Piaggio Beverly 500

hallo BB500, welkom bij de club van de mooiste motorscooter... :]

Veel dealers hier in NL hebben van opvoeren helaas weinig verstand/kennis.

Het opvoeren en sneller op laten trekken kan heel gemakkelijk, zie mijn eerdere berichten over het plaatsen van een andere vario, een j.costa. Daarmee trekt hij aanzienlijk sneller op. Ik heb hem wel in combinatie met een 5-punts koppeling laten wijzigen. Hij draait gelijk hogere toeren, waardoor je gelijk volle power hebt. Wel meer verbruik, maar het scheelt echt enorm qua optrekken, en bij mij ook qua topsnelheid.

Daarnaast zie je hier in de topic ook dat er ook mogelijkheden zijn met het plaatsen van een power commander. Staat ook in deze topic, aan het begin.

Succes en veel plezier met de BV, grz
 
Laatst bewerkt:
Welkom BB500, veel plezierige en veilige km gewenst,
Foto's plaatsen is niet verboden, dus laat je maar eens goed gaan.
 
Welkom BB500, veel plezierige en veilige km gewenst,

Ben benieuwd naar de zwarte velgen hoe dat zal staan.
 
Heb al geprobeerd om foto's te plaatsen maar ze zijn te groot,en aangezien ik superonhandig ben met computers wil ik jullie doorverwijzen naar www.tijgerleathers.nl.
Er moet dan geklikt worden op scooters en vespa's -O- ahhaha

Daar zien jullie een prachtige zwarte beverly

En die is van Moi :) :]
 
Laatst bewerkt:
Ciao BB500! Waar staan de twee B's voor, Bolle Beverly??? *D

Een zwarte, net als de mijne. Welk modeljaar? De bekende 0-30-dip haal je er alleen uit met een andere CDI, dat is door Piaggio zo geprogrammeerd. Een andere variator doet wonderen, zoals bij die van Mats1 de J.Costa en bij mij de Malossi Multivar 2000. Een Leovince helpt je niet harder optrekken, maar het placebo-effect met meer geluid is misschien wel wat... ;)

Die 0-30 dip is ook maar relatief, want ook tijdens de dip accelereer je al sneller als alle andere scooters die onder de 600cc zitten of Honda SH300i heten. Ben je de 30 voorbij is er echter voor de anderen behalve de Gilera GP800 geen houden meer aan...

Gisteren nog weer een nieuwe T-max 500 tegen gekomen, wat een fantastisch mooie scooter is dat toch, en wat klinkt de platte twin toch mooi met de originele uitlaat. En snel, heel snel. Maar de Beverly is wat acceleratie betreft toch de MASTER!!! ;)

Voor de tweede keer in het eens zo rustige Amsterdam:

BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! :}
 
Laatst bewerkt:
Ja de cdi laat ik maar zitten want als ik al die beunhazen moet geloven maak ik alles kapot,en trouwens wie zou dat voor mij kunnen programmeren?

Die van mij is uit 2003 met 14,000 op de klok.

Wat is amsterdam toch een rotstad als je een beverly 500 hebt,om de 100M een verkeerslicht en 100 meter bereik je zo met de bev.

Zal binnenkort een malossi vario halen als mijn budget het weer toelaat.
Als student heb je het ook niet echt breed ahhaha

Vr gr

Ps BB500 staat voor Black beverly 500 :]
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Dag mats.
Jammer dat je hem weer weg doe word het weer een honda?

Ik ben aan het kijken naar een 500(verschillende) en în het bijzonder een beverly.
Nu vind ik die van jou er heel mooi uit zien en in een mooie kleur ook.
Jouw prijs komt aardig in de buurt van wat ik wil uitgeven en de motor zal wel
in orde zijn.
Maar je aanbod komt voor mij net te vroeg,begin april weet ik of ik mijn auto weg kan doen.
Dat is een lang verhaal wat ik je zal besparen.

Maar ik ben zeker geinteresseert en ik zal je dan ook in de gaten houden.
Veel succes met de verkoop. .(aan mij)
En als je hem nog heb over een week of 3, dan hoor je nog van me.
 
hoi bally69, het wordt voorlopig geen tweewieler. Anders zou ik hem gewoon niet weg doen, omdat een motor voor mij niets meer is, en als scooter (de enige die ik echt goed aansluit vindt bij mijn wensen), alleen de bev 500 in vraag komt.

Ik heb vorig jaar een hartinfarct gehad, en blijf met de nasleep hiervan sukkelen. En dan krijg je die dagen zoals vandaag, dat je staat te kwijlen om een rondje te rijden, maar de gezondheid het gewoon niet toelaat....maar goed, het is niet anders.

Ik heb hem wel helemaal vertroeteld en van alles aan gedaan, maar moet nu gewoon even zien wat hij opleverd. De vario alleen was al 350 euro, dan nog de spanningsregelaar, accu, scherm, thermoscud.... mij heeft hij al boven de 5000 euro gekost, veel te veel eigenlijk, maar goed, het zij zo.

ik hoor het wel nog, grz
 
Laatst bewerkt:
vandaag heb ik de knoopjes toch maar doorgehakt en besloten mijn beverly 500 op marktplaats te zetten.

;(

Ik hoop dat je Bev een nieuw baasje op MF vindt, sterkte met je gezondheid, en als dat het je weer toelaat zal hopelijk weer een andere Bev worden.

Dus, we gaan er vanuit dat over een tijdje het geluid dat Mats maakt:

BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!! :}
 
Laatst bewerkt:
BB500, gefeliciteerd hoor ! Zwart vind ik de mooiste kleur ! Die 0-30 dip ben ik ook niet blij mee, maar die Malossie 2000 variateur doet vanaf 30km/h wonderen !

Blij om te horen dat die GP800 niet bijzonder veel sneller was, dan kan ik nog even wachten op nieuwe Beverly 800 ( was het maar waar O-) )

En Mats, jammer dat je hem weg moet doen, maar schijnbaar wel de verstandigste keuze.


Ik heb er ook net een nieuwe accu in moeten zetten, ik heb het idee dat de beverly redelijk wat stroom trekt als ie stil staat, klokje, startonderbreker ? enz enz.
Na deze winter was mijn accu dood, zelfs na het opladen.

Nergens kon ik een passende accu vinden, maar bij een motorzaak lag een mooie Varta, met ongeveer de juiste afmetingen, paste helaas net niet, maar na wat prutsen paste het prima. Ik sluit de kabels aan en PATS ! En niks deed het meer. Huh ? + en - andersom, nooit op gelet :( Anyway, nieuwe zekering en klaar. Volgende winter toch maar een druppellader erop denk ik.

Wat mij opvalt is dat de Bev van Mats de uitlaat nog mooi zilver van kleur is, en de meeste bev's die ik op foto's zie zijn dat. De mijne daarintegen is helemaal goud van kleur door de hitte, ik denk dat het komt door de Malossie icm. mijn rijstijl, soms heb ik dagen dat ik alleen maar plankgas van stoplicht naar stoplicht rijdt. Hoe zit het met jouw uitlaat Buikschuiver ?
 
Wat mij opvalt is dat de Bev van Mats de uitlaat nog mooi zilver van kleur is, en de meeste bev's die ik op foto's zie zijn dat. De mijne daarintegen is helemaal goud van kleur door de hitte, ik denk dat het komt door de Malossie icm. mijn rijstijl, soms heb ik dagen dat ik alleen maar plankgas van stoplicht naar stoplicht rijdt. Hoe zit het met jouw uitlaat Buikschuiver ?

Mijn demper is ook meer goud dan zilver! Vandaar dat onze Bev's ook meer waard zijn dan die van Mats1... :+
 
Vandaag weer wat wijzer geworden.
A: mats is een goeie gozer al was het alleen maar omdàt hij me gelijk kwam helpen
toen mijn bejaarde mazda (1987) over kookte op 15km van zijn huis, er was
alleen maar een slangetje gescheurd en zo weer opgelost.
Dank voor de hulp!

B:Hij heeft een prachtige beverly!!
Hij ziet er echt nog als nieuw uit en de hoeveelheid extras die er bij zit is enorm.
We hebben een tijd over de scoóter staan babbelen en het enige wat mij een klein beetje tegen viel was de ruimte onder de buddy,maar dan rij je wel een beverly he :9~
Topkoffer zit er bij dus niet mouwen.(zijkoffers ook trouwens).
De proefrit: Het viel mij op dat hij vrijwel het zelfde rijd als de scarabeo die ik
pas geleden heb getest, dat betekend dus dat hij geweldig rijd.
De scarabeo ontkoppeld als je onder de 30km komt en daar had de beverly geen last van.
De bev heeft dan ook geen standaard vario wat toch wel beter bevalt.
Hij trekt heerlijk vlot op en je zit mooi recht op zodat je niet ònderuit/achterover hàngt
waar ik eigenlijk een beetje bang voor was.
Ik had er dan ook nog nooit eerder opgezeten.
Mats had het hoge windscherm gemonteerd en dat beviel ook prima, je moet er wel
doorheen kijken maar ik kon wel lekker met het vizier open rijden.
Ook heb ik nu zelf gemerkt hoe die duw in je rug voelt achter het hoge scherm als je wat harder'rijd,vreemd.
Voor de rest is het gewoon een hele mooie scooter die echt wel bij me past,
en ik kan niet wachten tot ik er een heb.
Ik denk er nog steeds erg over om deze te kopen maar ik twijfel nog te veel.
De gevraagde prijs is absoluut goed maar het blijft een hoop euries in deze tijd.
Dus ik zal er goed over na moeten denken en ik ben er bijna zeker van dat jullie mij hier wel terug zullen zien.
In ieder geval tot hiertoe bedankt mats.
Groeten peter.
 
De scarabeo ontkoppelT als je onder de 30km komt en daar had de beverly geen last van.

Hee, mijn Bev ontkoppelt wél onder de 30 km! :o Zou dat aan de J.Costa liggen? Ik heb de Multivar en die laat de Bev ontkoppelen net zoals met de originele variator. Met alle bergen hier zou ik het niet erg vinden om onder de 30 toch wat motorrem te hebben!
 
Hee, mijn Bev ontkoppelt wél onder de 30 km! :o Zou dat aan de J.Costa liggen? Ik heb de Multivar en die laat de Bev ontkoppelen net zoals met de originele variator. Met alle bergen hier zou ik het niet erg vinden om onder de 30 toch wat motorrem te hebben!

tja ik heb er natuurlijk maar even mee gereden en het verschil zal dan waarschijnlijk
aan de j,costa liggen.
Misschieñ kan mats zelf er wat meer over vertellen, en of ik wel gelijk heb.
Kan je wel vertellen dat ik hier geen berg gezien heb :+
 
ik heb geen idee over het ontkoppelen, maar bij gas loslaten doet hij niets anders dan met de gewone vario, en hij ontkoppelt wel zoals normaal. Wat ik anders wel weet is dat de gewone koppeling een enorme dip had tot circa 30 km, en daarna ging hij als de brandweer. De huidige j.costa vario geeft hem gelijk toeren, en dus gelijk volop koppel.

Wat betreft mijn Beverly; bedankt Peter voor de complimenten. En graag gedaan voor de hulp langs de weg.

Vandaag nog een Burgman rijder op bezoek gehad voor een proefrit. Die gaf aan dat het een verschil van dag en nacht is tussen zijn Burgman en mijn Beverly. Hij was niet meer van de Beverly af te krijgen, en vond vooral de groete wielen veel meer rij-en stuurcomfort geven.

Dat doet toch een goed gevoel geven...... :] ;)
 
Laatst bewerkt:
Mats en anderen die ook ervaring hebben met de Beverly500 met groot Givi scherm.

Ik ben me aan het orienteren voor een woon-werk scooter. In eerste instantie een Burgman 400 of een T-Max. Iedere Bev bezitter is echter wel erg enthousiast over zij Beverly.

Kan iemand me iets vertellen over de windbescherming van deze scoot? (en dan met name die met een groter windscherm). Hoe is de winbescherming van de kuip bij 120 km/u?

Heeft iemand ervaring met de windbescherming in vergelijking met bijvoorbeeld de Burgman 400?
 
Laatst bewerkt:
je bent bij iedere snelheid volledig uit de wind. daarnaast heb je geen last van wervelingen, en ook bij hoge snelheid blijft je motor rustig op de weg. Kortom, voor mij ideaal. De man die vanmiddag hier was, was hier met een Burgmann 400, die wil er nu gauw van af....

Nadeel van een doorkijkscherm is dat je bij regen, in het donker, bij tegenlicht, minder ziet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan