Online Bestelling VespaLife

motorhan

Die hard MF'er
12 jan 2009
325
7
Budel
Hallo,
Bestellen jullie wel eens iets bij Vespalife / Siezenis in Nijmegen.
Ik heb er op 02-04-2016 een bevestiging setje voor een topkoffer besteld.

Email bewijs van betaling ontvangen maar verder hoor of zie ik niks geen verwachte levertijd niet of het wel of niet voorradig is.
Op een 05-04-2016 mail reageren ze ook niet.

Natuurlijk kan ik gaan bellen maar daar heb ik een hekel aan en het is een internet bedrijf dus reageer dan ook via internet.

Geeft niet echt vertrouwen om de volgende keer er weer iets te bestellen.
Hoe is jullie ervaring met dit bedrijf.

Met vr gr
Han
 
Meten is weten, kortom gewoon ff bellen.....

mvg gerrit

Wat meten met niet reageren te maken heeft ontgaat me. maar inmiddels hebben ze op de 2e mail gereageerd onderdeel is niet voorradig en zou ca 5 dagen duren 5 dagen vanaf???


Het is niet erg als iets even niet op voorraad is maar meld dit gelijk als er een bestelling binnen komt. Of zet het op je site zoals veel andere aanbieders wel doen.
Het zou zo maar iets kunnen zijn dat je snel nodig hebt, en dan kun je nog bijtijds elders bestellen.


Ik wacht nog even af wanneer het binnen komt en maak dan de afweging of ik er ooi nog bestel.
 
Jezus wat een jank topic.. :')

Dat mag je vinden, maar je hoeft het niet te lezen en ook niet te reageren maar ach er staat weer eens iets op het Forum. :+

Ik ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die betere ervaring hebben of dat het incidenteel is.
Zou best kunnen. Ik weet het niet jij wel.

Je maakt maar eenmaal een eerste indruk en die is vaak bepalend voor vervolg. Als ik de enige ben die er wat van vind moeten ze gewoon zo doorgaan, dan ligt het vast aan mij.
 
Tja, je hebt op zaterdag 2 april iets online besteld en op dinsdag 5 april stuur je een email waar t bedrijf niet op reageert volgens jou, waarna je het bedrijf op 6 april openlijk zwart maakt...

Sorry hoor, zucht
 
Tja, je hebt op zaterdag 2 april iets online besteld en op dinsdag 5 april stuur je een email waar t bedrijf niet op reageert volgens jou, waarna je het bedrijf op 6 april openlijk zwart maakt...

Sorry hoor, zucht
Ik maak ze helemaal niet zwart, Maar als je snel een betaling wilt moet je ook gewoon snel leveren en anders vermelden dat de levertijd 2, 3 of meer dagen duurt. zo hoort het en niet anders.

En dat heeft niets met zwart maken te maken, maar gewoon met de werkwijze van een bepaald bedrijf.
En kom nou niet aan we krijgen honderden mailtjes per dag en kunnen ze daarom niet beantwoorden. Ook dan kun je een automatische beantwoorder inschakelen. maar verkopen is soms makkelijker dan op de afgesproken/gewenste tijd leveren.

Bij veel lkeveranciers staat er bij het artikel vermeld voorraad of niet op voorraad.
En natuurlijk kun je ook vooraf een mailtje sturen is het op voorraad en wat is de levertijd. kan allemaal.

Hiervan geleerd hebbende heb ik bij een ander bedrijf geen scooter onderdeel gevraagd naar levertijd en of het voorradig is. 3 dagen geleden nog geen reactie. denk je dan echt dat ik daar nog iets koop. dacht het niet.

Nogmaals ik maak die winkel bedrijf niet zwart wilde alleen weten of dat het bij hen gebruikelijk is.

En je mag er van vinden wat je wilt hoor niks mis mee.
 
De webshop levert niet binnen een paar dagen,..of dat erg is?
en waar haal je die paar dagen vandaan en wat zijn bij jou een paar dagen zijn dat er 2 of zijn dat er 10 ??? of meer.

En waarom dan niet, leg eens uit waarom anderen het wel kunnen of aangeven duurt ... dagen is ook niks mis mee. Maar verkopen is vertellen en moeite doen.

Het gaat er in dit geval helemaal niet om of het wat langer duurt alleen dat je niet op de hoogte bent van hoe lang dan. als het niet op voorraad is meld het dan gewoon.

Er zijn leveranciers die melden de levertijd is ..... lang als u dat te lang vind krijgt u de betaling terug. maar nogmaals daar gaat het niet om het gaat om communicatie naar de klant.

Ik doe veel werk voor een geschillen commissie en de meeste problemen ontstaan door niet of miscommunicatie.

Stel je scooter ligt uit elkaar en je hebt een onderdeel nodig omdat je het weekend wilt rijden. dan is het fijn als je weet dat het snel komt. Heeft die leverancier een langere levertijd (tijdelijk niet op voorraad) dan bestel je het elders waar staat vandaag bestellen morgen in huis.
Zo moeilijk is het niet.
 
Ik heb bij hun een setje malossi veren besteld voor mijn Vespa.
Na het bestellen en betalen kreeg ik een bevestiging mail met daarin een regeltje dat ze voor vakantie een week of 2 gesloten waren.. |( |(

Laat dit dan ff voor het bestellen en betalen weten denk ik dan.
Uit eindelijk heb ik nadat ze weer terug open waren het bestelde binnen 2 dagen geleverd gekregen.
Wat in mijn geval precis uit kwam want 2 dagen later gingen we op vakantie voor 3 weken en had ik die veren dus eigenlijk echt wel nodig.

Al met al dus wel netjes opgelost, toen ze terug open waren kreeg ik meteen een mailtje dat ze het met spoed meteen zouden versturen.
Maar het pas melden dat je gesloten bent na het bestellen en betalen verdient niet echt een schoonheidsprijs.
 
verkopers zijn ook afhankelijk van de leverancier in dit geval Piaggio groep die is ook laks met levertijden simpele dingen moet je soms 6 weken op wachten daar kan een ondernemer niets aan doen

en wat dacht je wat een website kost waar alle opties in zitten die jij wil hebben ik ken vespaLife niet maar is volgens mij geen grote jongen, en om zo'n website te hebben, die jij voor ogen hebt.
Ben je zo per maand 1000 1500,- kwijt en dat moet je ook maar op kunnen brengen.

meeste bedrijven hebben geen voorraad meer en zijn dozen schuivers geworden.

Jij heb er kennelijk iets gekocht omdat het er het goedkoopste was neem ik aan. en dan zul je moeten wachten tot het leverbaar is
 
verkopers zijn ook afhankelijk van de leverancier in dit geval Piaggio groep die is ook laks met levertijden simpele dingen moet je soms 6 weken op wachten daar kan een ondernemer niets aan doen

en wat dacht je wat een website kost waar alle opties in zitten die jij wil hebben ik ken vespaLife niet maar is volgens mij geen grote jongen, en om zo'n website te hebben, die jij voor ogen hebt.
Ben je zo per maand 1000 1500,- kwijt en dat moet je ook maar op kunnen brengen.

meeste bedrijven hebben geen voorraad meer en zijn dozen schuivers geworden.

Jij heb er kennelijk iets gekocht omdat het er het goedkoopste was neem ik aan. en dan zul je moeten wachten tot het leverbaar is

Wat een domme opmerking dat ik er iets gekocht zou hebben omdat ze het goedkoopste zouden zijn. Dat zegt meer over jou dan over mij. Nee bij Easyparts is het goedkoper en op voorraad (staat op de site). ik heb het daar besteld omdat ik dat onderdeel zocht via Google en dan kom je al snel op hun site. en het onderdeel stond er en het is een Nederlands bedrijf.

Dat Piaggio ook wel eens langere levertijden heeft kan gebeuren heb ik al meegemaakt is niks mis mee maar communiceer het naar de klant.

Als ik bij mijn dealer iets bestel laat ie weten levertijd ongeveer zo lang. duurt het langer stuurt ie een mailtje.
Ik heb geen idee of Vespa life een groot of klein bedrijf is. aan het assortiment te zien zou ik denken een behoorlijke firma.
Voor dit onderdeel ben ik inderdaad vreemd gegaan omdat ik wist dat de dealer het niet op voorraad heeft en ik dacht het zo sneller (niet goedkoper dus) te ontvangen.

En wat een website kost is niet mijn probleem of dat van jou. je hebt ook minder deskundig personeel nodig.

Zoals ik al eerder opmerkte er is niks mis als iets niet op voorraad is, maar communiceer naar de klant.
Ze kunnen dat automatisch of handmatig invoeren als een product niet op voorraad is stuur een bevestiging uw bestelling en betaling is ontvangen. product momenteel niet op voorraad verwachte levertijd is .......... kunt u zich daar niet in vinden neem dan contact op dan storten we e.v. het betaalde bedrag terug op uw rekening.
Dan scoor je punten.
Er gaan veel bedrijven kapot doordat ze niet communiceren of afspraken niet nakomen.

Overigens had ik in de start alleen maar gevraagd of jullie ervaring met dit bedrijf hebben , kennelijk niet want ik heb nog geen enkele inhoudelijke reactie gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Bestelling is inmiddels binnen, precies geleverd binnen de tijd die na het mailcontact hadden opgegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan