Piaggio Beverly 500

Super zeg ! Van harte gefeliciteerd *O* *O*
Toevallig trouwens ook :}

Als jij nou een GP800 koopt, en je post allerlei verhalen wat voor BMW 535d's je allemaal hebt los gereden en andere voertuigen je hebt verslonden koop ik vanzelf ook wel 1.

Is er al een Malossie Multivar beschikbaar ? })
 
Super zeg ! Van harte gefeliciteerd *O* *O*
Toevallig trouwens ook :}

Als jij nou een GP800 koopt, en je post allerlei verhalen wat voor BMW 535d's je allemaal hebt los gereden en andere voertuigen je hebt verslonden koop ik vanzelf ook wel 1.

Is er al een Malossie Multivar beschikbaar ? })

Klik hier voor de Multivar voor de GP800!

Ik heb nu twéé kinderen dus een GP800 is momenteel voor mij ook twéé keer zo ver weg... ;( De Bev500 houdt echter heldhaftig stand... })
 
...wacht maar af als ze in de puberteit komen....dan ben je blij dat als je een heeeele snelle scooter hebt om heeel snel weg te komen wanneer nodig....

heb vandaag wederom 180 kmh op teller gereden. zou de j.costa met de 5-punts koppeling toch wonderen verrichten..???
 
zeg waar moet ik nou beginnen.
bazaki gefeliciteert iets mooiers is er niet.
geld natuurlijk ook voor jouw buikschuiver toch nog iets mooiers dan je bev.
laura ook jij gefeliciteert mooie timing de lente komt al bijna om de hoek kijken en het is al steeds langer licht.
genietse.
 
Bedankt Sossa,

En Buikschuiver, een 2dehands GP800 wordt ook steeds goedkoper, stel je voor een GP800 met multivar in 4,9 sec op de 100km/h _O- Zonder NOS setjes enzo, gewoon elke keer weer als je aan het gas draait.
 
de gp800 doet er nu 5.4 sec over da s ook al niet slecht.
wat zou hij doen met een andere uitlaat en powercomander andere luchtfilters en maping?
volgens mij laat je dan 95% van de motorfietsen achter je.
hoe vaak kom je nou een r1 tegen?
ik ben 4x eruit gereden door een auto en 5x door een motor in de bijna 2 jaar dat ik de burg650 heb.
alle andere keren was ik altijd de snelste dus in de practijk ben je met de burg koning op de weg.
dan ben je met die gp800 wel de keizer op de weg.
 
Speciaal om Bazaki op de GP800 te krijgen: Een zekere Dambakis (klinkt Grieks) heeft al weer een NOS-setje op de GP800 gezet. Kijk even naar de snelheidsmeter! Van 0-100 in circa 4 seconden, van 0-200 in 7 seconden........... :o


Hij is nu een GP800 Turbo aan het bouwen... :9~
 
Laatst bewerkt:
ik ben 4x eruit gereden door een auto en 5x door een motor in de bijna 2 jaar dat ik de burg650 heb.
alle andere keren was ik altijd de snelste dus in de practijk ben je met de burg koning op de weg.
Jeetje Sossa, welke automodellen waren dat dan niet??!! Is dat dan mogelijk een Burgman 650 voorblijven?(je had toch wel de powerknop aan,toch!)

Kijk even naar de snelheidsmeter!
Proficiat nog met je spruiten Buikschuiver!, zeg eens eerlijk, dat lijkt me meer een gevalletje van een gp 800 op betonnen blokken...en gassen maar.
 
ok 2x een r1 tegengekomen en inderdaad buikschuiver de iste keer met mijn vriendin achterop samen bij het stoplicht.
licht op groen en in zijn haast om mij voor te zijn schakelt hij verkeerd.
tegen de tijd dat hij zich hersteld had en ons voorbijkwam zaten we al op de 90.
de 2de keer ging hij er ruim ervandoor.

de auto s zijn subaru impressia.
porsche
bmw 3.5liter
jaguar
de vijfde kom ik nog wel weer op.
 
Laatst bewerkt:
[message11648998,noline]sossa schreef op 09 februari 2009 @ 12:04~[/message]:licht op groen en in zijn haast om mij voor te zijn schakelt hij verkeerd.
:P

Een hele tijd terug stond ook eentje naast me met z'n vriendin achterop. Krijg je natuurlijk zo'n blik toegeworpen van pfff, je kent het wel. Licht op groen..ik vergeet nooit meer de kop van die vent(zag ik in de spiegel): @$!grrr*&^hoe kan dat?. }) }) Heerlijk zoiets. Ze denken allemaal dat daar niet meer pit in zit dan een bromscooter of zo, dat zij alleen maar een snel apparaat onder hun kont hebben.

De auto s zijn subaru impressia.
porsche
bmw 3.5liter
jaguar
de vijfde kom ik nog wel weer op.
Desondanks zullen ze dan toch wel flink hebben moeten doortrekken neem ik aan. Niets om voor te schamen, ze kosten ook het veelvoud.
 
Bmw 3.5 liter ? Bedoel je daarmee een 335d/535d of 335i/535i ? Ben ik wel benieuwd naar, is overigens geen 3.5 liter maar 3.0 met dubbele turbo's.

Dat filmpje is volgens mij iets teveel van het goede, in 2,5 sec. van 100 km/h naar 200 km/h, dat word hem niet ;)

Tijdje terug werd ik dus helemaal zoek gereden door een Merc. S Klasse 420cdi. 320pk 1900kg, 0-100 5,9 sec. Ik denk eerlijk gezegd dat een GP800 ook hier wel eens moeite mee kan krijgen, maar met een multivar is dat vast wel opgelost, als die multivar net zo'n vooruitgang geeft als bij mijn bev500 word ie wel heel erg rap :}

NOS setjes waag ik me niet meer aan, gewoon tanken en gas geven ;)
Wat is en wat doet een door jullie besproken power commander ?
 
de subaru doet tot de 100 onder de 5 sec.
de porshe is ook geen katten pis.
de bmw was een oude sportwagen met turbo uit eind jaren 80 begin 90.
en jaguar is vaak net als de scoot erg onderschat terwijl die dingen vaak net zo snel of soms sneller zijn dan een porshe.
corectie die subaru doet er 5,8 sec over om op de 100 te komen dit is dus sneller dan de burgman 650.
tegen de gp800 zal hij gefrustreert raken dat hij het nipt niet haald.
nou is er ook een subaru wrx sti die onder de 5 sec zit met 300 en 308 pk.
 
Laatst bewerkt:
De Bev maakt hupjes.... :X



De accu was weer eens leeggelopen omdat ik de Bev helaas te weinig gebruik. '( Gelukkig is het een Yuasa dus ook na de 5e keer overstarten via de auto en een fijn ritje van een uur en hij is weer fris en fruitig.

Aan het einde van de rit in druk verkeer en een stijgingspercentage van 8% was het nodig om een snelle rechts/links-manoeuvre te maken, en in combinatie met een plotselinge draai aan de gashendel bij 40 km/h (bij de Bev500 betekent dat de maximale versnelling)..... Daar kwam het voorwiel van de grond! Het duurde maar een paar decimeter en de scooter bleef stabiel zonder schudden van het stuur of zoiets. Een samenloop van omstandigheden, want "doet-ie normaal nooit...!" Toch wel grappig... :]
 
de buikschuiver, gefeliciteerd met jouw eerste wheelie met de bev cinquecento.

Mijn nog niet gelukt. Probeer het zodra ik weer rijd.

Vraagje; ik heb in December al een druppellader gekocht, en sindsdien nog geen 200 km mee gereden.
De accu in nieuw, maar maakt het uit hoe lang je deze aangesloten laat? ik laat hem iedere week 5 minuten draaien, en rij dan, als het weer goed is, 15 minuten rustig een rondje. Meer komt er helaas niet van.

Sowieso bij mij trieste zaak, hij staat onder het stofhoesje te verouderen, ben benieuwd wanneer ik er weer aan toe kom om te rijden....Het enige pluspunt is dat de km stand zo wel lekker laag blijft (heb er zelf in totaal pas 1000 km mee gereden, hij staat nu op 6545 km), maar als het zo doorgaat, dan wordt het wel een dure slaap hobby....

Zaterdag krijgt hij een complete beurt, de olie is al bijna 2 jaar oud, en ik laat alle vloeistoffen vervangen. Dan kan ik weer een dik jaar vooruit...

Hoe is het met de andere Beverly rijders, nog iets spannends te melden?
 
Vijf minuten per week draaien werkt volgens mij alleen maar averechts, omdat dat alleen maar energie uit de accu KOST (ja je hebt een druppellader dus het beschadigt 'm niet) en de Bev het niet nodig heeft. Soms heb ik 'm 8 weken niet gebruikt (ja ik schaam me diep) en is de Yuasa (veel beter dan de originele accu) te zwak om de startmotor aan het blok te laten koppelen. Als ik echter een brug maak met de auto merk je weer onmiddellijk hoe betrouwbaar de MASTER is:

"gnihiBROMbrobrobrobrobro". Hij loopt altijd onmiddellijk zonder een slag over te slaan ook tijdens het warmrijden. Daarna rijd ik een uur om de accu via de dynamo op te laden en schaam ik me nog erger omdat-ie me meteen weer dat voor een scooter ongeëvenaarde plezier geeft dat ik eigenlijk niet verdien. Ja op de T-max heb ook altijd heel veel plezier, maar anders, omdat-ie zo stabiel in platte snelle bochten ligt, maar de honger om zich zo hard mogelijk naar voren te katapulteren met al zijn ongemakken als uitbreken of stuiteren van de achterkant, wanhopig op zoek naar grip op het wegdek en nu weer dat hupje tijdens een klim (GEEN WHEELIE, HUPJE! :X ) geeft hem een karakter ("rabbioso", "boosaardig" volgens de Italiaanse motorpers *D ) waardoor je hem niet meer weg wilt doen.

Ook mijn Bev500 is nog "jong": uit 2003 maar nog net geen 10.000 km op de teller! Hij krijgt dan ook jaarlijks een beurt van de Piaggio-dealer niet vanwege een nieuwe 6.000 km - mijlpaal, maar gewoon elk jaar en punt. Dat verdient de mijne wel. ;)
 
dat 5 minuten laten draaien doe ik niet voor de accu, maar om hem rustig warm te laten worden. Daarna rijd ik altijd rustig een kwartiertje, lekker binnendoor. En aan het eind draai ik hem dan effe open, dat is dan het toetje......

Ik vervang alle vloeistoffen nu ook omdat dit eind 2007 voor het laatst gebeurt is, de olie is echter pas 1800 km oud...

En dan wordt het weer genieten van de vreugde van het rijden....
 
Hallo,

Even over het vlotte aanslaan , ben sinds vorig weekend in het bezit van een Nexus. (Moet nog op nederlands kenteken dus kan er nog niet mee rijden) Motortje slaat helemaal niet zo makkelijk aan , nu lees ik in het boekje dat je gas moet geven bij starten? is hier iets zinnigs over te zeggen?
Bougie moet wel nodig vervangen dus kan een oorzaak zijn.
Als het motorje loopt loopt hij wel mooi gelijkmatig rond.
 
Laatst bewerkt:
Normaal gesproken moet je motoren met injectie zonder gas starten. Staat ook in de gebruiksaanwijzing van de Bev500. De dealer zegt dat als hij niet meteen aanslaat je een beetje gas mag bijgeven.

Is niet normaal dat je Nexus moeilijk aanslaat, want de blokken die je in de grote Gilera vindt zijn allemaal ijzersterk!
 
als de bougie vervangen moet worden, lijkt het mij overduidelijk dat je de oorzaak van het slechte starten al kent...

Gas geven mag in principe niet bij injectie motoren, omdat je hem dan ook makkelijk kunt verzuipen.
 
Hmm, zojuist de bougie vervangen. Gaat iets beter. Eerst maar eens een normale rit maar moet dus nog even wachten op een kenteken. Het handboek zegt ''accelerate gradually to start'' Nou, dan moet ik dan maar leren / uitvinden...
 
Hallo allemaal

Volg al een enige tijd alle berichten omtrent een Piaggio beverly 500

En kan jullie mededelen dat ik sinds januari ook een piaggio beverly 500 heb aangeschaft.

Het is een Hele mooie zwarte heb alleen xenon (6000k) eraan toegevoegd en me buddyseat laten bekleden.dit is ook heel mooi geworden.

Heb er onwijs veel plezier mooi mooie looks en een prachtig geluid.

Enige wat ik zou willen is hem iets sneller laten optrekken voornamelijk van 0-30 Moet toch veeeel sneller kunnen???!! Volgens mij dealer kan het niet de bekende cdi verhaal zijn.

Dat is een broodje aap verhaal volgens de dealer enige wat zou helpen is een malossi vario gecombineerd met een lelijke leovince 4road.
Ik zou graag jullie bevindingen hierover willen lezen.

Vandaag even een stukje gereden met ook een superblije eigenaar van een gilira gp 800,En moet zeggen dat hij niet eens zo heel veel sneller is met het optrekken

Plus een beverly 500 is natuurlijk mooier he Hahaha
binnen nu en 2 weken worden me velgen zwart gecoat
Dat zal nog mooier zijn.
Vr gr Uit amsterdam
 
Terug
Bovenaan Onderaan