Olie voor mijn Yamaha Xt 350

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daniel0416

MF veteraan
16 dec 2008
1.016
0
Drunen
Beste mf-ers,

Afgelopen zaterdag mijn nieuwe aanwinst opgehaald en dat is een Yamaha XT 350 geworden van 1991.Nu wil ik hier ff nieuwe olie en filter op zetten en een bougie vernieuwen.Nu ben ik aan het zoeken geweest voor de juiste olie en in de manual staat dat er,

20w 40 1,3L

in zou moeten.Nou geen probleem zou je denken.Maar als ik op BV japparts kijken word er een andere soort olie aangeschreven voor mijn XT en dat is namelijk,

10w40sf mineraal

Dit heeft mij dus in twijfel gebracht welke olie ik nu in het blok van de XT moet kieperen.Is er iemand die mij hier wat uitsluitsel over kan geven over welke olie er allemaal wel maar ook vooral NIET ik kan/mag?

Mvg,

Daniel
 
Oh ja, je hebt het ding niet opgehaald O-)

:+

Muhahahaha neej idd.Marc heeft de motor netjes thuis gebracht.(nogmaals bedankt daarvoor trouwens)

Dus als ik naar de motorshop ga en om 10w40 vraag (jaja ik weet het geen AUTOolie) dan krijg ik de goeie mee?

Ps vandaag trouwens een paar uur lekker aan het knalluh hier in drunen geweest.Zat plekken hier om de XT eens goed uit te laten.Hield zich eigen zeer kranig.
 
Laatst bewerkt:
Een minerale olie 10W40 voor motorfietsen scheelt geen reet met minerale olie voor koekblikken.
Het is wel iets duurder. :Y

API SF is gewoon derde wereld olie.
Een schande dat ze die nog verkopen. :')
 
Muhahahaha neej idd.Marc heeft de motor netjes thuis gebracht.(nogmaals bedankt daarvoor trouwens)

Dus als ik naar de motorshop ga en om 10w40 vraag (jaja ik weet het geen AUTOolie) dan krijg ik de goeie mee?

Ps vandaag trouwens een paar uur lekker aan het knalluh hier in drunen geweest.Zat plekken hier om de XT eens goed uit te laten.Hield zich eigen zeer kranig.

Leuk ding he :Y

En mooi dattie nog gewoon goed werkt :)

En idd, gewoon standaard motorfietsolie. Beetje bijhouden is echt belangrijker dan specifieke olie, in dit geval.

En standaard is bij mij: half syntheet, 10W40.
 
20W40 komt voort uit de vroege tijd van Yamalube.. een goede 10W40 hadden ze zelf nog niet.
Korte viscociteitsindex, stabielere kwaliteit. :P
 
:+

SG is al veel te lang als dè topolie verkocht. :')

SG is rommel SF moet je hebben hoewel ik tegenwoordig ben overgestapt naar dit.

full
 
Nou bedankt voor al jullie advies.En aangezien er links en rechts toch werd geadviseerd om 10w40 te gebruiken ziet die er sinds vandaag in.En het eerste wat me direct opviel is dat de XT nu 10x beter in zijn neutraal komt.Dus dat hebben we zoiezo al weer gewonnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan