Qjmotor

beetje off-topic :
Gezien QJ's behandeling van Manuel Gonzalez zouden we geen QJ's meer moeten kopen.
net zoals we geen Tesla's meer moeten kopen, want daar steun je His Donaldness rechtstreeks mee dezer dagen.
Het is voor de Chinezen een beetje alsof je met een band met een hakenkruis rond zou lopen. Al snap ik dat Gonzalez dat ook niet zomaar kon weten. En ik denk ook niet dat Kamala Amerika mooier gaat maken. Daar had ze 4 jaar lang de tijd voor met demente Joe, maar het is nu echt één grote puinhoop.


Maar laten we politiek maar lekker buiten het topic, anders zit het zo dicht. Daarvoor is het Offtopic-subforum.
 
Bekijk bijlage 2063036


Hoi allemaal, ik ben helemaal nieuw hier en überhaupt nieuw in de motorwereld.
Sinds vorige week ben ik de eigenaar van een SRK550 en ik ben erg blij met deze vlotte, behendige motor die ik gekocht heb bij motoport in Almere. Ik zocht een betaalbare, betrouwbare motor en ben dus op deze gestuit in de winkel, ik was op slag verliefd want wat is hij mooi!! :)

Mocht je dingen willen weten over deze motor, vraag het mij gerust. Ik ben er erg blij mee :)

Groetjes Louise (Naarden)
Welkom Louise en veel plezier hier en met je motor :]:]
 
full
Haha, dit kan in het grappige meuck topic _O-
 
Bekijk bijlage 2063036


Hoi allemaal, ik ben helemaal nieuw hier en überhaupt nieuw in de motorwereld.
Sinds vorige week ben ik de eigenaar van een SRK550 en ik ben erg blij met deze vlotte, behendige motor die ik gekocht heb bij motoport in Almere. Ik zocht een betaalbare, betrouwbare motor en ben dus op deze gestuit in de winkel, ik was op slag verliefd want wat is hij mooi!! :)

Mocht je dingen willen weten over deze motor, vraag het mij gerust. Ik ben er erg blij mee :)

Groetjes Louise (Naarden)

Mooi is ie zeker.
 
Qua uiterlijk ziet het er allemaal erg gelikt uit. Waar ik wel bang voor zou zijn is de inruil/waarde bij verkoop. Onbekend maakt onbemind dus ik verwacht dat je bij een nieuwaanschaf aardig meer zal afschrijven dan een vergelijkbare motor van de hier gebruikelijke merken.
 
Qua uiterlijk ziet het er allemaal erg gelikt uit. Waar ik wel bang voor zou zijn is de inruil/waarde bij verkoop. Onbekend maakt onbemind dus ik verwacht dat je bij een nieuwaanschaf aardig meer zal afschrijven dan een vergelijkbare motor van de hier gebruikelijke merken.

Tenzij je inruilt bij een dealer van het merk. Of particulier, maar dan staat het wel langer te koop. Maar goed, soms moet je gewoon kopen wat je leuk vindt. Ik heb nu toch ook een Royal Enfield gekocht voor erbij en die zal vast ook minder opbrengen bij veel dealers, maar ik rijd niet op een dertien-in-een-dozijn-motor. Al heeft Royal Enfield al wel een naam opgebouwd en QJ in Europa nog niet.
 
.Al heeft Royal Enfield al wel een naam opgebouwd en QJ in Europa nog niet.
Ja, en zijn er nog onderdelen met vijf, tien, vijftien jaar (of zelfs na een jaar).
Voor een willekeurige Japanse motor kan je vaak nog alles kopen.
Voor onze Chinese auto (MG) verschepen ze standaard bij een bepaald aantal auto's een paar zeecontainers aan onderdelen mee af fabriek. 8)7 _O-

Maar mocht er een Chinese Superbike komen dan ben ik geïnteresseerd.
Is weer wat anders. :+
 
Qua uiterlijk ziet het er allemaal erg gelikt uit. Waar ik wel bang voor zou zijn is de inruil/waarde bij verkoop. Onbekend maakt onbemind dus ik verwacht dat je bij een nieuwaanschaf aardig meer zal afschrijven dan een vergelijkbare motor van de hier gebruikelijke merken.
Snap ik hoor maar ik heb ook ooit een splinternieuwe KIA picanto gekocht en iedereen verklaarde me voor gek.... Nu rijd iedereen in een picanto...😂 Tsja, ik koop indd wat ik mooi vind en afschrijving heb je altijd.. 😅 Die picanto heb ik ook ingeruild en geld op verloren maar daar ontkom je niet aan..
 
Ja, en zijn er nog onderdelen met vijf, tien, vijftien jaar (of zelfs na een jaar).
Voor een willekeurige Japanse motor kan je vaak nog alles kopen.
Voor onze Chinese auto (MG) verschepen ze standaard bij een bepaald aantal auto's een paar zeecontainers aan onderdelen mee af fabriek. 8)7 _O-

Maar mocht er een Chinese Superbike komen dan ben ik geïnteresseerd.
Is weer wat anders. :+

Geen idee hoe dat bij Chinese motoren gaat. Bij de kleine merken vast lastig, CFMOTO en QJ zijn wel groter, dus verwacht daar wel meer van.
Is er in Europa ook niet iets wettelijk geregeld dat er nog een x aantal jaar onderdelen leverbaar moeten zijn? Misschien geldt dat weer niet voor fabrikanten buiten Europa, maar de Japanners hebben het ook goed voor elkaar.
Mijn zus heeft ook een MG en volgens mij heeft dat ding wel eens een beste tijd bij de importeur gestaan met een probleem.

Verder heb ik voorheen in de metaalindustrie gewerkt, waar ook delen van de carrosserie van auto's werd geperst en de stempels moesten 25 jaar bewaard blijven. Maar dat was volgens mij ook dus enkel voor Europese automerken.
 
Geen idee hoe dat bij Chinese motoren gaat. Bij de kleine merken vast lastig, CFMOTO en QJ zijn wel groter, dus verwacht daar wel meer van.
Is er in Europa ook niet iets wettelijk geregeld dat er nog een x aantal jaar onderdelen leverbaar moeten zijn? Misschien geldt dat weer niet voor fabrikanten buiten Europa, maar de Japanners hebben het ook goed voor elkaar.
Mijn zus heeft ook een MG en volgens mij heeft dat ding wel eens een beste tijd bij de importeur gestaan met een probleem.

Verder heb ik voorheen in de metaalindustrie gewerkt, waar ook delen van de carrosserie van auto's werd geperst en de stempels moesten 25 jaar bewaard blijven. Maar dat was volgens mij ook dus enkel voor Europese automerken.
Als je motoren binnen de EU verkoopt moet je minstens 10 jaar reserve onderdelen leveren, ongeacht waar je weg komt.
 
Ik heb die QJ racers gezien. De viercilinder in race rode kleur. Het ziet er raar uit van de voorkant met van die uitsteeksels aan de kuip. Heel erg vreemd. Ik wist toen meteen dat het een Qj Moto was. De motorzaak is dealer van Qj en Moto Morini maar ook Ducati en Yamaha... niet meer van Suzuki..die ik daar gebruikt kocht.
 
Ik vind bij de SRK550 de knipperlichten aan de voorkant op een vreemde plek zitten, met het idee dat niet elke kijkhoek richting de motor ideaal is om te zien dat je de knippers aan hebt. Maar dat kan misschien aan mij liggen, dat het in de praktijk weinig uitmaakt. Verder vind ik de knopjes op het stuur goedkoop/licht aanvoelen (niet alleen op de 550, ook op die 800 sportmotor). De praktijk moet uitwijzen wat daarvan de kwaliteit is.

Maar goed, ik wil nog wel een keer op die SRK550 rijden in elk geval en misschien nog wat andere modellen, maar de 550 was bij MVM nog niet rijdbaar. Ondertussen wel een Royal Enfield Guerrilla 450 daar gekocht, maar voor 100 euro meer had ik zo'n SRK550 kunnen hebben voor erbij, ipv die Guerrilla. Maar heb al een naked twin, dus dat zou dubbelop zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als je motoren binnen de EU verkoopt moet je minstens 10 jaar reserve onderdelen leveren, ongeacht waar je weg komt.
Tja, op is op en het boeit ze waarschijnlijk geen meter. :+

Nu zie je ook al problemen bij Energica bezitters die (tijdelijk?) niet aan onderdelen kunnen komen terwijl de motor stil staat.
Hier op het forum is er eentje zelf aan het solderen geslagen. 8)7

Het MG koekblik van mijn vriendin is al twee keer gerepareerd aan het stuurhuis en in mei ging er een nieuwe uit voorraad in.
Ze hoort hem nu wederom rommelen als ze de bocht door gaat.
Weer defect.
Misschien gaan de stuurhuizen wat sneller op dan de voorraad. :+
 
Tja, op is op en het boeit ze waarschijnlijk geen meter. :+

Nu zie je ook al problemen bij Energica bezitters die (tijdelijk?) niet aan onderdelen kunnen komen terwijl de motor stil staat.
Hier op het forum is er eentje zelf aan het solderen geslagen. 8)7
Boeit ze geen flikker als in dusdanig dat je niet meer nieuw mag verkopen.
Dus tenzij je failliet bent of uit de markt stapt kun je maar beter leveren.

Energica is natuurlijk in proces van faillissement en leveren dus ook niet.
 
Ik zag vandaag de Panigale met 4-in-lijn met winglets bij de dealer staan. Ik heb niet van heel dichtbij gekeken , maar van 2 meter op het oog best een nette machine. Ik zag dat ie maar 10k€ kost op interweb.

Maar hoe werkt dit? Dit kan toch niet?
Je kunt toch niet voor €1000 een nieuwe motor kopen. Zelfs geen Chinees, lijkt mioj.
Screenshot 2024-11-16 155017.webp


Los van het feit dat ik wb Chinese motor geen early adapter wil zijn, waar zit de slang onder het gras?
Een motor voor €1000 kan niet. Krijg je 'm niet of krijg je soms niet op kenteken bij de RDW?
Screenshot 2024-11-16 155902.webp


Zoals gezegd ga ik geen Chinese motor kopen, net zoals geen Chinese auto etc, maar de ontwikkeling is, politiek buiten beschouwing latend en bepaal zelf of je 'China' met alles wat erbij hoort wilt nog meer wilt ondersteunen dan we nu al doen, op zich wel interessant. Nog los van de afwerking en hoe mooi het allemaal ècht is houden de Chinese brommertjes en scootertjes het motorisch niet zo lang vol als hun (vaak) Japanse voorbeelden. De tijd zal leren hoe dat gaat met Chinese motoren. Tegenwoordig komt heel veel Europees spul ook uit China. KTM tegenwoordig ook al. Nu is KTM in principe nog wel een Europees bedrijf dat het maken van de motoren in China laat doen, maar KTM zal nog wel zelf wat aan controle en beheer doen itt de Chinese merken waarbij alles door China wordt gedaan.
Mijn KTM komt nog 'gewoon' uit India (2018) en er zijn tot heden geen problemen mee (en hopelijk blijft dat zo).

Het is wel echt schaamteloos namaken toch?
 
Laatst bewerkt:
@Erwin P klinkt alsof de Chinese MG ook de kwaliteit van de Engelse MG heeft gekopieerd. Ik heb een MG-F VVC gehad. Brrr....

Die motor van €1000 zou ik ook niet kopen. Een beetje te goedkoop. Prijsklasse van de beroemde bami scooters. Maar goed, als die kapot zijn gooi ze weg en ben je waarschijnlijk nog goedkoop uit. Maar zo goedkoop rijden hoeft voor mij niet. Ik heb wel een paar Chinese motoren gehad die een stuk duurder waren. Niets mis mee en als er een bekend Europees merk op staat valt inruil ook wel mee. Een merk als Benelli dus. CF Moto is wel lastiger bij inruil.
 
Maar dus een echt CFMoto Steenbok 800 voor €1000 ?? (!!)
Dat kan toch niet. BAmibrommertje van 50 cc is al duurder.
 
Jam hij kost in NL € 15.000.
Dan kun je toch beter de V-Strom 800 kopen voor € 12.000. :Y

Zit de heffing op Chinese automotive al in de CFMoto prijs verwerkt, soms, of is CFMoto zo'n duur merk??
Zelfs de KTM 790 Adventure is een stuk goedkoper.
 
Jam hij kost in NL € 15.000.
Dan kun je toch beter de V-Strom 800 kopen voor € 12.000. :Y

Zit de heffing op Chinese automotive al in de CFMoto prijs verwerkt, soms, of is CFMoto zo'n duur merk??
Zelfs de KTM 790 Adventure is een stuk goedkoper.
Geen verzending naar NL en het wemelt van de nep advertenties momenteel.
Ik kwam ook een sportwagen met twee nullen te weinig en andere dingen tegen de afgelopen weken.
Zie ook het AliExpress topic. :Y
 
Geen verzending naar NL en het wemelt van de nep advertenties momenteel.
Ik kwam ook een sportwagen met twee nullen te weinig en andere dingen tegen de afgelopen weken.
Zie ook het AliExpress topic. :Y
Of je hebt het koffertje voor die prijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan