Pulserend grootlicht in de file (n.a.v. de bordeauxrode Honda ST 1300 PAN EUROPEAN op de A4)

• Onderwerp starter Onderwerp starter PentAr
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Ik heb op mijn caferacer een pulserend remlicht (instelbaar met Motogadget). Knippert 2x, dan brand ie continu bij remmen.
Vind het veiliger,want achteropkomend verkeer ziet iets anders dan gewoonlijk, dus zijn ze alerter. Behalve bij op telefoon kijken...'(

Ik zit me wel af te vragen of dat kenteken er nou echt bij moet. Beetje schandpaal, je kan ook zonder kenteken je mening ventileren. Dat ene X gaat het verschil niet uitmaken
Ik twijfelde ook of ik het wel zou doen. Schandpaal was niet mijn intentie, eerder dat de eigenaar zichzelf zou herkennen.

Schandpaal, schanpaal? Je kan met een kenteken toch niets.
Als je zijn adres zou vermelde, of 06, dan wordt minder aardig.

Net dit topic doorgelezen en het lijkt mij heel vermoeiend om zo gespannen en angstig motor te moeten rijden want dat lijkt mij de enige reden om al dat soort toeters en bellen op de motor te monteren.
Zo is motorrijden alleen maar inspanning ipv ontspanning
Waarom ik motor rij overigens. Lekker je hoofd leegmaken. Ben altijd alleen maar bezig met motorrijden zo gauw ik op de motor stap

Afgelopen vrijdag zo'n 80 km in files gereden, als blikbestuurder.
Viel mij op dat, grove schatting, zo'n 40% van de filterende motorrijders met alarmlichten aanrijdt.
Verder viel me op dat ze absoluut niet extra opvielen, ik vond als ook-motorrijdende auwtomobilist het eerder verwarrend en zeker niets toevoegend.
Ga je links, rechts, weet je het niet, ben je een snollebolleke of ?

Wat wel goed op viel: gele koplamp(en) <in een zee van wit licht> en bij daglicht fluorescerend gekleurde helmen.
In mindere mate gele hesjes, jassen of regenoveralls.

Tot zover mijn observaties na veel file tijd (moest met levende have onderweg) in de auto.

Volgens mij heeft mijn R1250RT de optie dat mijn remlicht in een hoge frequentie gaat knipperen als het ABS aangesproken wordt / is.
Niet dat ik het ooit zelf bij me zelf gezien heb...:-)
BMW zal dat toch niet voor niets doen?
Mijn S1000RR ook, best irritant op het circuit. Elke bocht zo ongeveer. :+

Afgelopen vrijdag zo'n 80 km in files gereden, als blikbestuurder.
Viel mij op dat, grove schatting, zo'n 40% van de filterende motorrijders met alarmlichten aanrijdt.
Verder viel me op dat ze absoluut niet extra opvielen, ik vond als ook-motorrijdende auwtomobilist het eerder verwarrend en zeker niets toevoegend.
Ga je links, rechts, weet je het niet, ben je een snollebolleke of ?

Wat wel goed op viel: gele koplamp(en) <in een zee van wit licht> en bij daglicht fluorescerend gekleurde helmen.
In mindere mate gele hesjes, jassen of regenoveralls.

Tot zover mijn observaties na veel file tijd (moest met levende have onderweg) in de auto.
Dat is goed om te weten. Ik gebruik zelf mijn alarmlichten ook. Ga nu de LoneRider MotoLights installeren. Dan lijkt het me niet meer nodig.

Terug
Bovenaan Onderaan