Piaggio Beverly 500

PS: of je moet zo een superconstructie van Piaggio willen kiezen, met beugels aan de voorkant. Ziet er bijzonder uit, maar het scherm heeft totaal geen contact met het stuurgedeelte...slim bedacht..

full

full
 
Mats en anderen die ook ervaring hebben met de Beverly500 met groot Givi scherm.

Ik ben me aan het orienteren voor een woon-werk scooter. In eerste instantie een Burgman 400 of een T-Max. Iedere Bev bezitter is echter wel erg enthousiast over zij Beverly.

Kan iemand me iets vertellen over de windbescherming van deze scoot? (en dan met name die met een groter windscherm). Hoe is de winbescherming van de kuip bij 120 km/u?

Heeft iemand ervaring met de windbescherming in vergelijking met bijvoorbeeld de Burgman 400?

Ik denk dat de Bev500-bezitters zo enthousiast over hun scooter zijn omdat-ie gewoon een berg plezier geeft, betrouwbaar is en een uniek karakter heeft. Het feit dat er scooters zijn met een grotere ruimte onder het zadel, of met een beter weggedrag boven de 140 km/h, of die minder brandstof per kilometer gebruiken wordt volledig overschaduwd door zijn unieke uiterlijk en vooral door het blok dat de Beverly ondanks zijn afmetingen erg lichtvoetig en wendbaar maakt en je keer op keer weer laat glimlachen als hij als door een lang bungeejump-elastiek vooruitgetrokken wordt met zijn typerende geluid (ik heb het nog niet geroepen op deze pagina, met dank aan mats1 voor het openen van alweer de 34e):

BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! :}

Ik moet toegeven dat, sinds vorige zomer dat mijn vrouw zwanger was van mijn dochtertjes die in januari geboren zijn, ik menigmaal heb gedacht als ik hem weer eens aan de auto moest overstarten: "Waarom verkoop ik 'm niet en neem ik een SH150i of zo, ik rij bijna nooit en zo bespaar ik honderden euro's per jaar aan belastingen, verzekeringen en brandstof! B| " Vervolgens laat ik 'm weer uit en doet hij zoals altijd weer z'n uiterste best met z'n achterkant die uitbreekt of stuitert, het hupje van de vorige keer, de achterlijke acceleraties waarbij hij alles en iedereen decameters achter zich laat, het geBRAAAA dat in de gebouwen reflecteert, zijn klokje waarvan de naald met aandringen gewoon over de 180 gaat, zijn dikke achterkant die het vaakst door andere weggebruikers wordt gezien, zijn hoge heldere koplamp die lekker irritant in de spiegels van langzame voorliggende auto's schijnt, je het gevoel geeft dat je met een roodgloeiend mes door de zachte boter gaat, het spelen met de auto's en de andere tweewielers die zich uiteindelijk toch gewonnen moeten geven... En dan denk ik "Laat maar, ik hou 'm bij me tot ik hem ECHT niet meer kan betalen... :j :Y "

De windbescherming op een Burgman 400 is veel beter dan van een Bev500. Maar met een scherm zoals dat van Mats1 is het een heel ander verhaal, zo'n taartschep is een verleiding om zonder helm te gaan rijden zoals in sommige wijken van Napoli, want de wind blaast je haar toch niet meer in de war... Windbescherming van de benen en het onderlichaam is prima, zelfs bij 180 bewegen alleen je broekspijpen wat bij je enkels...
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand enig idee wat het aanschaffen en laten monteren van een achterband voor een Beverly 500 mag kosten? En waar ik dit kan laten doen. Tot nu toe een aantal motor zaken gebeld maar deze geven aan niet met deze motor te werken!!!
 
Voor heb je bij een beverly als het goed is : 110/70 - 16

Achter is het 150/70 /14

Op novarota.nl heb ik 11 banden gevonden variërend van 70 tot 100 euro afhankelijk van het merk.

Het onderleggen kost bij een motorzaak tussen de 25 en 50 euro. Afhankelijk of ze een vast tarief daarvoor hebben of uurloon berekenen.

Je kunt zelf een band bestellen op internet en die meenemen.
Je hoeft dus niet persé daar een band te kopen, dit weet ik uit eigen ervaring. Zo bespaar je nog een paar tientjes.....
Een voorband laten onderleggen die ik zelf meenam kostte me toen 35 euro.
Ik kan me niet voorstellen dat een zaak zegt: "hier werken wij niet aan". Welke reden gaven ze daar voor op dan ??? Zo bijzonder is het losmaken van de wielmoer nu ook weer niet.
 
Laatst bewerkt:
Kees122, raar dat ze niet daaraan willen werken. Hier heb ik de keuze uit zaken die graag zouden aan mijn motorscooter willen werken, Motorport Eindhoven, tweewieler pakhuis neutkens te westerhoven, en van den Burgh in Eindhoven. Alle 3 kunnen ze aan originele Piaggio delen komen.

Gewoon Piaggio bellen en een dealer bij jou in de buurt opvragen.

Snif Snif; mijn Piaggio is trouwens verkocht, gelukkig aan een liefhebber van dit forum....ik hoop dat ik hier geen spijt van krijg..
 
zeg hybride, een beetje respect voor mij diepe emoties graag he... '(

maar serieus, ik doe hem echt met pijn in mijn hart weg...

Maar goed, voorlopig doe ik het, wanneer het kan, met mijn oude scoopy bromfiets, die ik naar 8 jaar in de scheur te hebben laten staan, weer aan de praat heb gekregen....rijdt ook lekker, met 45kmh max.... :] :( :(


En of Bally hem wel of niet gekocht heeft, blijft een verrassing..... ;)
 
Snif Snif; mijn Piaggio is trouwens verkocht, gelukkig aan een liefhebber van dit forum....ik hoop dat ik hier geen spijt van krijg..

Eens kijken; welke heb je nog niet gehad ..... Ah; de Tmax!!
Dat wordt dan de volgende toch? :X
 
nee, als er een volgende komt, dan wordt het zeker weer een bev500, of wellicht, als ze er dan eindelijk zijn, een honda 500 cc SH, maar gezien die allemaal tegenwoordig weg roesten...

Een T-max is mijn motor niet. Heb trouwens alleen hiervoor honda sh's gehad, 125, 150 en 300 cc... wel bijna allemaal proef gereden...
 
Laatst bewerkt:
Spijt ? Jij ?!? _O-

Gefelicicondoleerd met de verkoop...
;)

Je hebt dus iemand blij gemaakt met je geweldige machine Mats, dat is mooi, is snel gegaan.

Jammer van de roest op de SH, dat ben ik met je eens... Maar de perfecte scooter bestaat helaas nog niet.

Groetjes
 
Jawel hoor, voor mij is de perfecte scooter op dit moment de Beverly 500. De slechte service van De Dealer in EHV maakte het zuur voor mij, maar dat is ook het enige.
 
Goeie dag allemaal.
Ik heb inderdaad de beverly van Mats overgenomen!
Ik wilde nog even wachten met reageren'tot hij voor de deur stond en echt van mij is.
Nu is het zover en ik ga zo eens een lekker ritje maken. :]
Ik ga de beverly niet gebruiken voor woon/werk maar wel vaker als dat ik
met mijn typhoon gedaan heb.
Ik moet er straks ook de boodschappen mee gaan halen want ik heb dan geen auto meer
en als je dan toch onderweg bent kun je er natuurlijk niet van af blijven en moet er gêlijk een toertje mee gemaakt gaan worden.

Ik ben er heel erg blij mee en ik weet zeker dat hij mij heel goed gaat bevallen.
Dan zou ik Mats nog willen bedanken voor alles en zelfs voor het thuis bezorgen
van de bev!!!
Het is heel jammer dat je er zelf niet meer op kan rijden en ik hoop dat dat snel weer goed komt.
Vox ook bedankt voor het digitale handboek, ik heb er van tevoren al veel in gelezen en zal later zeker van pas komen.
Dan kan ik nu gaan genieten van mijn nieuwe aanwinst en het weer gaat alleen maa~r beter worden.
Groeten peter :W
 
hehe dat had ik wel verwacht, een betere keus had je niet kunnen maken denk ik. Die Piaggio is echt schitterend en je kunt er zo nog 5 jaar probleemloos mee rijden.
Hopelijk kunnen we hem 11 of 19 april bewonderen Bally69!
 
hehe dat had ik wel verwacht, een betere keus had je niet kunnen maken denk ik. Die Piaggio is echt schitterend en je kunt er zo nog 5 jaar probleemloos mee rijden.
Hopelijk kunnen we hem 11 of 19 april bewonderen Bally69!

Ik hoop ook op probleemloos rijplezier,maar je weet het nooit he.
Ik ben er zeker bij hoor in april en ik hoop dat die van jóu er dan ook bij is.
Die zal toch ook wel elk moment geleverd gaan worden?
 
*O* Proficiat Bally! je hebt nu een hele mooie machine in je bezit. *O*

Ik heb zelf lang getwijfeld of ik de overstap naar deze machine zou maken maar eigenlijk bevalt de SH me nog te goed.

Groetjes
 
haha geweldig zoals de forumleden elkar uit de brand helpen ga zo door en gefeliciteert met de bev.
veel rijplezier.
 
o o o o bukschuiver ik heb vaak aan je gedacht als we in italye of in de buurt waren.
ik heb het idee dat we elkaar vast wel een keer in het echt gaan ontmoeten als we weer in italye komen.
wij zijn nu al in turijn en de como meer geweest.
ook in milaan en aan net over monaco italye ingereden met de burg.
 
Laatst bewerkt:
o o o o bukschuiver ik heb vaak aan je gedacht als we in italye of in de buurt waren.
ik heb het idee dat we elkaar vast wel een keer in het echt gaan ontmoeten als we weer in italye komen.
wij zijn nu al in turijn en de como meer geweest.
ook in milaan en aan net over monaco italye ingereden met de burg.

Ah, Milaan! Da's maar 900 km van mijn huis, een peuleschilletje voor een Burgman (en in dit geval ook de berijder! ;) )! Gewoon bij Milaan direct de A1 richting Bologna-Napoli op en dan "immer gerade aus" hahaha. Mocht je eens naar de mooiste helft van het "Belpaese" ("mooie land", zoals Italië zichzelf best wel terecht noemt) komen, gaan we met z'n vieren een ECHTE pizza eten!!! :P
 
Ondertitel veranderen: done maar de typhoon blijft een goede 2e hoor.
Is tenslotte ook een piaggio.

Toen ik vanmiddag de sleutels pakte begon gelijk de zon te schijnen en is er geen druppel meer gevallen, een goëd begin dus.
Ik heb een leuk ritje gemaakt in de buurt en daarna heb ik er de boodschappen mee gedaan.
In de topkoffer past 1 volle tas en onder het zadel nog makkelijk brood voor een week.
Verder nog een tas 2/3 vol aan de tassen haak.
Dat voldoet dus prima aan de behoefte en thuis gekomen bleek dat hij ook nog eens samen
met zijn kleine broertje in de schuur past met nog ruimte over om te klussen.
Kortom ik ben zeeeer tevreden en wacht nu op het betere toerwerk.
Verder heb ik het grote givi scherm er afgehaald en het kleine donkere schermpje er op
gezet om te testen hoe dat is maar dat kan pas volgende week

Allemaal bedankt voor de leuke reacties en felicitaties
 
Peter, jij ook bedankt, en graag gedaan hoor. Veel plezier ermee, en geniet ervan.

En ik hoop ook dat het over een paar maandjes weer goed komt, eerst effe oefenen met de scoopy (45kmh...)

spreek je, grz
mats
 
Terug
Bovenaan Onderaan