- 5 okt 2002
- 719
- 315
Tijdens de 100.000 km beurt van mijn bmw f800st heb ik de koppeling mee vervangen
De afstelmogelijkheid was ten einde, zodus het werd tijd.
Bij het in versnelling zetten ervaar ik een stevige klak en een klein sprongetje voorwaarts, de rest van de rit gaat de bak normaal in en uit versnelling zonder gekke dingen
De volgende ochtend hetzelfde verhaal
Als ik zonder te starten de koppeling inknijp en in versnelling zet, voel je aan het achterwiel dat’ie kleeft
Met een paar tikken met het achterwiel komt’ie los
Bij de montage van de koppeling was ik bijna vergeten de platen in te oliën
Ze hebben een 5tal minuten in een plastic zakje gelegen met wat olie, maar geen nacht lang liggen weken in een bakje
Ik heb ondertussen 1000km gereden maar het kleven in de ochtend blijft aanhouden
Iemand een tip?
De afstelmogelijkheid was ten einde, zodus het werd tijd.
Bij het in versnelling zetten ervaar ik een stevige klak en een klein sprongetje voorwaarts, de rest van de rit gaat de bak normaal in en uit versnelling zonder gekke dingen
De volgende ochtend hetzelfde verhaal
Als ik zonder te starten de koppeling inknijp en in versnelling zet, voel je aan het achterwiel dat’ie kleeft
Met een paar tikken met het achterwiel komt’ie los
Bij de montage van de koppeling was ik bijna vergeten de platen in te oliën
Ze hebben een 5tal minuten in een plastic zakje gelegen met wat olie, maar geen nacht lang liggen weken in een bakje
Ik heb ondertussen 1000km gereden maar het kleven in de ochtend blijft aanhouden
Iemand een tip?