Ongelukje en nu op zoek naar topkuip 954

User[123]

MF veteraan
12 jul 2011
4.375
175
Nederland
Vandaag een ongelukje gehad met mijn Honda Fireblade 954. In een snelle bocht kwam ik erachter dat de bocht steeds scherper en scherper werd en langzaam in een U veranderde. Resultaat: motor in het gras met mij ernaast.

Gelukkig valt de schade heel erg mee. Ben een knipperlicht verloren, een spiegel en mijn topkuip is gescheurd.

Nu heb ik eigenlijk twee vragen:
1. Wat te doen als je in een bocht erachter komt dat je m no-way haalt? Ik remde zacht bij met mijn achterrem en besloot daarna om m maar zo plat mogelijk te gooien. Helaas geen succes.

2. Iemand een idee waar ik het beste een nieuwe originele topkuip kan krijgen voor mijn 2003 954? Ik zat zelf te denken om morgen even te bellen naar Motans in eindhoven en Ten Kate of ze nog wat hadden liggen.
Ook ben ik opzoek naar nieuwe knipperlichten en spiegels.

Dus als je een goede website hebt voor me of adresje, laat het me weten.

Voor de duidelijkheid: Hieronder mijn motor met rood omcirkeld wat ik nieuw moet hebben ;)

393585_256345707759791_100001530918850_700235_1128383636_n.jpg
 
Motorzaak??????????

Klopt was ook mijn eerste gedachte. Helaas (nog) geen zin om €580 excl montage neer te leggen voor een topkuip. En knippers en spiegels zijn leuk bij een motorzaak maar zeker goedkoper te vinden via internet maar bij welke webshop moet ik dan wezen?

Vandaar mijn eerdere vraag. Misschien verkeerd geformuleerd door mij.
 
1. Niet boven je kunnen rijden, en zeker niet als je de weg niet kent.

2. Probeer de site van boonstra eens, staan een hoop onderdelen op. Ook heb ik goede ervaring met onderdelenzoeker.nl, van de 3 keer dat ik een oproep daar plaatste voor een onderdeel, kreeg ik 3 keer binnen een dag bericht terug.
 
Tip voor de volgende keer: Bij onbekende bochten ALTIJD eerst rustig verkennen ;)

Jammer dat het gebeurd is, goede les, gelukkig weinig schade. Succes met de wederopbouw !
 
1. Niet boven je kunnen rijden, en zeker niet als je de weg niet kent.

2. Probeer de site van boonstra eens, staan een hoop onderdelen op. Ook heb ik goede ervaring met onderdelenzoeker.nl, van de 3 keer dat ik een oproep daar plaatste voor een onderdeel, kreeg ik 3 keer binnen een dag bericht terug.

Bedankt. Daar kan ik wat mee ga meteen even kijken!
 
Tip voor de volgende keer: Bij onbekende bochten ALTIJD eerst rustig verkennen ;)

Jammer dat het gebeurd is, goede les, gelukkig weinig schade. Succes met de wederopbouw !

Een goede les was het inderdaad. Toen ik thuis kwam was het eerste wat mijn vader zei : ben maar blij dit is de goedkoopste levensles die je ooit gaat krijgen". Ik denk dat ie gelijk heeft.
 
Op MP staan een boel onderdelen voor je motor Roel, kijk maar even.
Nieuwe originele kappen zijn niet te betalen.
 
Op MP staan een boel onderdelen voor je motor Roel, kijk maar even.
Nieuwe originele kappen zijn niet te betalen.

Had inderdaad al even gekeken. Er staat er 1 op die zijn complete set verkoopt. Helaas hij hij hetzelfde probleem met z'n topkuip als ik nu heb: gescheurd.

Helaas verder geen onbeschadigde. Gelukkig heb ik even de tijd voor het lente wordt om nog te zoeken.
 
Op ebay heb je van die 'transformatie setjes'. Kan je voor 'n paar honderd euro voor degelijke kwaliteit 'n geheel nieuwe kuipwerk set kopen van bijv. replica's :Y


Niet het antwoord dat je zoekt, maar misschien het overwegen waard.
 
Had inderdaad al even gekeken. Er staat er 1 op die zijn complete set verkoopt. Helaas hij hij hetzelfde probleem met z'n topkuip als ik nu heb: gescheurd.

Helaas verder geen onbeschadigde. Gelukkig heb ik even de tijd voor het lente wordt om nog te zoeken.

Honda fireblade topic kan wellicht uitkomst bieden *D
 
Allereerst succes met het herstellen van de schade....wel jammer...

Tip zou misschien kunnen zijn, naar natuurlijk niet te hard onbekende bochten in gaan....

Je voorrem gebruiken :)
 
Op ebay heb je van die 'transformatie setjes'. Kan je voor 'n paar honderd euro voor degelijke kwaliteit 'n geheel nieuwe kuipwerk set kopen van bijv. replica's :Y


Niet het antwoord dat je zoekt, maar misschien het overwegen waard.

Heb ik ook aan zitten denken en misschien inderdaad het serieus overwegen waard. Zou de orginele kuipdelen kunnen bewaren en er bv een repsol set op kunnen gooien voor 400 euro. Stel dat ik m weer verkoop de originele er terug op of ondertussen op zoek naar een zwarte topkuip.

Hoorde ook dat het mogelijk is om de kuip te lijmen bij een professioneel bedrijf. Ook voor deze optie maar eens gaan bellen morgen.
 
Vandaag een ongelukje gehad met mijn Honda Fireblade 954. In een snelle bocht kwam ik erachter dat de bocht steeds scherper en scherper werd en langzaam in een U veranderde. Resultaat: motor in het gras met mij ernaast.

Gelukkig valt de schade heel erg mee. Ben een knipperlicht verloren, een spiegel en mijn topkuip is gescheurd.

Nu heb ik eigenlijk twee vragen:
1. Wat te doen als je in een bocht erachter komt dat je m no-way haalt? Ik remde zacht bij met mijn achterrem en besloot daarna om m maar zo plat mogelijk te gooien. Helaas geen succes.

2. Iemand een idee waar ik het beste een nieuwe originele topkuip kan krijgen voor mijn 2003 954? Ik zat zelf te denken om morgen even te bellen naar Motans in eindhoven en Ten Kate of ze nog wat hadden liggen.
Ook ben ik opzoek naar nieuwe knipperlichten en spiegels.

Dus als je een goede website hebt voor me of adresje, laat het me weten.

Voor de duidelijkheid: Hieronder mijn motor met rood omcirkeld wat ik nieuw moet hebben ;)

[afbeelding]
Ook nieuwe velgen?? :+
 
www.meerlomotorsloperij.nl/

goede ervaringen mee

verder marktplaats en ebay, eventueel ebay duitsland en engeland

mbt een bocht die je niet haalt, aan je verhaal zo te lezen
mijn ervaring, rechtop gooien en zo hard mogenlijk remmen (met beide in dit geval :+ )
tot áán het gras, en dan remmen los en uit laten rollen

mits mogenlijk uiteraard, met bomen erbij wordt het alweer een stuk lastiger
verder hangt het heel erg van de situatie af, ik bedoel, zat je al knee-down in de bocht?
zonee, dan had de motor nog schuiner gekund, waarmee jij de bocht wellicht had kunnen halen

who knows, hangt erg van de situatie af
 
Tip voor de volgende keer: Bij onbekende bochten ALTIJD eerst rustig verkennen ;)

Jammer dat het gebeurd is, goede les, gelukkig weinig schade. Succes met de wederopbouw !
ik zeg vro 1,....betere banden, meer skills en nog later remmen }) :P
 
Ook nieuwe velgen?? :+

Grapjas ;) (maar goed gevonden :P )

Zonde Roel, we hebben elkaar nog even gesproken voordat je hem kost. Je pa heeft inderdaad gelijk. Overigens zijn kuipen erg dure onderdelen. Je zou het niet zeggen als je het ziet, maar je kan een leuk Tupperware feestje geven met dat spul. Boonstra geef ik je de meeste kans. Op Ebay is ook nog wel eens wat te vinden.
 
mbt een bocht die je niet haalt, aan je verhaal zo te lezen
mijn ervaring, rechtop gooien en zo hard mogenlijk remmen (met beide in dit geval :+ )
tot áán het gras, en dan remmen los en uit laten rollen
gelul, je kan onder hoek van 45 graden nog 60% van je maximale remvermogen gebruiken en bij hedendaagse straatbanden is dat 0,6G, dus hoe minder hoek hoe harder je nog kan remmen.

daarbij komt doorkijken door de bocht hoe kutmoeilijk dat ook is,...maar bij Vro trainingen leer je dat,...(ik kan t weten, jaren lang die trainingen gegegeven op dat geile baantje in lelystad)

dit was gewoon een paniek actie, kut ik red t niet meer,...paniek, (te) lomp in de voorrem, kwijt....
 
gelul, je kan onder hoek van 45 graden nog 60% van je maximale remvermogen gebruiken en bij hedendaagse straatbanden is dat 0,6G, dus hoe minder hoek hoe harder je nog kan remmen.

daarbij komt doorkijken door de bocht hoe kutmoeilijk dat ook is,...maar bij Vro trainingen leer je dat,...(ik kan t weten, jaren lang die trainingen gegegeven op dat geile baantje in lelystad)

dit was gewoon een paniek actie, kut ik red t niet meer,...paniek, (te) lomp in de voorrem, kwijt....
ik zeg toch ook mijn ervaring

mijn ervaring is ook, dat mensen die nog geen vro hebben gedaan, en in een bocht gaan remmen hetzelfde remmen als rechtop, maximaal
en dan glijd het voorwiel direct weg, hmmm?
 
Wel een held dat hij het gewoon eerlijk zegt dat hij op zijn snufferd is gegaan en niet andere de schuld wild geven .
 
gelul, je kan onder hoek van 45 graden nog 60% van je maximale remvermogen gebruiken en bij hedendaagse straatbanden is dat 0,6G, dus hoe minder hoek hoe harder je nog kan remmen.

daarbij komt doorkijken door de bocht hoe kutmoeilijk dat ook is,...maar bij Vro trainingen leer je dat,...(ik kan t weten, jaren lang die trainingen gegegeven op dat geile baantje in lelystad)

dit was gewoon een paniek actie, kut ik red t niet meer,...paniek, (te) lomp in de voorrem, kwijt....

Ja maar jij hebt ABS en traction control op je s1000rr ;)

Maar je hebt wel gelijk;
- altijd insturen en de bocht doorkijken (dus niet gaan kijken naar waar je niet heen wilt)
- motor kan meer dan je denkt, dus meestal ook platter
- beetje remmen kan meestal wel maar dan met je voorrem (maar dan moet je dat wel kunnen en geoefend hebben)
- niet het gas dichtgooien (trekkende ketting houden)

Ik heb ooit eens de VRO gedaan, was leuk en leerzaam, maar ik heb het pas echt geleerd toen ik hobby coureur werd op het circuit
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan