r1 vork in een r6?

ja past. zoek maar eens op www.r6-forum.com en op www.r6messagenet.com

staan zelfs complete how-to's op.
http://www.r6messagenet.com/forums/showthread.php?t=33104&highlight=fork

wat ik even snel kon vinden.
http://www.r6messagenet.com/forums/showthread.php?t=31308&highlight=pics+fork
http://www.r6-forum.com/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=529
http://www.r6-forum.com/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=433
http://www.r6-forum.com/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5413&highlight=r1+fork



de samenvatting: je hebt alleen de R1 voorvork, spatbord en T-stukken nodig. (wiel, remschijven, remklauwen etc passen gewoon) vervolgens laat je de stuurpin (die door je balhoofd steekt) van de R6 uit het onderste T-stuk persen en in het onderste T-stuk van de R1 persen.

de R1 vork is iets korter dan de R6 vork dus je zult je clipons niet meer boven het bovenste T-stuk kunnen plaatsen. dit kan een probleem geven met de rem/koppelingshandles die tegen de kuip aan komen. (als je de clipons wel boven het bovenste T-stuk monteert zal de vork te veel door het T-stuk steken en je motor te ver 'op zijn neus staan')

thats it.


The problem I have with it is not that the R1 forks themselves are not better. They almost certainly are, and you probably can tell the are stiffer. I felt a difference in front end stiffness on the track. The real problem is that the R1 forks are 2in shorter overall compared to the stock R6 forks which compromised the whole package. This necessitates placing the clipons under the triple clamp which requires aftermarket clipons and bodywork modifications, using a 70 series tire, and using all the available fork tube. Even with this the ride height in the front is 12mm under what it should be. This leads to decreased ground clearance and less stability from the front end especially under trail braking and off throttle cornering. The forks may be better, but the bike will handle worse.

If you are looking for stronger brakes with better feel then spend $250 and buy a brembo (or AP) radial master cylinder and spend $100 on stainless steel lines, and you will have a setup better than the stock 05 R6's for much less money than doing the conversion.

If you want a better fork suspension then spend $400-700 and have someone totally rework your forks with onlins/traxxion/racetech valves and springs. That's about what you would spend anyway on this conversion.
 
Laatst bewerkt:
Dat met die clipons kun je oplossen door verhoogde clipons te monteren onder de kroonplaat.

En een voorvork kun je ook nog wel verlengen als het moet.
 
En een voorvork kun je ook nog wel verlengen als het moet.

Dat laatste ben ik wel nieuwsgierig naar, ik wil een R1 vork in een '91er FZR1000 plaatsen, maar de R1 vork is korter.

Hoe kan je dat ding op een VEILIGE manier verlengen? (O ja, CNC-draaien/frezen van onderdelen is geen probleem)

Maak je een langere bovenste afsluitdop ofzo waar je de vork in klemt?? Ik deed dat vroeger bij m'n Honda MT-5 brommertje, maar om dat nou bij een motor van 145PK /230KG te gaan doen......... :?
 
Dat laatste ben ik wel nieuwsgierig naar, ik wil een R1 vork in een '91er FZR1000 plaatsen, maar de R1 vork is korter.

Hoe kan je dat ding op een VEILIGE manier verlengen? (O ja, CNC-draaien/frezen van onderdelen is geen probleem)

Maak je een langere bovenste afsluitdop ofzo waar je de vork in klemt?? Ik deed dat vroeger bij m'n Honda MT-5 brommertje, maar om dat nou bij een motor van 145PK /230KG te gaan doen......... :?

Dat wordt wel gedaan ja, kijk maar naar de Vmax van Niels of de X4 van Hoffer op motor-forum. In het eerste radicale verbouwingen topic staat er wel een en ander over. Ook een Carlo ofzo van Fatlegs of iets dergelijks. Ik denk dat het gedaan wordt zoals jij het beschrijft.

Wat ook nog kan is een kroonplaat frezen die verspringt naar beneden. Als je maar een paar cm lengte moet winnen is dat misschien slimmer. Verhoogde clipons erbij en klaar.

Dat laatste (clipons dus) heb ik zelf ook omdat ik mijn nieuwe vork niet meer kon doorsteken.(RGV250 vork in RF600R) Bij mij was dat voldoende, ik wist dat ook al voor ik er aan begon. Ik heb een setje van Lucas gevondne 2e hands, die kun je tot 60mm verhogen.

En sinds gister zit alles eindelijk passend er in. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan