ongelukje gehad, wie is er fout?

Stond er trouwens een paard in de trailer?

Ik ga met baksteen mee. Als je een ietsiepietsie te hard reed, zal je ongetwijfeld in het gelijk worden gesteld maar als je significant te hard reed, kan het zijn dat die vrouw de afstand verkeerd heeft ingeschat en dacht dat het wel kon. Afhankelijk van de snelheid kan in ieder geval een deel van de schade voor jouw rekening komen.

De VOA kan waarschijnlijk aan de hand van remsporen en de schade best een inschatting maken van jouw snelheid. Daar is geen meting voor nodig.

Ik vind het trouwens een kwalijke zaak dat de mensen uit die auto waarbij net een motorrijder achterop is geklapt, niet eerst even nagaan hoe het met jou is en meteen over de schuldvraag beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Vlotte vertaling: Het is belachelijk dat het uberhaupt is toegestaan je met een paardentrailer op de openbare weg te begeven :?

Dat zou niet mijn vertaling zijn, want het is immers een combinatie die is toegestaan op de openbare weg. Veetransport in vrachtwagens waarbij de varkens (slachtrijp ook een goede 100-150 kg) drie soms wel vier hoog staan, is nu ook niet echt stabiel.
 
Laatst bewerkt:
Er stond een paard in de trailer ja, en het het 1e wat de mevrouw vroeg was of ik Ok was, en dat kwam natuurlijk ook van mijn kant en even gevraagd hoe het met het paard was of die nog rustig stond.

Al met al heb ik nog gekeken, er lagen stukken kuipwerk op de kruising (foto van) en er zijn geen remsporen. mijn getuige vertelde mij wel dat mijn motor dwars ging maar mijn achterwiel heeft schijnbaar geen sporen achter gelaten

Ik ga het opsturen naar de verzekering, samen met de foto's en een getuigenverklaring van een vriend die achter mij reed en alles zag gebeuren
 
Dat zou niet mijn vertaling zijn, want het is immers een combinatie die is toegestaan op de openbare weg. Veetransport in vrachtwagens waarbij de varkens (slachtrijp ook een goede 100-150 kg) drie soms wel vier hoog staan, is nu ook niet echt stabiel.

Ik hoop dat jij met je paardje niet rijd alsof het slachtvarkens zijn.....alhoewel die zo dicht tegen elkaar staan dat ze toch niet om kunnen vallen :X


Er stond een paard in de trailer ja, en het het 1e wat de mevrouw vroeg was of ik Ok was, en dat kwam natuurlijk ook van mijn kant en even gevraagd hoe het met het paard was of die nog rustig stond.

:}


De snelheid zal helemaal niet in de afhandeling door de verzekering meegenomen worden omdat die zo te horen helemaal niet vastgesteld kan worden. Ik denk dat de civiele aansprakelijkheid volledig bij de automobilist zal komen te liggen.
 
verhaaltje gelezen....

automobilist standrechtelijk executeren, paard door de vleesmolen en verder gaan met je leven :Y

koekblikkers |( |(
 
Ik hoop dat jij met je paardje niet rijd alsof het slachtvarkens zijn.....alhoewel die zo dicht tegen elkaar staan dat ze toch niet om kunnen vallen :X

Nee, met 1 pk rijd ik net zo voorzichtig als met 145 pk. :9

Het zijn trouwens niet de paarden die vallen of de varkens, maar gewoon de aanhangers die kantelen. Fors remmen met een paard in de trailer leidt altijd tot een extra 'duw in de rug'. Met een beetje geluk buig je zelfs een borststang.
 
Nee, met 1 pk rijd ik net zo voorzichtig als met 145 pk. :9

Het zijn trouwens niet de paarden die vallen of de varkens, maar gewoon de aanhangers die kantelen. Fors remmen met een paard in de trailer leidt altijd tot een extra 'duw in de rug'. Met een beetje geluk buig je zelfs een borststang.

Ken t effect van t rijden met paard(jes). Meer menig combinatie chauffeur zal in eerst instantie aan t beestje achterin denken en daardoor al zo voorzichtig rijden dat t kantelen al niet eens in de buurt zal komen.
 
Nee, met 1 pk rijd ik net zo voorzichtig als met 145 pk. :9

Het zijn trouwens niet de paarden die vallen of de varkens, maar gewoon de aanhangers die kantelen. Fors remmen met een paard in de trailer leidt altijd tot een extra 'duw in de rug'. Met een beetje geluk buig je zelfs een borststang.

Zou ik niet te hard zeggen...ik heb rare dingen gezien; paarden die zich van schrik laten vallen in de trailer (en daar is nog niet eens een aanrijding voor nodig), paarden die niet goed zijn vastgezet en zich omdraaien op de trailer of paarden die met de voorbenen over de voorstang heen komen.
Zelf heb ik in de auto met een paardentrailer erachter heel wat meer stress gehad dan op de motor.

Ik hoop dat jij met je paardje niet rijd alsof het slachtvarkens zijn.....alhoewel die zo dicht tegen elkaar staan dat ze toch niet om kunnen vallen :X
Ik wou dat er met slachtvarkens gereden werd zoals met het gemiddelde privépaard....
 
Laatst bewerkt:
Ben nu toch wel benieuwd naar hoe hard je gereden hebt. Ik vind 110 op een 80 weg iets teveel. Weet niet wat jouw grenzen zijn *O* :]
 
Je hebt in elk geval een getuige, die iets over de snelheid kan zeggen en wat je deed om een aanrijding te voorkomen. Het lijjkt me dat de automobilist zijn beweringen zal moet bewijzen.
Veel suc6 met de afhandeling.
 
Ik heb inderdaad mn maatje als getuige en daarom ook een getuigenverklaring opgesteld.

Teven heb ik vandaag melding gedaan van het ongeluk en mijn verzekeringsmaatschappij vertelde mij dat:

-ik alleen WA verzekerd ben, dat wist ik
- ik niet voor rechtsbijstand verzekerd ben, bij de verzekeringsmaatschappij, maar wel op een andere manier
- ik dus zelf de verzekering van de tegenpartij aansprakelijk moet stellen

Klinkt heel eng maar valt reuze mee, ik heb netjes alle info ge-emaild gekregen van de verzekeringsmaatschappij om dit te kunnen doen.

straks heb ik dus een mooi pakketje met Een schade formulier, getuigenverklaring,foto's en een bijschrift voor dit alles en hoop dat ik sterk sta. Tegenpartij heb ik ook nog gesproken en die vertelde mij dat hij dan ook gelijk aangifte ging doen, waarvoor? da wit gin mens!

In ieder geval bedankt voor jullie tips en steun en ik hou jullie op de hoogte
 
Een maatje van mij is ooit met zijn auto vol achter op een zandwagen geklapt. Hij reed op een voorrangsweg en reed meer dan 20km/u te snel. Het is een langdurig getouwtrek geworden tussen de verzekeringen. Uiteindelijk is zijn schade vergoed, omdat de zandwagen voorrang had moeten verlenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan