OBBBBBBT 16 mei

Ik vroeg me al af waar je gebleven was, begon al ongerust te worden :)


He aai vel....hoest tie nou....??.

Wat lief van je dat je aan me gedacht heb..!!
Ik heb een maand door moffenland gezworven. Wilde altijd al eens zien wat de Duitse geleerden in de dertiger en veertiger jaren in Peenemünde uitgespookt hebben.
Peenemünde, zegt je dat iets..?.
V1, V2, laat dat een belletje rinkelen bij jou..??
 
He aai vel....hoest tie nou....??.

Wat lief van je dat je aan me gedacht heb..!!
*D
[me]Cadcatz kan best lief zijn...
[/me]


Ik heb een maand door moffenland gezworven. Wilde altijd al eens zien wat de Duitse geleerden in de dertiger en veertiger jaren in Peenemünde uitgespookt hebben.
Peenemünde, zegt je dat iets..?.
V1, V2, laat dat een belletje rinkelen bij jou..??

Raketbasis/testsite :?
Dat is toch in het noorden ergens.
V1 en V2 zijn Duitse raketten uit de tijd van dhr.WvB

(hopelijk zijn mijn geschiedenislessen niet helemaal voor niets geweest...)
 
*D
[me]Cadcatz kan best lief zijn...
[/me]Raketbasis/testsite :?
Dat is toch in het noorden ergens.
V1 en V2 zijn Duitse raketten uit de tijd van dhr.WvB

(hopelijk zijn mijn geschiedenislessen niet helemaal voor niets geweest...)

Yep...Peenemünde ligt op het schiereiland Usedom, helemaal in het noorden van Duitsland vlak bij de Poolse grens.

En ja de V1 en de V2 zijn onder leiding van Werner von Braun ontwikkeld. Na de oorlog is hij naar Amerika vertrokken en heeft daar de grote Saturnus raketten ontwikkeld waar de Amies mee naar de maan zijn gevlogen.

Tot zo ver de geschiedenis les....wie nog iets meer hiervan wil weten moet zich maar melden....
 
Yep...Peenemünde ligt op het schiereiland Usedom, helemaal in het noorden van Duitsland vlak bij de Poolse grens.

En ja de V1 en de V2 zijn onder leiding van Werner von Braun ontwikkeld. Na de oorlog is hij naar Amerika vertrokken en heeft daar de grote Saturnus raketten ontwikkeld waar de Amies mee naar de maan zijn gevlogen.

Tot zo ver de geschiedenis les....wie nog iets meer hiervan wil weten moet zich maar melden....

Is er op de betreffende locatie nog iets van de originele toestand over, wat de moeite van het bezoeken ervan waard is?

Ik ben op 6-6 in Normandie geweest, o.m. op de Pointe du Hoc.
Daar heeft men de zaak enigszins verpest door op de bunkers moderne staalconstructies met fraaie hardhouten bordessen en dito trappen te plaatsen.
Het lijkt daardoor wel een attractiepark ipv een plaats waar geschiedenis is geschreven....(jammer)

Oh ja, je E-storing...
Connectortjes, verdachte connectortjes.
Heb ikzelf de nodige tijd mee zoet gebracht (schoven uit elkaar)
 
Nou Laffie is nog steeds aan het zoeken...
En lol dat ie heeft...!!!! IK WIL RIJEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het startrelais is oké evenzo de aansluitingen van dat relais. Ik heb het contactslot uit elkaar gehad en het ziet er piekobello uit, dus dat is het ook niet.
Ik begin steeds meer aan die koplamp te denken en ben daar nu mee bezig. Ik heb heel die dradenpuzzel losgemaakt en ga eens kijken of ik er niet wat achter de koplamp kwijt kan zodat ik in de koplamp iets meer ruimte krijg.

Wordt vervolgt.....
 
Is er op de betreffende locatie nog iets van de originele toestand over, wat de moeite van het bezoeken ervan waard is?

Ik ben op 6-6 in Normandie geweest, o.m. op de Pointe du Hoc.
Daar heeft men de zaak enigszins verpest door op de bunkers moderne staalconstructies met fraaie hardhouten bordessen en dito trappen te plaatsen.
Het lijkt daardoor wel een attractiepark ipv een plaats waar geschiedenis is geschreven....(jammer)

Oh ja, je E-storing...
Connectortjes, verdachte connectortjes.
Heb ikzelf de nodige tijd mee zoet gebracht (schoven uit elkaar)


Het hele ontwikkelingscentrum staat er nog, het is een groot museum. Zelfs de kraan waarmee ze de kolen, waar ze de electriciteitscentrale mee stookten, uit de schepen schepten staat er nog.
Wat heel leuk is zijn de logboeken welke men gebruikte om de resultaten van de testvluchten te noteren. Je kunt zo volgen welke problemen men tegenkwam en hoe men ze probeerde op te lossen. Daaruit blijkt dat ze vooral stabiliteitsproblemen hadden. Men heeft geprobeerd om door middel van kleine vleugeltjes aan de zijkant aan te brengen deze problemen op te lossen. Maar dat werd niks want zo moest men weer snelheid inleveren....staat allemaal in de logboeken...echt gaaf om te lezen..!!
En natuurlijk staat er een opgestelde V2, klaar voor de start..!! En ook de V1 is er opgesteld.
En er staan zowat alle straaljagers die in Oost-Duitsland operationeel waren tot en met de MIG 23.
 
Ahh dat is dus zeker de moeite waard!
wortdt eens tijd voor een wat langer ritje met het zijspan...

wat de sluiting betreft... vergeet de remlicht schakelaars niet, daar heb ik met Honda ook al eens storingen mee gehad.
 
Ahh dat is dus zeker de moeite waard!
wortdt eens tijd voor een wat langer ritje met het zijspan...

wat de sluiting betreft... vergeet de remlicht schakelaars niet, daar heb ik met Honda ook al eens storingen mee gehad.


Ah, dat lijkt me een goede tip...!!!! Want ik kreeg de indruk dat, iedere keer als ik geremd had, even later de zaak stil viel....shit, zou het dat kunnen zijn...??

Wordt vervolgt!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan