Otoplastieken

Blijkbaar is er dan toch vooruitgang in filters. Waarschijnlijk toch een andere curve; minder lineaire filters. Daar ben ik eigenlijk ook naar op zoek. Zelfde demping van de wind, minder voor de rest.
 
Als je doppen voor op de motor koopt zitten daar is het goed is ook filters in die de schadelijke frequenties dempen en de rest veel minder. Dat was 20 jaar geleden ook al zo. Ik heb nooit een verbetering in het soort filters ontdekt. Wel dat de doppen die ik voor muziek gebruik wezenlijk andere filters hebben maar dat heeft niets met vooruitgang te maken.
 
Ik had toch echt ottoplastieken voor de motor besteld. Sterker nog, hij stond voor de ruit van de winkel geparkeerd. Kon niet missen. En toch merk ik dat met deze doppen geen gesprek kan voeren. Bij de pomp bijvoorbeeld. Dat kon ik met de universele doppen wel. Ik zou eigenlijk mijn universele doppen met keramisch filter eens moeten vergelijken. Dan kan ik bepalen of ze mogelijk een verkeerd filter hebben geplaatst of dat mijn gehoor slechter is geworden. Ouderdom komt tenslotte met gebreken. Liever mijn oren dan mijn ogen.
 
Thnx, dan gaan die van mij ook maar eens in bad. Ze zitten nu aardig verstopt. Dan zou ook verklaren dat ze nu een beetje te goed dempen. Met name spraak. Daarna mijn oren ook maar eens met Earex schoon maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan