veel..???
Ik denk niemand te beledigen als ik zeg... "alleen maar"
Zijn toch allemaal wel leuke mensen he...op een paar uitzonderingen na natuurlijk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
veel..???
Ik denk niemand te beledigen als ik zeg... "alleen maar"
Misschien heeft ie ook nog wel andere binnenveren voor je voorvork, wordt het helemaal strak afgeveerd. (meer wel ff je schoorstangen verlengen dan, anders gaat ie alleen nog rechtsaf. )Yep, goed plan !!
Met 6 paar timmermans ogen, zet je die in een keer goedHoe bepaal je eigenlijk praktisch je vlucht en tussen welke punten meet je dan?
Ik bedoel, de toespoor en voorloop zet je uit op de grond, kan dat met vlucht ook?
Met 6 paar timmermans ogen, zet je die in een keer goed
(of met een beetje geluk en paar keer proberen, met verschillende snelheden & gewichtsverdelingen blijft dat toch schipperen)
Oke, timmermans-ogen draag ik dagelijks met me mee
Maar ongeveer toch 2 tot 3 cm? Dat is dan meer een beetje 1 op ongeveer het zicht?
Uiteraard afhankelijk van de combi zelf.
De vlucht zal groter moeten zijn met een Dnepr slagschip als met een veredeld groentekistje, toch?
Net thuis van vakantie, het was een geweldige reis en met goed weer. Motor heeft zich ook netjes gedragen, vooral de laatste dag in ijsland was het heftig. De A1 bestond in zuid oost Ijsland voor een flink deel uit grove stenen zo groot als eieren, de Oxo pas deed daar nog eens een schepje bovenop dus de zaak heeft een heftige trilproef ondergaan.
Nu lees ik dit topic en het doet me goed te lezen dat bakkie van mij vakkundig is aangebouwd, snelle actie!
En fransoesje ook gefeliciteerd
ff tellen...
8 stuks
Wel veel Brikkers trouwens
Hoe bepaal je eigenlijk praktisch je vlucht en tussen welke punten meet je dan?
Ik bedoel, de toespoor en voorloop zet je uit op de grond, kan dat met vlucht ook?
En verder heb ik vandaag m'n roze kaartje opgehaald en ben gelijk wezen rijden. Eerst met MZintruder naar Schoorl geweest en weer terug, ongeveer 100km en s'avonds na het eten begon het alweer te kriebelen en zijn we maar even naar Marken gegaan en nog verder rondgezworven. Het eindigde met mist in het donker op de snelweg, zo dawas een avontuur zeg . Na 68 km waren we om 23.00 weer thuis.
Dus het was me het daggie wel.
Groetjes
de vuistregel is: de voorloop in cm=de vlucht in mm
natuurlijk wijk je daarvan af maar je moet ergens beginnen.
moderne spannen met 45 cm voorloop en autobanden hebben praktisch geen vlucht
de kawa van baksteen heeft onbelast een negatieve vlucht, die hebben we op het oog gedaan om belast op ongeveer een centimeter of 2 te krijgen.
Euh, 45 cm, is dat niet enorm veel?
Voorloop is hoe veel naar voren het zijspanwiel staat t.o.v. het achterwiel.
bij klassieke aanbouw ongeveer 25-30cm meestal
Hoe verder naar voren het zijspan wiel zit (grotere voorloop), des te harder je linksaf kunt.
Geeft niks, ik ook.Sorry, ik gooi de termen af en toe nog een klein beetje door elkaar.
voorloop - naloop
Geeft niks, ik ook.
Trouwens baksteen z'n combi heeft een redelijk veilige voorloop. Dus vrij ver naar voren. Dan is het linksaf wat minder kantel gevoelig.
Naloop is de afstand tussen het punt waar de voorband op de grond staat met het punt waar de denkbeeldige lijn door het balhoofd de grond raakt.voorloop - naloop
Naloop is de afstand tussen het punt waar de voorband op de grond staat met het punt waar de denkbeeldige lijn door het balhoofd de grond raakt.
Dit gegeven bepaalt de richtingsstabiliteit. Hoe langer de naloop hoe koersvaster het voertuig. Zijspanners echter willen helemaal geen lange naloop....
Daarom ook de schommel-armen, toch?
Ik begrijp omdat de naloop bij een Fazer van nature al vrij kort is (hoeveel weet ik niet precies, ben ik nog naar op zoek) worden er bij de fazers met een bakkie geloof ik een soort Ed Pols platen toegepast.
Nee, ik heb er geen bakkie aan hangen.
Heeft dus minder de neiging om te 'duiken' in een linker bocht, toch?StondZat ik eigenlijk best van te kijken dat het bakkie best wel wil duiken als je in 1 keer het gas dicht draaid in een linker bocht. Eniedereenleken maar denken dat er in een linker bocht niks kan gebeuren 'Je kan toch niet om vallen met dat bakkie ernaast'
Zijspanners verbeter me als ik het mis heb......Daarom ook de schommel-armen, toch?
Nee dat kan echt niet, omvallen met een bakkie ernaast .
Je maakt me nieuwsgierig
Vanavond even zoeken