebeurd is... volgas wheely's met koude motor enzo... ze is gewoon verkracht als het ware.

gelukkig was ie dan ook total loss verklaard en kreeg ik dagwaarde (wel op achteruit gegaan).

tikte net kenteken in op rdw.nl en zag dat mn total loss verklaarde motor sinds november gewoon weer rondrijdt met een nieuwe eigenaar... :N vraag me af of de nieuwe eigenaar weet wat er allemaal mee is gebeurd.. (hij was er erg aan toe).

Het schijnt dat je midden in de nacht in je korte broek, zonder helm en met een scheef vast getyript kenteken plaat, die je van een BMW uit houten hebt gestolen redelijk opvalt. Als je er daarna met 200+ vandoor gaat raak je de 1e politieauto wel kwijt! Vervolgens is hij dmv 2 andere politie auto's staande gehouden door de snelweg te blokkeren. Vandaag de hele dag bezig geweest met verzekering, politiebureau e.d.

Was ik het maar met een honkbal knuppel!! Mijn algemene vooroordeel is vandaag eens te meer bevestigd

:X :X :X :X Wat een mongol!

Je belde me net, mooi bericht man! Nu heb je teminste iets om je aan vast te houden! Mocht de dader niet te plukken zijn dan zijn er fondsen die de geleden schade kunnen vergoeden. Ik weet niet of dit ook het waarborgfonds is maar die info zal je vast wel van je verzekering kunnen krijgen. Misschien is schade na diefstal ook wel gewoon gedekt.

Maar hoe kwam die achtervolging nou tot stand dan? Hele oplettende agenten of is hij staande gehouden voor een kleine overtreding en toen door de mand gevallen?

Niet om het een of ander, maar had je dat niet beter aan de telefoon kunnen vragen? ;)

Laatst bewerkt:
Nielz,

Is er inmiddels al meer bekend ? Heb je een idee van de schade ? heb je mss foto's van de motor in z'n huidige staat ?

iig veel suc6 met de afhandeling hiervan.

De motor staat op dit moment bij Goedhart. Vrijdag komt de expert langs. Als ik meer info heb laat ik het jullie weten.

er zijn een aantal personen die er simpel weg van uit gaan dat de verdachte ook degene is die de motorfiets ook heeft gestolen uit de garage.
volgens de Nederlandse krom=recht/recht=krom wetgeving is dit geheel onjuist.
de verdachte is alleen gearresteerd omdat hij op een gestolen motorfiets reed.
nu moet politie/justitie nog maar bewijs krijgen dat hij ook de diefstal heeft gepleegt.
dus als verdachte gewoon blijven ontkennen dat dat niet hebt gedaan, kunnen ze hem daar niet op pakken.
dus kan de 'wet matige eigenaar' (what's in the name) geen schade verhalen.

zoals de zaken er nu voor staan.
de verdachte heeft rechten en is binnen de kortste keren vrij gelaten, maar de wet matige eigenaar kan voorlopig wachten voordat de motorfiets wordt vrij gegeven en daarna mag hij zelf eerst de schade betalen/herstellen dan valt nog te bezien of hij ook de schade kan verhalen.

er zijn een aantal personen die er simpel weg van uit gaan dat de verdachte ook degene is die de motorfiets ook heeft gestolen uit de garage.
volgens de Nederlandse krom=recht/recht=krom wetgeving is dit geheel onjuist.
de verdachte is alleen gearresteerd omdat hij op een gestolen motorfiets reed.
nu moet politie/justitie nog maar bewijs krijgen dat hij ook de diefstal heeft gepleegt.
dus als verdachte gewoon blijven ontkennen dat dat niet hebt gedaan, kunnen ze hem daar niet op pakken.
dus kan de 'wet matige eigenaar' (what's in the name) geen schade verhalen.

zoals de zaken er nu voor staan.
de verdachte heeft rechten en is binnen de kortste keren vrij gelaten, maar de wet matige eigenaar kan voorlopig wachten voordat de motorfiets wordt vrij gegeven en daarna mag hij zelf eerst de schade betalen/herstellen dan valt nog te bezien of hij ook de schade kan verhalen.

Heling misschien, blijft volgens mij wel redelijk overeind.

Als de nummerplaat van een BMW gejat was en erop vast ge-tie-wrapt zat, dan lijkt mij dat de persoon in kwestie in elk geval 100% op de hoogte was van de diefstal, en dus medeplichtig is lijkt mij (of inderdaad op zijn minst veroordeeld kan worden voor opzettelijke heling ofzo).

Verder is de straf zowieso te laag, ook als hij elke cent zelf moet betalen, bij dit soort klootzakken moet je gewoon net zolang over zijn handen mogen rijden tot ze eraf vallen, aan dit soort types heeft echt niemand iets!

Niet alleen bij dit soort klootzakken. Ook bij andere soort klootzakken.

Laten we maar het beste ervan hopen en dat deze dief verantwoordelijk is voor meerdere diefstallen en ook daarvan een paar motoren worden teruggevonden. En natuurlijk dat ie een mooie straf tegemoet kan zien.

Woerden.. en ik me zo veilig voelen in die omgeving. Goed te horen dat de motor weer terecht is!

Hallo Allemaal,

Ondanks dat Oma tegen me zegt dat dit onderwerp meer dan 14 dagen oud is zou ik jullie toch graag op de hoogte brengen van de afhandeling van mijn diefstal. Zoals ik al eerder verteld had is de motor terug gevonden rondom in de schade. Het totaal bedrag van de schade is getaxeerd op +- 10.000 euro. Gelukkig werd de motor hierdoor Total loss verklaard en begon het gevecht over de dagwaarde. Ik had mijn motor bij Goedhart motoren in Bodegraven gebracht waar ze mij uitstekend hebben geholpen en uiteindelijk ervoor hebben gezorgd dat ik een redelijke dagwaarde heb terug gekregen. Tevens hebben zij in overleg met de expert mij Bos superbike uitlaat eraf gehaald en vervangen voor de originele die ik nog had.

Nu kijken voor een nieuwe motor.. Denk een R6 2006... Helaas eerst nog even verder sparen.

Mochten er nog mensen zijn die interesse hebben in een licht beschadigde superbike uitlaat voor een R6 of een rode Seatcover R6 1999-2002 dan hoor ik het graag. De superbike uitlaat staat ook op marktplaats.

Hoe het met de dader afgelopen is weet ik niet mocht ik hier nog info over krijgen dan laat ik dit weten..

Groeten Niels

Ik hoop dat ze de dader hebben vastgebonden aan twee snelle motoren en 'm over de snelweg hebben gesleept.

Terug
Bovenaan Onderaan