Problemen opstarten grasmaaier

Motor-P-man

Rookie
25 apr 2018
3
0
Rilland
Goede middag,

Ik wou dus lekker de tuin maaien en nu zit ik met het volgende probleem:

Mijn maaier (Briggs and Stratton 2013- 381422) wil niet starten. Ik weet nou niet precies waar ik moet beginnen gezien ik de maaier niet wil slopen maar ik helaas nergens fatsoenlijke informatie kan vinden (documentatie). Nu zit het zo ik heb er een nieuwe luchtfilter ingezet, en die netjes ingevet, maar als ik probeer ste starten doet die verder niks. Echter als ik de luchtfilter een beetje in de benzine doop en dan terug plaats en probeer te starten dan werkt die voor +- 8 seconden. Jet gekke is ik voel we aanzuiging als ik mijn hand op de benzine tank opening leg, ook beweegt de gasklep (met veer) netjes heen en weer. Alleen vraag ik me af of de motor niet verzuipt of iets in die richting.

Iemand die mij uit de brand kan helpen??? Anders word het met de bosmaaier aan de slag->
Alvast bedankt!!

P
 
Ik dacht het gaat vast over een crosser, maar het gaat echt over een grasmaaier. _O- _O- _O-

Sorry, ik kan je net helpen, maar vind het wel leuk om te lezen (niet dat die stuk is! maar omdat het over een grasmaaier gaat).
 
Carburateurtje er even af halen, open schroeven en helemaal reinigen lijkt me beter. Aangezien hij wel op bezinedampen loopt ga ik er van uit dat het met de ontsteking wel snor zit, blijft dus carburatie over.
 
Goede middag,

Ik wou dus lekker de tuin maaien en nu zit ik met het volgende probleem:

Mijn maaier (Briggs and Stratton 2013- 381422) wil niet starten. Ik weet nou niet precies waar ik moet beginnen gezien ik de maaier niet wil slopen maar ik helaas nergens fatsoenlijke informatie kan vinden (documentatie). Nu zit het zo ik heb er een nieuwe luchtfilter ingezet, en die netjes ingevet, maar als ik probeer ste starten doet die verder niks. Echter als ik de luchtfilter een beetje in de benzine doop en dan terug plaats en probeer te starten dan werkt die voor +- 8 seconden. Jet gekke is ik voel we aanzuiging als ik mijn hand op de benzine tank opening leg, ook beweegt de gasklep (met veer) netjes heen en weer. Alleen vraag ik me af of de motor niet verzuipt of iets in die richting.

Iemand die mij uit de brand kan helpen??? Anders word het met de bosmaaier aan de slag->
Alvast bedankt!!

P

Waarmee, en krijgt ie nog lucht door het filter?
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar weggezet met Euro95 er in? Tien tegen één dat de sproeiers in de carburateur dicht zitten. De boel schoonmaken, indien mogelijk ultrasoon reinigen en hollen heengaan.
 
Alle briggs en stratton blokjes die ik tot dusver heb gehad. Hadden een papieren filter. De zitmaaier heeft om het papieren filter ook nog een extra foam hoesje zitten tegen gras.
Tracht hem eens te starten zonder filter?

db
 
al sinds 10 jaar zet ik elk jaar mijn grasmaaier weg met meer of minder Euro95 in het tankje.

In het voorjaar trek ik 'm weer uit de schuur, 15x (jawel, i.p.v. 5x zoals op het ding staat aangegeven) de vlotterknop indrukken...trekken...en lopen dat kreng!
Tenminste, meestal dan. Die 2x dat ie niet wou was het een kwestie van bougietje er even naast hangen en vervolgens even "doorstarten" - bougie er weer in en vervolgens kwam ie tot leven.
Oh ja, het is ook een hele dure grasmaaier, van het merk "Budget" :-)
Dus Euro95 geeft afzetting in carburateur? dure Aspen gebruiken omdat het stabieler is?
In mijn geval geen sprake van.
 
al sinds 10 jaar zet ik elk jaar mijn grasmaaier weg met meer of minder Euro95 in het tankje.

In het voorjaar trek ik 'm weer uit de schuur, 15x (jawel, i.p.v. 5x zoals op het ding staat aangegeven) de vlotterknop indrukken...trekken...en lopen dat kreng!
Tenminste, meestal dan. Die 2x dat ie niet wou was het een kwestie van bougietje er even naast hangen en vervolgens even "doorstarten" - bougie er weer in en vervolgens kwam ie tot leven.
Oh ja, het is ook een hele dure grasmaaier, van het merk "Budget" :-)
Dus Euro95 geeft afzetting in carburateur? dure Aspen gebruiken omdat het stabieler is?
In mijn geval geen sprake van.

Jij hebt tot nu toe veel geluk gehad.
Probleem wordt bijna zeker veroorzaakt door rommel in de carburateur. Bio ethanol is een zeer voor de hand liggende oorzaak. Het stikt momenteel van de topics met dit soort verhalen
 
Bedankt voor de snelle reacties,
ik ga dus nu eerst maar de carburateur schoonmaken, en dan kijken wat die doet....

Het punt is hij start dus wel gewoon met benzine in de filter, draaid heel eventjes en kapt er vervolgens mee waardoor ontsteking etc niet echt het probleem zouden moeten/kunnen zijn.... dus het lijkt me redelijk dat er in de carburateur/injectie iets niet soep zit?
Het punt is dat het een ding uit 2013 is en de dealers hier de neiging hebben de leeftijd van het apparaat te vermenigvuldigen met de normale reparatie, onderdelen/ kosten👌🏻 (Moet ook verdienen)

Dus ga voordat ik het zo makkelijk opgeef toch nog proberen....
 
Ik heb nu een paar jaar een husqvarna
Husqvarna_Automower_305_12.jpg


Geen opstart problemen , best een goede uitvinding
 
Bedankt voor de snelle reacties,
ik ga dus nu eerst maar de carburateur schoonmaken, en dan kijken wat die doet....

Het punt is hij start dus wel gewoon met benzine in de filter, draaid heel eventjes en kapt er vervolgens mee waardoor ontsteking etc niet echt het probleem zouden moeten/kunnen zijn.... dus het lijkt me redelijk dat er in de carburateur/injectie iets niet soep zit?
Het punt is dat het een ding uit 2013 is en de dealers hier de neiging hebben de leeftijd van het apparaat te vermenigvuldigen met de normale reparatie, onderdelen/ kosten👌🏻 (Moet ook verdienen)

Dus ga voordat ik het zo makkelijk opgeef toch nog proberen....

Soms zit er ook een elektrische afsluiter bij de carburateur, tenminste bij zitmaaiers.
Die dingen gaan wel eens stuk en dan krijgt hij geen brandstof.
 
Mijn enige ervaring met die blokjes is dat de contactpunten vuil zijn als ze niet (goed) starten. Dat is vaak het geval na een wintertje stil staan. Puntjes zitten achter het vliegwiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan