One day in Paris, Paris in one day

demifort

MF veteraan
Donateur
20 jun 2007
10.850
10.474
Enige tijd geleden alweer is er in het regio topic Voorne Putten gesproken over een 1 dag rit naar Parijs, gewoon, omdat het kan.

Nu is daar verder geen actie meer op ondernomen maar ik vond het wel een leuk idee.
Mijn bedoeling is dus om op Woensdag 28 Augustus dit ritje te gaan doen.

Misschien zijn er meer mensen die dit een leuk idee vinden en zin hebben om mee te gaan?

Is dus eigenlijk niets anders dan dom die kant op gaan, fotootje onder de eiffeltoren,
even een lekker stukje la France opsnuiven, rondje door Montmartre, bakkie doen bij le sacre coeur... fijn toch! *O*

Ik hoor het wel!
 
In... Volg t even..en als er mogelijkheid is trek ik mn blade uit de schuur..en rij ik hem mee.. gewoon omdat t kan *D
 
natuurlijk, hoe meer mensen, hoe gezelliger toch!
 
Lijkt me ook vet alleen door de weeks moet ik werken :( en lan in augustus geen vrij krijgen :(
 
paar jaar terug heb ik hem 's nachts even gedaan :} even toeristische route arc de triomphe en Eiffeltoren.

zat al in Antwerpen en ben toen binnendoor naar Parijs gegaan. en terug bij België toch maar de snelweg op gedoken. had het bokkoud door de regen |(
 
Ik vind het een goed idee. Ik heb vaker ritjes van bijna 1000km in een dag gedaan. Richting Eifel dan. Deze lijkt me leuk, maar ik zit wel met 28.08. door de weekse dag. Ben dan net terug van twee weken vrij en dan weer vrij nemen op woensdag zal niet gaan. Daarnaast ben je helemaal verot als je terug komt van zo een rit en dan wil ik volgende dag echt niet gaan werken. Hoop dat zaterdag een optie kan zijn. Wel ovb natuurlijk.
 
ik ga dit volgen, lijkt me wel wat! :) wel vroeg vertrekken zodat we wel een beetje kunnen chillen in parijs toch? :)
 
Voor de mensen die meegaan, vergeet niet om bij de anwb van die alcohol testjes te kopen. Minstens twee. Is sinds juli 2012 verplicht in Frankrijk.

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/reisartikelen/alcoholtest-2-stuks.html

goeie tip. maar die dingen kan je overal en nergens (action, lidl?) goedkoper vinden :Y
(niet dat het meer dan een euro zal schelen, maar ik sponsor de ANWB het liefst zo min mogelijk... :') )


overigens passen die dingen niet eens in mn buddyseat :')

ik lees trouwens ook hier en daar dat het onwijs meevalt hoe streng ze controleren op het bezit van die dingen als je een toerist bent..
 
Laatst bewerkt:
Alcoholtester zijn verplicht, maar ze schrijven geen boete uit als je ze niet bij hebt, klinkt voor mij hetzelfde dat je ze niet hoef te hebben :+ , voor de rest zijn ze in Frankrijk niet zo moeilijk. Ik had graag mee gewild, maar heb die dag een afspraak bij de tandarts en 's avonds heb ik een cursus die ik niet kan verzetten :/ .
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog meer zaken waar je rekening mee moet houden in F?

ze kunnen er niet rijden.... op zich ga je er wel levend doorheen komen, maar wees alert. Parijs is ook vrij druk en er wordt regelmatig een plaatsje afgedwongen, dus goed spiegelen en om je heen kijken. geen aannames doen ;)
 
goeie tip. maar die dingen kan je overal en nergens (action, lidl?) goedkoper vinden :Y
(niet dat het meer dan een euro zal schelen, maar ik sponsor de ANWB het liefst zo min mogelijk... :') )


overigens passen die dingen niet eens in mn buddyseat :')

ik lees trouwens ook hier en daar dat het onwijs meevalt hoe streng ze controleren op het bezit van die dingen als je een toerist bent..


Of ergens anders waar ze die dingen verkopen. Anwb kwam het eerst in me op. :)
 
Goedendag!

Op dit moment zit ik lekker op de camping en heb mf niet zo vaak gezien, excuses daarvoor.
Voor mij is het niet mogelijk om in een weekend te gaan helaas, dit ivm met mijn werk.
Datum staat dus zoals ie nu is, of we moeten een andere datum doordeweeks af kunnen spreken.
 
ze kunnen er niet rijden.... op zich ga je er wel levend doorheen komen, maar wees alert. Parijs is ook vrij druk en er wordt regelmatig een plaatsje afgedwongen, dus goed spiegelen en om je heen kijken. geen aannames doen ;)

Probeer er niet in de spits te komen, ik stond vorige maand om 08:00 op de perifirique en het was echt mega-druk. 2 uur over gedaan om om Parijs te komen }) Heel veel motorscooters en motoren tussen het verkeer door!
 
Probeer er niet in de spits te komen, ik stond vorige maand om 08:00 op de perifirique en het was echt mega-druk. 2 uur over gedaan om om Parijs te komen }) Heel veel motorscooters en motoren tussen het verkeer door!

Dat is ook niet verstandig.. als je in de spits door parijs heen moet kan je beter de N104 nemen.. is wel iets om maar scheelt nogal in tijd.
 
Wij hadden de reis zo ingecalculeerd dat we pas na de spits bij Parijs zouden komen, maar het liep allemaal zo vlot dat we om 8:00 bij de poort stonden :+
 
al een x eerder gedaan ff op 1 dag naar parijs met motor groepje. erg leuk en gaaf om te doen was 24.5 uur met motor van huis! .
 
Probeer er niet in de spits te komen, ik stond vorige maand om 08:00 op de perifirique en het was echt mega-druk. 2 uur over gedaan om om Parijs te komen }) Heel veel motorscooters en motoren tussen het verkeer door!

en die gasten rijden zo bizar snel tussendoor.. daar ga ik echt niet aan meedoen... hoewel ik voor nederlandse begrippen zelf ook vrij vlot tussen de file door rijd.. daar doen ze het nog ff 2x zo snel...
 
Voorlopig zit voor mij niet in om door de weeks vrij te nemen. Aangezien ik het wel een leuk idee vind, misschien dat ik die actie wel een keer op zaterdag ga uitvoeren.
 
ik twijfel nog een beetje, geen zin om 100 euro benzine in een dag te verstoken met snelweg rijden... :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan