Obesitas Crossers Meetings, Data en foto's

Welke baan?

  • Emmen (dinsdag of donderdag)

    Stemmen: 12 54,5%
  • Heerde (dinsdag of donderdag)

    Stemmen: 14 63,6%
  • Meppen (zaterdag + zondag optioneel)

    Stemmen: 8 36,4%
  • Bilstain (zaterdag + zondag optioneel)

    Stemmen: 6 27,3%

  • Totaal aantal stemmers
    22
In het andere topic reeds aangegeven ;-)

Maar wil me ook graag inschrijven voor Emmen
Ivm conditie echt nul momenteel wil ik met de KTM 350 komen, om eerst maar eens te kijken of ik een dagje rustig met de groep mee kan rijden.
(om hopelijk een volgende keer met de 790 te komen)
 
WA hoef je je echt geen zorgen om te maken. Als (met alle respect) hij hard genoeg gaat om iemand het ziekenhuis in te rijden hebben we al wel een ander probleem.

Het is een KNMV baan, die doen geen dag licenties meer. MON nog wel, maar die dekt dus niet op deze baan gezien het geen lid is.

Emmen is toch gewoon ook bij de MON aangesloten?

1671183325482.png
 
Ik volg ook even, zijn er ook leden vanuit Friesland? Misschien kunnen we op rijden/karren. (Voor toekomstige data)
 
De Landsard lijkt me wel wat op de Xt660z. Wordt de datum bekend gemaakt in dit Topic, of komt daar een aparte voor?
 
Uit de laatste Adventure Crossbaan meeting is een zwaar actieve groepsapp ontstaan.
Hier zijn geen afspraken of data terug te vinden, vandaar deze pagina.
Belangrijk, 1e meeting donderdag 9 maart 2023 te Motodrome Emmen!

Wat zijn de Obesitas Crossers? Dit is een groep mensen die op Obesitas Crossmotoren, ook wel Adventure of All-road motoren genoemd, crossmotor en enduro achtige dingen (gaan) doen.

De eerste meeting was op 20 oktober 2022 te Lansard waar we de crossbaan hadden afgehuurd. Dit is super bevallen voor zowel de gevorderden die goed van de grond kwamen op de grote baan, tot de beginners spelend op de kinderbaan, tot zelfs de kroegtijgers in de kantine!

Op de meetings waar ik zelf bij aanwezig kan zijn zal er een standaard een volle gereedschap kist zijn. Diverse maten binnenbanden 17/18/19/21. Wat reserve spul, doos met bouten/moeren in allerlei maten. In de regel ook voldoende snacks/drinken voor de grijp.

Voor wie zijn de meetings:
  • Mensen op een Adventure/All-road die eens wat uitdagends willen proberen. Ook vrienden/kennissen buiten het forum zijn welkom. Beginners mag en kan, maar het gaat niet makkelijk zijn. Je zult echter ruimte zat hebben en je prima kunnen vermaken mits je over de juiste instelling beschikt!

  • Forum leden op enduro's. Het tempo wel graag aanpassen op de Adventure's indien nodig. Gezien het grote verschil in ervaring, techniek en motor wordt ook een beetje een toezichthoudende en behulpzame houding verwacht.

  • Mensen die een steekje los hebben en dit op hun straat motor denken te kunnen. Dit wordt wel afgeraden.

  • Toeschouwers van het forum, fotograven die hun foto's/filmpjes graag met ons delen.

Leden van dit illustere gezelschap:
- @Erwin P KTM 990 Adventure
- @Gwiedert Yamaha T7
- @<deleted> Honda Afrika twin 1100
- Bernard KTM 790R
- Madame P Versys 300
- @Sander/m/ Enduro
- @bommes Moto Guzzi V85TT
- @Jptrs1985 KTM 790R
- Tobias CRF 250 L
- @FlyHigh Enduro 350 4T
- @MikeMaster Enduro
- Joey F650GS Dakar
- @Carburateur XR600R
- @Alanvt Suzuki DR650

Aspirant leden:
- @Hellracer F650 Funduro
- @Rick1992 Xt660R
- @Traffic Taurus Tenere 660
- @Bamidrone NX 250
- @frankrs6 GS310
- @MarcG CB500X
- @LLaight 950 Adventure
- @Buellbloke 890 Adventure

Geplande meetings voor 2023.
Vanaf ca maart willen we weer beginnen ivm beschikbaarheid van de banen en het weer.
Bij inschrijven gaan Obesitas Crossers leden voor, daarna MF'ers, daarna vrienden/kennissen enz enz.
    • Crossdag Emmen. Kosten en datum volgen nog.
    • Belangrijk, 1e meeting donderdag 9 maart 2023 te Motodrome Emmen!
      Wie, wat, waar, hoe?
      - Grote baan, middelhard, minder mul dan Landsard en met mogelijkheid om een aantal sprongen/tafels over te slaan.
      - Kinder baan. Nadrukkelijk echt ENKEL voor beginners. Dit baantje willen ze graag netjes houden. Mocht het niveau van de grote baan te hoog liggen kun je hier naar uitwijken.
      - Hard enduro deel. Vierkante tafel met ook een afstap welke je van alle kanten mag proberen, Zeecontainer met oprijkanten, rioolbuizen etc. Allemaal ter onze beschikking.
      - Baan is voor ons van 10:00 tot 16:00 mensen met een licentie mogen door tot zonsondergang, maar moeten de baan dan delen met wie er ook maar komt (motorcross).
      - Minstens 10 deelnemers ook ivm kosten.
      - €35,- pp enkel baanhuur. Bij meer deelnemers zal hier ook de catering enz van geregeld worden!
      - Licentie is normaal nodig, maar bij besloten gezelschap en geen snelle motorcrossers (die zich niet op het tempo aanpassen) wordt het bij deze gedoogd.
      - Catering, douches, stroom aanwezig. Alles tegen betaling. Geen bedrag genoemd, maar het zou ''nette prijzen'' hebben.
      - Overnachting met eigen camper/tent enz aan het terrein mogelijk. Tegen ''nette prijzen''.

      Heb je interesse, geef je dan hier op het forum op! Meld ook even wat je rijdt.

      Bij meer dan 10 man die definitief bevestigen gaat het door. Hoe eerder we het weten hoe beter!

      Aanwezig:
      [*]@Erwin P 990 Adventure
      Madame P Versys 300
      @<deleted> Afrika Twin 1100 DCT
      @bommes V85TT
      @Jptrs1985 KTM 790 R
      @Carburateur XR600R
      @FlyHigh Tenere 700
      @Sander M Husqvarna 350 enduro
      @daan96 YZ250 enduro
      @Traffic Taurus Tenere 660
      @MotoRobin F650GS Twin
      @GL990RR 990 Adventure
      Onno NX250 of Funduro 650
      @Pollepel KLR 650
      @ZoEchtWaar EXC 350 enduro
      @EwickeD CRF250L
      @Maegrim 390 Adventure
      @sladislov EXC 500 of NX 250
      @Kevin_XR XR 250
      @Wotts Tiger 900 Rally Pro
      Mrs Wotts F650GS
      @CRFreek CRF250L
      @TimToBeat Transalp
      Tobias CRF250L
      @jaxoezy F650 GS Dakar
      @defiduc EXC520 + oud Hondaatje
      Bernard 790 Adventure R

  • Crossdag Lansard. Maximaal 20 inschrijvingen. €65 pp, geen licentie nodig. Hele dag. Datum volgt nog.

  • Hard enduro Bilstain. Onbeperkt inschrijvingen. €25 pp/dag te voldoen aan het terrein, geen licentie nodig, overnachting op het terrein mogelijk. Datum volgt nog.

  • Crossdag Heerde. €40 pp + eventueel licentie €15 pp. Halve dag. Datum volgt nog.
Heb je vragen, opmerkingen, tips of truucs, deel ze dan met ons!

Ik zie dit topic nu pas omdat ik aan het strand zit, maar dacht dat het voor dikkerds op off/allroad motoren was..
Even goed een leuk idee 👍🏾
 
Het zit vol helaas. De volgende keer zie je het vast wel ergens verschijnen ;)
Dat is jammer, heb geen pagina of datum er van gezien hier op het forum? Kom zelf uit het zuidwesten van Nederland dus dan is de landsard net een stukje beter aan te rijden dan Heerde of Emmen.
 
Dat is jammer, heb geen pagina of datum er van gezien hier op het forum? Kom zelf uit het zuidwesten van Nederland dus dan is de landsard net een stukje beter aan te rijden dan Heerde of Emmen.
Hij heeft het grotendeels buiten het forum georganiseerd en de laatste plekken hier aangevuld.

Landsard staat ook hier op de planning, wederom in oktober.
 
Hallo iedereen,

Na 20 jaar (...) op een GSX-R gereden te hebben, eind vorig jaar naar een KTM 1190 Adventure S overgestapt. Tot nu toe zeker geen spijt van. *D Nu wil ik hier wel eens wat offroad mee gaan rijden. Extra set velgen net binnen. Nu nog even op zoek baar bandjes en dan kan dat avontuur ook beginnen. Maar..., heb nog geen meter offroad gereden. Wil eind volgende maand een training volgen. Is het daarna een plan om met een van de cross dagen mee te gaan? Of is de motor te zwaar / is de baan/circuit/route dan nog steeds te hoog gegrepen voor mij? Zoals gezegd wel 20 jaar motor ervaring, maar op een racer (ook paar circuitdagen en -trainingen gedaan).
 
De motor is niet te zwaar, daar kan het zeker mee.

Als je avontuurlijk ingesteld bent en de juiste instelling hebt kun je goed rondkomen als je op het niveau bent dat je je lekker voelt op je motor op mulle zandpaden.

Edit: Je woont bij mij om de hoek, als je eens wat wilt proberen om te kijken of je ''op niveau'' bent mag je wel eens langskomen voor een ritje.
 
Eerst volgende maand maar eens een training dan, voordat ik me op mulle zandpaden begeef.

Worden er nog wel eens offroad tourritten gedaan in deze groep?
 
Eerst volgende maand maar eens een training dan, voordat ik me op mulle zandpaden begeef.

Worden er nog wel eens offroad tourritten gedaan in deze groep?
In deze groep niet. Dit is puur voor de crossdagen. Afgesloten circuits en terreinen zegmaar.
 
Zojuist een poll toegevoegd voor de volgende Crossdag. Je mag meerdere opties ingeven, alles mag natuurlijk ook!

Dit is geen opgave, enkel een interesse peiling.

Omschrijving per baan:

Emmen:
Laatste crossdag is hier ook geweest, erg mooie baan, goed Adventure geschikt en niet duur.
Zelf gefilmd:

Heerde:
Wat zwaardere baan en wat korter de tijd, wel aardig centraler gelegen.
Random crosser voorbeeld:

Meppen:
Off-road park voor 4x4 en quad, maar ook toegankelijk met motoren op afspraak. Grote zandvlakte met MX achtige bulten en kuilen en heel veel ruimte om te oefenen/spelen en vertrouwd te raken in diep zand. Ook een 4x4 bos met relatief harde ondergrond, korte steile heuvels en meer leuks. Dit is meer een leer en speel locatie dan een echte crossbaan.
Random lui op een quad:

Bilstain:
Hard enduro terrein. Is zat te doen, harde en stenen ondergrond. Meer vergelijkbaar met de lastige delen TET Frankrijk, Spanje enz. Hoe meer je kunt en durft, hoe groter het terrein wordt.
@MotoRobin op Bilstain:
 
Leuk topic ga ik ook even volgen.
Zolang ik niet om m'n oren gereden wordt door de enduros lijkt me leuk om mee te gaan op de 1090R. Any track 👍
Dat is nou precies het idee van deze dagen. Een paar enduro's mogen mee, maar moeten zich aanpassen op de Adventure motoren.
 
Nog geen planning gemaakt. Dit weekend gaan Madame en ik met onze enduro's naar Bilstain. Als dr mensen willen aansluiten zijn ze welkom, maar verder niks georganiseerd.
 
Nog geen planning gemaakt. Dit weekend gaan Madame en ik met onze enduro's naar Bilstain. Als dr mensen willen aansluiten zijn ze welkom, maar verder niks georganiseerd.
Lijkt een zeer mooi terrein. Jij rijdt op noppen band denk ik, hoe doen 80/20 banden (Scorpion Rally STR, Anakee Adv) het hier?
TET NL is buiten mulle zand eigenlijk prima te doen met die banden op een 1090.
 
Wij hebben dit keer ook echt volbloed enduro motoren bij ons. Die hebben dus gewoon lompe noppen.
Het is vooral veel stenen en harde grond.

Ik kon daar zelf op de 990 Adventure goed rondkomen op 60% versleten K60's. Een maatje met heel weinig off-road ervaring kon daar best leuke dingen doen met z'n F650 op Avon Trailriders.
Het zit op die rots grond meer vast op wat je zelf kunt en hoe gehecht je bent aan je plastic/wat je durft. Noppen gaan daar de grond niet in en zijn alleen goed om op de steilere hellingen achter stenen te happen.

Misschien wel eerlijk om er bij te zeggen (niet om te pochen) dat ik met de 990 inmiddels wel op niveau rij dat ik alle mulle zandstukken van de TET NL fluitend doe op genoemde Avon Trailriders. Hoe ervarener je wordt hoe beter je weg komt op straatbanden.
 
Zijn er al plannen voor een nieuwe obesitas crossdag?
Er worden tegenwoordig door twee personen dagen geörganiseerd: @Gwiedert en @Erwin P . De komende dag is op 2 september, maar die is vol. Verdere dagen zijn vooralsnog niet bekend. Hopelijk wordt weer wat meer gepland wanneer de vakantieperiode op z'n einde loopt. Maar wie weet wat in de tussentijd nog geörganiseerd wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan